Var det bara jag som tror han undrade om det fanns 2 bilar med lika bottenplatta fast där ena är en väldigt populär bil medans den andra inte alls är det?
Edit : så kanske det inte alls var han menade föresten..
Senast redigerat av SebastianAMG (14 oktober 2008)
Hm volvo börja med bilbälten i sina bilar så jag antar att nästan alla bilar som har bälteskrav som rullar på världens vägar har härmat volvo? eller?
//SkyNard
Glöm inte katalysator. Jänkarna blev helt chockade när dom kollade avgasvärdena på den första 245an i USA med katalysator, dom var helt säkra på att utrustningen var trasig för det var så låga värden.
va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten .
På tal om ALLA.. Subaru tror jag minsann bygger helt egna bilar, eller iaf byggde.. Subaru byggs ju av Hitachi.. men förvisso så äger Hitachi 25 % av Toyota...
Hmmm jag tänkte iallafall på det faktum att Subaru är ensamma om deras Boxer och deras symmetriska 4-hjulsdrift.. till skillnad från Haldex som nästan alla tillverkare kör med idag.
Inte helt rätt. Saab 9-2X och Subaru Legacy är samma bil Finns dock inget Saab i den Saaben ^^
Va inte volvo först med 3punkts bältet då? har för mig det?
Moparboy440 skrev:
TurbOla skrev:
SkyNard skrev:
Hm volvo börja med bilbälten i sina bilar så jag antar att nästan alla bilar som har bälteskrav som rullar på världens vägar har härmat volvo? eller?
//SkyNard
Glöm inte katalysator. Jänkarna blev helt chockade när dom kollade avgasvärdena på den första 245an i USA med katalysator, dom var helt säkra på att utrustningen var trasig för det var så låga värden.
va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten .
Va inte volvo först med 3punkts bältet då? har för mig det?
Moparboy440 skrev:
TurbOla skrev:
Glöm inte katalysator. Jänkarna blev helt chockade när dom kollade avgasvärdena på den första 245an i USA med katalysator, dom var helt säkra på att utrustningen var trasig för det var så låga värden.
va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten .
Det står ju Mazda på massa prylar i Ford Probe 16V t.ex.
SAAB och Opel delar ju på det mesta numera också. Sedan råder det väl delade meningar om vilka som utvecklat vad, enligt SAAB-ägare är allt som är bra med bilarna SAAB-utvecklat och enligt Opel-ägarna är det tvärtom
Alla överladdade motorer och E85 maskiner är iaf utveklade i Södertälje. Motorlabbet (heter GM powertrain idag) där som nyligen flyttade till göteborg tror jag. 6:petade lådan också. Tror de utveklar alla GM:s E85 och överladdade motorer idag, tom den i helamerikanska bilar. Så Opel 2,0T, Cheva mfl har Saabs Trionic 8 sprut i sina bilar ;-)
M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (15 oktober 2008)
På tal om ALLA.. Subaru tror jag minsann bygger helt egna bilar, eller iaf byggde.. Subaru byggs ju av Hitachi.. men förvisso så äger Hitachi 25 % av Toyota...
Hitachi?? Det är Fuji Heavy Industries som äger/bygger Subaru. Om Hitachi ingår i den koncernen vet jag dock inte. Sen är det Toyota som äger ~25% av FHI/Subaru
_Jonex_ skrev:
Saab 9-2X och Subaru Legacy är samma bil Finns dock inget Saab i den Saaben ^^
Nästan rätt Saab 9-2X är samma bil som Subaru Impreza.
och alla har snott Otto Daimlers idè att sätta en motor mellan fyra hjul och knattra iväg.. Som i sin tur säkert hade sneglat på Nicolas Cugnots lite galna ideèr..
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Hm volvo börja med bilbälten i sina bilar så jag antar att nästan alla bilar som har bälteskrav som rullar på världens vägar har härmat volvo? eller?
//SkyNard
Glöm inte katalysator. Jänkarna blev helt chockade när dom kollade avgasvärdena på den första 245an i USA med katalysator, dom var helt säkra på att utrustningen var trasig för det var så låga värden.
va faktiskt saab som var först me säkerhetsbälten som standard,jänkarna hade det dock som tillval långt tidigare.redan i slutet av 40-talet hade nash säkerhetsbälten som tillvall, men folket ville inte köpa en bil som var så osäker att den behövde säkerhetsbälten .