3763
Sök

Svårt att byta från vev till Eltaklucka på en 740?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
#1
Som topic lyder, är det svårt att byta från vev till eltaklucka på en 740?


16 197 Inlägg
15 oktober 2008
#3
kan nog inte va så svårt bara du får tag på en ellucka som funkar. vet iaf att de inte alls e svårt å "riva" luckan på gamla VW.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#4
evilaudio skrev:
kan nog inte va så svårt bara du får tag på en ellucka som funkar. vet iaf att de inte alls e svårt å "riva" luckan på gamla VW.

tror inte att det är så bara:P skulle vara bra att veta lite mer exakt:P


16 197 Inlägg
15 oktober 2008
#5
Rooth07 skrev:
evilaudio skrev:
kan nog inte va så svårt bara du får tag på en ellucka som funkar. vet iaf att de inte alls e svårt å "riva" luckan på gamla VW.

tror inte att det är så bara:P skulle vara bra att veta lite mer exakt:P

på gamla VW e de iaf "bara"..  tar max 2 timmar å riva samt montera en ellucka.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#6
evilaudio skrev:
Rooth07 skrev:
evilaudio skrev:
kan nog inte va så svårt bara du får tag på en ellucka som funkar. vet iaf att de inte alls e svårt å "riva" luckan på gamla VW.

tror inte att det är så bara:P skulle vara bra att veta lite mer exakt:P

på gamla VW e de iaf "bara"..  tar max 2 timmar å riva samt montera en ellucka.

okej okej. men alltså typ elen, bör väl vara massa relän och skit som skall kopplas in?


16 197 Inlägg
15 oktober 2008
#7
Rooth07 skrev:
evilaudio skrev:
Rooth07 skrev:

tror inte att det är så bara:P skulle vara bra att veta lite mer exakt:P

på gamla VW e de iaf "bara"..  tar max 2 timmar å riva samt montera en ellucka.

okej okej. men alltså typ elen, bör väl vara massa relän och skit som skall kopplas in?

de bästa e ju å ta allt sånt från den bilen du tar luckan ifrån men de e juu max ett relä å 5 kablar,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#8
evilaudio skrev:
Rooth07 skrev:
evilaudio skrev:

på gamla VW e de iaf "bara"..  tar max 2 timmar å riva samt montera en ellucka.

okej okej. men alltså typ elen, bör väl vara massa relän och skit som skall kopplas in?

de bästa e ju å ta allt sånt från den bilen du tar luckan ifrån men de e juu max ett relä å 5 kablar,

okej okej,, får väl ut på skroten och se vad man hittar^^


Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
15 oktober 2008
#9
Har man allt vad kablar, knappar och elmotor heter så ska det bara vara bolt-on antar jag. Så var det i min ford iaf, var el lucka men den var trasig. monterade ner elmotorn och in med en vev ist. tog 30 minuter max från att jag demonterat allt till att jag skruvat ihop allt.

Ont om hästkrafter är det gott om.

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#10
Hehe okej okej,, funderar även på att byta till 960 glaslucka när jag ändå håller på. någon som vet något om detta?


Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
16 oktober 2008
#11
Rooth07 skrev:
Hehe okej okej,, funderar även på att byta till 960 glaslucka när jag ändå håller på. någon som vet något om detta?

Hmm.. där är jag väldans konfunderad.. Polaren bytte iaf Plåtlucka till Glaslucka på sin 850.. men det var 850 luckor båda 2. om 700 seriens luckor är lika som 900 har jag ingen aning om, tyvärr. Men det ska väl inte vara så svårt iaf. Har du en glaslucka liggandes, pröva att montera dit den då bara. Kan ju inte vara så jävla svårt tycker jag.

Ont om hästkrafter är det gott om.

Timmerman
114 Inlägg
2 februari 2016
#12
Tänkte väcka upp en gammal tråd oxh fråga om

http://pages.ebay.com/motors/link/?nav= … mp;alt=web

Något i stil med detta är bara att montera dit?


Lastbilsmekaniker
5 191 Inlägg
3 februari 2016
#13
Japp det kittet behöver du så har du ellucka sen, bara skruva bort vev och sätt dit elmotorn:)



Sök