lite info om bilen Det e en volvo 940 ltt årsm97 som har rullat2200 mil de som jag har gjort på den är å satt dit en 19t å större ic svetsat 3an å kortat växel lägerna. svetsad diff lite höjt ladd laddar ca 1kg ]
vinterplanerna H profil stakar 531 topp Ny turbo Ny ic Nya spridare Fixa bakvagnen Ny låda, svänghjul å tryckplatta Sänkas kanske hårdare dämpare Fälgar lackas (om ja hinner)
Senast redigerat av kristiansson (29 oktober 2008)
ikväll hände det en hel del i garaget.. fick ner lådan och lyfte ut motorn.. så nu ska ,motorn tvättas å putsas för den behöver en rejäl genomgång.. här komer några bilder.
med lite putsning å ny färg blir de nog bra..
Senast redigerat av kristiansson (28 oktober 2008)
lite info om bilen Det e en volvo 940 ltt årsm97 som har rullat2200 mil de som jag har gjort på den är å satt dit en 19t å större ic svetsat 3an å kortat växel lägerna. [/i] svetsad diff lite höjt ladd laddar ca 1kg ]
lite info om bilen Det e en volvo 940 ltt årsm97 som har rullat2200 mil de som jag har gjort på den är å satt dit en 19t å större ic svetsat 3an å kortat växel lägerna. [/i] svetsad diff lite höjt ladd laddar ca 1kg ]
Svetsat 3an? Vad innebär detta?
Man svetsar fast synkringsstoppet till 3:ans växel, detta görs enbart på M90 lådor då dem av någon anledning har en tendens till å gå sönder på just 3:ans växel.
i helgen har de varit dåligt med skruvandet, men idag så hjälptes vi åt att måla om istället... blev bra mkt ljusare å trevligare..... va lite färg kan göra nytta
nu har de hänt lite i garaget igen.. har slipat ner motorn så den skulle ha lackats i helgen om ja inte hade smällt min bil.. men har fått hem H profil stakar å lager från LGspeed..
Lägger in en bild på min golf som inte e så hel längre.. En jävla smäll va de in i en betong mur...
nu har de hänt `lite`i garaget har fått hem grenrör intercooler å wastegate från kl racing.. å har slipat ner å blästrat bakvagnen.. har även köpt en motor till som ja ska plocka delar ifrån..
det kommer nog att bli bra, har själv h-profilstakar och mhale kolvar som ligger och väntar. men det tar vi den dan det kroknar:)
ja de går de med.. själv så hoppar ja kolvar i år!! slänger upp några bilder.. riktigt fint grenrör!! 50mm wastegate å 4tumms ic Nya motorn som ja ska plocka toppen å svänghjul ifrån
Nu är blocket iväg skickat ska oringa de å veven e på balansering så har börjat lacka om motorrummet å plocka lister å lysen så ja kan lacka den.. ingen som har en hx40 eller liknande till salu??