3689
Sök

fråga till er med 850 t5, angående vinterkörning

dragkruka
275 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Ni som har en 850 t5 till exempel, finns de någon som kör denna på vintern?

varför jag undrar är för ja själv har planer på köpa en till våren, helst en R då men de blir svårare och hitta. Hur mycket drar era t5or i snitt då under vintertiden, om nu någon kör sin t5a på vintern vill säga. Tycker ändå nån här borde göra det?

Hoppas på bra svar, och varför jag undrar om bensinförbrukningen också är för ja så fall kanske hade tänkt o köra bilen själv på vintern.

8 250 Inlägg
12 oktober 2008
Min va inge speciellt dyrare på vintern än på somrarna. Lite över litern i stan och runt 0,8 på långkörning. Sen beror det ju på körstil och hur mycket kallstarter med.

Planta
46 Inlägg
12 oktober 2008
Jag kör min året runt. Brukar ligga på 1 liter milen i snitt. Kan bli lite spännande ibland när man kör med framhjulsdrift och ganska bra med effekt på snö...

Autotech Steg 4 = Vänstertrafik

plattsättare!
804 Inlägg
12 oktober 2008
jag ligger på 1,2 med min automatare

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

dragkruka
275 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
hehe a de kan ja tro de wink härligt att höra att de finns lite folk som tänker som jag då iaf... bilen är ju ändå till för o köras och ska klara svenska vintern åså ju hehe. Men dock säger alla ja snackar med att dem drar så grymt mycke soppa t5orna självklart beroende på körstil men vem kör lugnt jämt med en sådan bil liksom? Tänkte då eftersom alla kallstarter som blir sen vinterdäck på och snä o skit borde ju göra att bränsleförbrukningen går upp en aning.

9 108 Inlägg
13 oktober 2008
850 är ju rena vinterbilar så man kan spara på sina finbilar? roll

Drar ju inte så mycket mer vintertid så länge man låter motorn bli lite varm innan man kör iväg.

Sök