3195
Sök

Bilder: Vanlig men "speciell" Volvo 740...

284 Inlägg
15 oktober 2008
sänk ffs! det börjar man ju med wink

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

57 Inlägg
15 oktober 2008
niclas_swe skrev:
Friberg-Lundin skrev:
Tråkigt att det finns personer som alltid ska klaga på alla andras bilar, eller på alla andras kort,
Va fan om nu trådskaparen är en glad amatörfotograf (som han själv har sagt att han är) så låt honom testa sig fram och ta sina bilder?, alla är inte proffs på något från början, det har vissa svårt att komma ihåg ibland,

Dock så skrev han ju att han och gumman var fotografer, termen amatörfotograf kom först efter kritiken.
Kan säga att jag hajade till ordentligt efter jag läst fotograf och sett första bilden, sen kom det fram att de vara amatörfotografer och då är det en helt annan sak.

jo det e sant men oftast ser man om folk är proffsfotografer eller beroende på hur deras bilder ser ut,

Det som är det viktiga tkr jag är att man inte ska klaga på andras bilar osv, det är sånt som gör forumet tråkigt, det håller du väl ändå med om?

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
bmx skrev:
Bjork skrev:
Fin bil men varför i H-E sätter du ungen på taket?? yikestongue

öhhh varför inte???han kanske ville ha hans 2 älkslingar på en och samma bild!

För att jag vet att han sitter still i dem få sekunder som det handlar om samt att jag stog bredvid å en annan knäppte kortet.

niclas_swe skrev:
Jag tycker inte om Volvo, och definitivt inte 740, MEN är det inte roligare att ha den i så fint originalskick som möjligt om den har ett sådant affektionsvärde? Det hade jag tyckt.

Det är samma affektionsvärde enligt mej, jag finslipar den lite bara.... wink

Children-Of-Bodom skrev:
borde sätta på turbo grill smile
Har du 960 framkjol eller ?

Turbogrill blir det inte, tycker den inte är så fin till 90 fronten,,, Ja jag har en sån men den ska säljas å på med orginal igen...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
niclas_swe skrev:
Friberg-Lundin skrev:
Tråkigt att det finns personer som alltid ska klaga på alla andras bilar, eller på alla andras kort,
Va fan om nu trådskaparen är en glad amatörfotograf (som han själv har sagt att han är) så låt honom testa sig fram och ta sina bilder?, alla är inte proffs på något från början, det har vissa svårt att komma ihåg ibland,

Dock så skrev han ju att han och gumman var fotografer, termen amatörfotograf kom först efter kritiken.
Kan säga att jag hajade till ordentligt efter jag läst fotograf och sett första bilden, sen kom det fram att de vara amatörfotografer och då är det en helt annan sak.

Så nu måste man alltså påpeka direkt att man är en amatörfotograf eller oskuld när man ska ha sex första gången? Alltså om man skriver fotograf så menar iaf jag att jag som knäppt kortet är fotograf inget annat, står heller inte där att jag är proffs. Men skulle kunna tänka mig att def. av fotograf är den som knäppt kortet... wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
my740is-fantastic skrev:
sänk ffs! det börjar man ju med wink

Läs första inlägget! Och sen kanske jag inte velat sänka den förens nu, ditt tycke är ditt tycke sen är mitt tycke mitt tycke!

Sponsorer 2013:

4 637 Inlägg
15 oktober 2008
Fin! Och bilderna var okej. Och den kromade grillen passar perfekt till den svarta lacken, den vita blinkersen, de kromade listerna, dörrhandtagen och de silverfärgade snygga fälgarna. Dessutom är det lite ovanligt att behålla krom och det kromet är både snyggt och viktigt för bilens själ! Och dumma kommentarer får du räkna med, det är ju det som skiljer Garaget från mer seriösa forum, tyvärr. Iden med Garaget är bra med det fungerar inte med en massa olika märken, människor och modeller på samma forum. Många av de elaka kommentarerna är nog inte ens menade. Jag har dock personligen klarat mig bra mot elakheter. Men kanske är det dags att lämna Garaget ändå...
Senast redigerat av EmilHammarlund (15 oktober 2008)

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Fin! Och bilderna var okej. Och den kromade grillen passar perfekt till den svarta lacken, den vita blinkersen, de kromade listerna, dörrhandtagen och de silverfärgade snygga fälgarna. Dessutom är det lite ovanligt att behålla krom och det kromet är både snyggt och viktigt för bilens själ! Och dumma kommentarer får du räkna med, det är ju det som skiljer Garaget från mer seriösa forum, tyvärr.

Tack för synpunkterna, ja jag tycker om det med, inte så vanligt med svarta 90ior med kromet kvar... Ja jag vet det å det är upp til var och en att tycka som dem vill men jag har den som den är för mig å inte för andra!!! Sen är det upp till vem som helst att tycka vad dem vill.....

Sponsorer 2013:

Saabvilde!
1 708 Inlägg
15 oktober 2008
Jag gilalr den faktist, med en sänkning så blir den kalasfin ju smile Kul med historian om bilen med.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Larsson_Power skrev:
Jag gilalr den faktist, med en sänkning så blir den kalasfin ju smile Kul med historian om bilen med.

Tackar, ja det blir en liten sänkning i vinter....

Sponsorer 2013:

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 oktober 2008
Vad använder du för kamera? Känns som om flera av bilderna har felaktig exponering, sen som andra har sagt så ger det mycket om horisonten är rak, bilderna känns bara skeva annars. Sen personligen tycker jag du ska skippa mds dekalerna, eller skaffa större, ser lite tattigt ut.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Vad använder du för kamera? Känns som om flera av bilderna har felaktig exponering, sen som andra har sagt så ger det mycket om horisonten är rak, bilderna känns bara skeva annars. Sen personligen tycker jag du ska skippa mds dekalerna, eller skaffa större, ser lite tattigt ut.

Endel bilder är knäppta med mobilen och endel med en Nikon D70... men jag gillar även om allt inte är rakt och perfekt... (kanske knäpp men) wink Ja dem kommer nog att försvinna under vintern nu när den åker in för lite renoveringar... tongue

EDIT... Vad är exponeringar? Har det med Ison att göra....??? NOVIS SOM FAN NU!!!!
Senast redigerat av -Lego- (15 oktober 2008)

Sponsorer 2013:

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
15 oktober 2008
IMPRAZERN skrev:
Jag tycker inte din audi är så mycket bättre.. tycker också den är tråkig och halv ful.

Förutom att du tagit sjyssta bilder på den..
Men som dom andra säger, ist för bara slänga kritik så säg vad som ska förbättras för på detta forumet brukar folk hjälpa varandra, och säga vad som ska förbättras i såna fall.

Visst, jag som inte äns fotograferar ser att det inte är några speciellt fräcka bilder.. mer som han nu va, amatör bilder..

Vet inte hur du läser egentligen, men om man läser kritiken så förstår man vad jag tycker ska förbättras. :P

Men jag skrev min post just för att op skrev att han var fotograf, vilket jag uppfattade som att han jobbade med det eller liknande, och då borde standarden vara lite högre. Om han inte hade skrivit det hade jag inte skrivit nåt öht.

Och sen har vi ju det där med smaken o baken. JAG tycker iaf att min Audi är grymt snygg och inte tråkig. ;P

Whine whine!

4 637 Inlägg
15 oktober 2008
Ser ut som vissa är lite avundsjuka för att du har en bakhjulsdriven, svensk, rejäl kvalitetsbil. De gnäller ju på allt!

Volvonörd
1 187 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Ser ut som vissa är lite avundsjuka för att du har en bakhjulsdriven, svensk, rejäl kvalitetsbil. De gnäller ju på allt!

Nja avis å avis det vette fan... Men för gnällandets skull är det som folk skriver som dem gör...

Sponsorer 2013:

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
16 oktober 2008
Kanske lite skön silver/chrome dekor kan piffa upp.
Tycker den är fin i blank svart, men den säger inget, som alla andra svarta 740´s.

visst rimsen é feta med bred kant, men borde du inta ha nått fräsigare.

Eller gör den som orginal bil, bort med toningen på rutorna osv...
Hur många bilar har inte tonade rutor = Många är dom.

En Sleepser kanske, nåja inte mitt beslut trots allt. Å de é la tur det.. big_smile

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 oktober 2008
DTM fälgarna är mumma på 740s:P fin i lacken verkar den också vara så du får tummen upp för bilen!
visst jag kan hålla med om att bilderna inte var dem bästa men du lär dig sakta men säkert och jag tycker att dem definitivt INTE var odugliga!

/Malm3n

Team Insane Racing

VOLVONETICS en för alla, alla för en
34 Inlägg
16 oktober 2008
för att ta bilder som ser bra ut i standard utförandet krävs ju en rätt så dyr och fin kamera antar jag och för att sedan fin slipa dessa bilder krävs ett program för att göra bilderna ännu finare.. han me audin har ju i vart fall inte lagt in bilderna utan att dom passerat ett sånt program i datorn och det klart som fan att om man jobbar med något e man ju proffs på det i detta fallet ta kort som jag fattat det... vill bara säga det LEGO att jag tycker du har tagit kort som iaf jag tycker håller till i övre skalan på en bil sida som garaget.. och visst det rullar fler volvo 740 på vägarna än någon annan bil och detta gör ju att folk tröttnar på dom om man nu inte är en volvo fantast jag klarar inte av klagomål på min bil jag tänder till me en gång och det e inte bra det heller men det e ju för att jag värderar den såpass högt i livet.. tycker din bil e riktigt fin.. en sån bil gör man sej aldrig av med förstår att du håller hårt i den!! lycka till i fortsättningen.. Mvh Peter

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Neos34 skrev:
Kanske lite skön silver/chrome dekor kan piffa upp.
Tycker den är fin i blank svart, men den säger inget, som alla andra svarta 740´s.

visst rimsen é feta med bred kant, men borde du inta ha nått fräsigare.

Eller gör den som orginal bil, bort med toningen på rutorna osv...
Hur många bilar har inte tonade rutor = Många är dom.

En Sleepser kanske, nåja inte mitt beslut trots allt. Å de é la tur det.. big_smile

Ja nån form av dekor vill jag ha i chrome men inte nå flames eller nå sånt, utan det ska vara så att man måste titta 2ggr typ för att märka vad det är...
Toningen har jag haft funderingar på att ta bort nu i vinter eftersom den har suttit där i 10 år. Detta var den första bilen jag tonade.. wink

Malm3n skrev:
DTM fälgarna är mumma på 740s:P fin i lacken verkar den också vara så du får tummen upp för bilen!
visst jag kan hålla med om att bilderna inte var dem bästa men du lär dig sakta men säkert och jag tycker att dem definitivt INTE var odugliga!

/Malm3n

Ja Dtm fälgar är mumma men dem är lika vanliga som dessa mim som jag har så... Ja den e ganska fin men ska lackas om, det är ändå orginallacken på den nu...
Ja man kan inte vara bäst på allt från start... Måste ju lära sig liksom... tongue

940_turbo skrev:
för att ta bilder som ser bra ut i standard utförandet krävs ju en rätt så dyr och fin kamera antar jag och för att sedan fin slipa dessa bilder krävs ett program för att göra bilderna ännu finare.. han me audin har ju i vart fall inte lagt in bilderna utan att dom passerat ett sånt program i datorn och det klart som fan att om man jobbar med något e man ju proffs på det i detta fallet ta kort som jag fattat det... vill bara säga det LEGO att jag tycker du har tagit kort som iaf jag tycker håller till i övre skalan på en bil sida som garaget.. och visst det rullar fler volvo 740 på vägarna än någon annan bil och detta gör ju att folk tröttnar på dom om man nu inte är en volvo fantast jag klarar inte av klagomål på min bil jag tänder till me en gång och det e inte bra det heller men det e ju för att jag värderar den såpass högt i livet.. tycker din bil e riktigt fin.. en sån bil gör man sej aldrig av med förstår att du håller hårt i den!! lycka till i fortsättningen.. Mvh Peter

Ja jag antar att han använder Ps eller nå sånt, det jag har gjort med dessa bilder som inte är mobilbilder är att jag har suddat regplåten men inte det heller längre... Det är gumman som har tagit endel av dem "finare" bilderna. Självklart tänder jag till också över klagomål men samtidigt så måste man bita ihop eftersom det är ett fritt land att tycka nästan vad man vill... winktongue
Å göra mig av med den gör jag aldrig....!!!!

Tack alla för kommentarer/ris/ros m.m.

Sponsorer 2013:

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Elda skrev:
det är en volvo...
En 740....

men fyfan vad fin den va smile kul som alltid med folk som lägger tid och pengar på gammla bilar istället för att plåga dom till småbitar..

Tackar tackar! Ja varför plåga sönder dem?

Sponsorer 2013:

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
16 oktober 2008
Första 4 bilderna, väldigt tråkiga faktiskt. 5 & 6, snygga! Där har du gjort ett bra jobb smile Resten är okej, men tänk på att leta upp platser där bakgrunden inte stjäl uppmärksamheten. Husen gör att bilen försvinner lite.. Lyft fram bilen mer! smile Jäkla fint skick på en 740! smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Sök