Fin bil. Och jäkla fint kit. Och, ja, hittar du inte 2 liters motor, så finns det snart en 1,6 Zetec till salu.
Hehe, känns dumt att byta ner sig i motorstorlek, även om den är lättare än 2-liters. Tack för erbjudandet!
Vad ska du byta till för motor då? Och vad har du för bil?
Ska inte byta, utan sälja iväg biln som ett GDS projekt för den som vill. Vart påkörd bak av en gammal grining gubbe, och nu får man ut pengar, så det blir nog köp av en annan bil.
Den här veckan ska jag börja på riktigt! Ska försöka beställa buren så snart som möjligt. Ska börja med utsidan på bilen så länge.
Jag ska vara duktig på att uppdatera med bilder. Jag vet att det var lite si och så med Mazda-projektet och bilder, men vem hinner fota när man har flitens låga tänd?
Fick loss lite delar från instrumentbrädan. Resten sitter fast med typ 2300 skruv så den får jag ta någon dag när jag käkat lite mer mat i förväg...
Nu åker taket ur!
Äckligt! Det har kommit in fukt någonstans ifrån. Hela golvet på högersidan var genomsurt. Isoleringen luktade INTE lördagsgodis...
Dörrarna blev lite lättare nu. Med plastrutor kan jag nog bli nöjd. Dock pratade Markus om att han kapat bort sidokollisionskydden på sin Corsa. Kanske borde kapa bort det där staget inne i dörren, det väger säkert 0,5-1 kg!
Ska väl hänga på dem nån dag, men börjar med att riva inredningen. Vill ju få i buren ganska snart... Jag har inte riktigt bestämt ordningen på allt som ska göras.