2756
Sök

Ford Puma - Time Attack

kevlar_soul
27 januari 2009
#421
Blir bra TIM!

En fråga om "Black Diamond" varianten.. Slits ytan så att de blir som "vanliga" bromsar eller förblir de svarta?

Team Kränghäng
657 Inlägg
28 januari 2009
#422
ruggigt grym är den..! hoppas att bygget flyter på hyffsat nu så man får se den till Elmia..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

798 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#423
Skivorna blir blanka som vanliga skivor. Det är ju bara nån beläggning på skivorna, nöts nog ned ganska snabbt skulle jag tro. Men det är ju ändå snyggt och fräsht i kanterna och så. smile

Tror det är precis samma sak med Black Diamond som du nämner, de tillverkar väl dock mest ersättningsskivor för originalok?


798 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#424
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/559758_5hd367.jpg
Nya ROTA-fälgar. Ganska lätta och fina faktiskt, hoppas det blir bra... 17x8".

Kom hem idag!


4 571 Inlägg
2 februari 2009
#425
Snygga fälgar!

kommer nog sitta fint


1 291 Inlägg
2 februari 2009
#426
börja tänka på en sak när jag såg fjäderbenen fram, ska du bygga om hjulhusen nåt eller klarar du att ha bilen så låg med 17" ? skärmkanterna brukar ju vara duktigt uppdragna på kitcar kiten nämligen


7 120 Inlägg
2 februari 2009
#427
Vill inte klanka ner på något sätt, men varför skaffar du fälg-kopior när det ska bli en riktig ban-bil? Vore det inte bättre att köpa några riktiga lättviktsfälgar och hålla nere den ofjädrade vikten så mycket som möjligt?

Bara en tanke, allt annat ser grymt bra ut! smile

FreddeK
2 februari 2009
#428
Aerodynamik skrev:
Vill inte klanka ner på något sätt, men varför skaffar du fälg-kopior när det ska bli en riktig ban-bil? Vore det inte bättre att köpa några riktiga lättviktsfälgar och hålla nere den ofjädrade vikten så mycket som möjligt?

Bara en tanke, allt annat ser grymt bra ut! smile

Bara en tanke aerodynamik är att alla kanske inte är fullsketna med pengar och kanske måste prioritera lite i bygget! Ta oz superleggera tex..kostar ca 4500kr st....det blir en jävla massa pengar!

Tror det blir prima!

7 120 Inlägg
2 februari 2009
#429
Freddeponken skrev:
Aerodynamik skrev:
Vill inte klanka ner på något sätt, men varför skaffar du fälg-kopior när det ska bli en riktig ban-bil? Vore det inte bättre att köpa några riktiga lättviktsfälgar och hålla nere den ofjädrade vikten så mycket som möjligt?

Bara en tanke, allt annat ser grymt bra ut! smile

Bara en tanke aerodynamik är att alla kanske inte är fullsketna med pengar och kanske måste prioritera lite i bygget! Ta oz superleggera tex..kostar ca 4500kr st....det blir en jävla massa pengar!

Tror det blir prima!

Allt måste ju inte vara nytt, man kan ju hitta fina begagnade för resonlig summa?

798 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#430
Aerodynamik: Banracing fungerar faktiskt tvärt om för de flesta av oss. Man kan inte rulla runt på fälgar för 10000 kr styck som privatperson, det är bättre att ha billigare, bra fälgar som man kan byta utan att tömma spargrisen helt. Rota är dessutom snuskigt bra fälgar! Bra pris och låg vikt. Med tanke på att vi säljer dessa på jobbet och jag fick hem dem på en vecka var det ett enkelt val. Volk-originalen går lös på över 8000 spänn styck... Grundtanken med projektet är ju en billigare banbil som ändå hänger på betydligt dyrare maskiner. En uppsättning "originalfälgar" skulle kosta mer än dubbelt så mycket som bilen kostade i inköp. smile

corsa_m: Stämmer som du säger, jag blir tvungen att göra om lite balkar för att det ska gå fritt. Inget jättekul jobb, men det måste göras på nått sätt...


798 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#431
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/559922_x9008q.jpg
Instrumentbrädan kom tillbaka från flockning idag!


ArtDirector
462 Inlägg
2 februari 2009
#432
porriga fälgar och riktigt läcker blev instrumentbrädan... men skippa kolfibret i det här fallet och sätt plattor i borstad alu istället i alla hålor och montera vippbryttare reglage och mätare i.. det är racing det!!!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

FreddeK
2 februari 2009
#433
G-Bruno skrev:
porriga fälgar och riktigt läcker blev instrumentbrädan... men skippa kolfibret i det här fallet och sätt plattor i borstad alu istället i alla hålor och montera vippbryttare reglage och mätare i.. det är racing det!!!

Slår också ett slag för borstad aluminium!

798 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#434
Hmm, vi får väl se. Är nog mer sugen på kolfiber faktiskt... smile


terazzi
2 februari 2009
#435
skitnajs ju big_smile

729 Inlägg
2 februari 2009
#436
fälgarna var faktiskt grymma! smile hoppas du blir färdig till elmia...


798 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#437
ts85 skrev:
fälgarna var faktiskt grymma! smile hoppas du blir färdig till elmia...

Tack, det hoppas jag också! Tyvärr har jag varit hemma från jobbet och varit sjuk idag... Känns mindre kul... sad


JDM
593 Inlägg
3 februari 2009
#438
Klart man kan köpa kopior, kommer säkert inte trasas sönder bara för att de inte är original smile

Ricktigt läckert med flockning! Var lyckades du få den flockad? Vad kostade det ungefär?

Jag röstar nog för kolfiber jag, kolfiber och svart flockning... MUMS!

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#439
Haxxel skrev:
Klart man kan köpa kopior, kommer säkert inte trasas sönder bara för att de inte är original smile

Ricktigt läckert med flockning! Var lyckades du få den flockad? Vad kostade det ungefär?

Jag röstar nog för kolfiber jag, kolfiber och svart flockning... MUMS!

Rota är väldigt bra fälgar, trots att det är kopior. Lätta framför allt!

Flockade hos Finess, väldigt bra resultat! Snyggaste flockningen jag sett. Även de som bockat buren. Rekommenderas varmt! Runt 1000-1500 brukar det kosta beroende på bräda. Vi gjorde två samtidigt så jag vet inte riktigt vad det kostar än.

Mmm, kolfiber tror jag blir riktigt fint. smile Dessutom kan jag köra tunn tunn tunn väv och spara vikt. Det är ju ingenting bärande förutom några knappar och mätare liksom. Jag ska även ta bort hela metallbalken och all extra plast i instrumentbrädan. Kommer bara att bli som ett skal, behövs ju inget mer egentligen eftersom ingenting egentligen kommer sitta fast på instrumentbrädan. Lite extrafästen ska jag självklart göra så den inte ramlar bort helt, men mer än så behövs nog inte. smile


86 Inlägg
4 februari 2009
#440
Klart det ska vara kolfiber!


Sök