2527
Sök

Går det att uppdatera till fjärrstyrt centrallås?

21 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Hej! En fråga bara, går det att enkelt uppgradera till ett fjärrstyrt centrallås om man inte har det nu? Eller är centrallåset mekaniskt och styrs när man vrider om nyckeln?

Finlirare
478 Inlägg
13 oktober 2008
Du måste ha en centrallås-motor på någon av dörrarna som drar upp låset när du trycker på knappen istället för att du själv vrider runt nyckeln. Det är ju en sak iaf.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 oktober 2008
Japp det går men det kostar fläsk det måste monteras en massa styrenheter i din bil som inte finns och det tror jag nog inte du har lust att göra hos Volvo...

Köp ett larm vetja Defa eller nått så kan du få fjärrstyrning till centrallåset genom det blir garanterat billigare. Å så e det ju käckt med larm me.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

I brist på annat :)
526 Inlägg
13 oktober 2008
JaggaChafen skrev:
Japp det går men det kostar fläsk det måste monteras en massa styrenheter i din bil som inte finns och det tror jag nog inte du har lust att göra hos Volvo...

Köp ett larm vetja Defa eller nått så kan du få fjärrstyrning till centrallåset genom det blir garanterat billigare. Å så e det ju käckt med larm me.

Om man någon gång haft DEFA så vet man att man för allt i världen _INTE_ ska ha det igen..... Har DEFA i min Audi och det har inte annat än krånglat!! Ush o fy för DEFA. Finns så många andra och välja mellan smile

Bessewisser
556 Inlägg
13 oktober 2008
Jag har ägt en bil med DEFA och morsan har DEFA i sin bil som monterades av Audi-butiken 88 när bilen köptes ny, kan inte mer än säga att det är ren skit! CarGuard har jag då iaf bra erfarenheter från... kostar ca 3 000 kr att få det installerat av en fackman inkl material smile Tror BRL monterar dom?

//SkyNard

How low

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
13 oktober 2008
Själv köpte jag ett viking larm,med funktionen som styr c-låset. Billig och har funkat bra smile

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 oktober 2008
Har nästan bara vart borta i DEFA larm på Jobbet (bilmekaniker på Bilia i snart 5 år) och dom flest ahar funkat bra.

MKT beror nog som sagt på instalatören.. Hade en kompis som monterade swedequard larm för men dom blev också uppköpta

DEFA e iaf en riktit stor å seriös firma Har haft ett boschlarm med i en bil men det funka sådär låste bilen när jag va å handlla på svinesund å när jag kom ut så fick jag inte larmat av... Jävla skit också startspärr kul när man e 16 mil hemmifrån...  Fick putta igång skiten å har nu dratt en nu ledning till startmotorn för jag orkar inte leta upp och koppla ur larmet...

Detta e på min 3000:- vinterbil så det känns liksom inte som om det gör nått dock

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

508 Inlägg
24 november 2011
Lånar tråden lite och ska sätta i fjärrstyrt centrallås men vart sitter centrallås enheten som man byter ut ? Gäller en Volvo s40 -96

508 Inlägg
25 november 2011
Har köpt mig en fjärrsändare med två fjärrkontroller(volvo orginal till Volvo S40 upp till 99 och det ska bara vara att byta ut själva centrallås (styrenheten)som skickar signalen vidare till dörrarna så den tar imot signaler från fjärrkontrollerna .
Centrallås sitter redan i bilen.

Men frågan är vart sitter Centrallås enheten som man byter ut mot fjärrsändaren ? Har varit och grävt vid pedalerna men hittade inget och så i förardörren men kan inte hitta vart den sitter. Hittade någonstans att den sitter bakom instrumenthuset men verkar ju vara en konstig placering och det var ju till en årsmodell -00. Ska prova att kolla under handsfacket sedan får jag väl in och gräva bakom instrumenthuset.

Det är en blå kontakt på fjärrcentralen ser ut som ett F ungefär men frågan är om den jag ska koppla in där också är blå borde ju vara blå eller kan den ha någon annan färg tro ?

Hur mycket skada kan det ta om man tar bort minuspolen och sen kopplar ur kontakterna som man hittar som man tror det är ? Sitter ju någon slags kodning i nyckeln vill ju inte nollställa den för det blir dyrt att koda in igen.

Här är en bild
http://mega.tradera.com/961/132394961_1.jpg
All hjälp uppskattas smile
Senast redigerat av Skalman (25 november 2011)

Sök