3221
Sök

ULTIMATA Cylindervolymen/antal cylindrar!

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tänkte detta kunde vara roligt och se om folk som har olika åsikter om motorer kan enas (Kanske)
om vilken volym/antal cylindrar som är det Ultimata (Om man frångår sina egna motorer nu )

Jag säger här: 3,2 liters 6:a

Vad tycker ni om mitt val?
Skriv gärna ert val med..!

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

1 004 Inlägg
15 oktober 2008
#2
en motor på två liter och 500hk är väll mer optimal än en på sex och 300hk enligt mig... tycker hk per liter är det viktiga.. min åsikt smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#3
262turbo skrev:
en motor på två liter och 500hk är väll mer optimal än en på sex och 300hk enligt mig... tycker hk per liter är det viktiga.. min åsikt smile

Jag är bara ute efter att få till lite statistik på volym och cylinder antal ,inte hästar och vrid i denna tråden.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
#4
6.2 liters smallblock V8'a. Finns folk som har plockat ut hiskeligt mycket hästkrafter med dom. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#5
Siarnaq skrev:
6.2 liters smallblock V8'a. Finns folk som har plockat ut hiskeligt mycket hästkrafter med dom. smile

Jag är bara ute efter att få till lite statistik på volym och cylinder antal ,inte hästar och vrid i denna tråden.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Svartlistad
446 Inlägg
15 oktober 2008
#6
Jag säger här: 2,3liters  Rakfemma smile


539 Inlägg
15 oktober 2008
#7
6 cylindrar 2.8-3.2L

1 059 Inlägg
15 oktober 2008
#8
säger också 2,3l rak femma.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 oktober 2008
#9
3.5 - 3.8  liters rak sexa big_smile

dock måste de va en BMW sexa för att de ska hålla roll


SSS -12
3 217 Inlägg
15 oktober 2008
#10
Säger faktiskt också rak sexa kring 2,8 - 3,6 liter! Gärna med dubbelturbo som BMW har kompetens nog till att ordna (för första gången?).

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DFFL
9 020 Inlägg
15 oktober 2008
#11
95 biljoner liters W2400.

/me just fucked up the stats!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Masterworks
15 oktober 2008
#12
6,75 liter, 8 cylindrar! cool

Är jag Medlem?
125 Inlägg
15 oktober 2008
#13
4,0 på 6 burkar:cool:

Gillar Merca

499 Inlägg
15 oktober 2008
#14
jimmy-124 skrev:
Jag säger här: 2,3liters  Rakfemma smile

Garic skrev:
6 cylindrar 2.8-3.2L

Ja, det tycker jag med. Anting fem på 2.3-2.5l eller sex burkar på mellan 2.6-3liter


RMR-Crew
478 Inlägg
15 oktober 2008
#15
12L på 6 Cylindrar.

82 Inlägg
15 oktober 2008
#18
Jag skulle tippa på rent teroretiskt nu att 500cm2/cylinder är det ultimata och ca 10-12 cylindrar.
volymen (500) blir ju bra då det inte är för mycket eller för lite. Cylinderantalet är ju då så att, ju fler desto bättre, inom rimliga gränser förstås. 10-12 cyl. är lagom då motorn ger mycket bra körbarhet o brett, kraftfullt register. Det skall vara i V-form. Ingen boxer eller rak motor. V-formen är den bästa i nästan alla lägen.

Man har varit med för...

1 217 Inlägg
15 oktober 2008
#19
kolvar hit och kolvar dit..

Enligt mig är det mest optimala en 4-skivig wankel på 654cc X 4


Yellow bug!
1 640 Inlägg
15 oktober 2008
#20
Ultimata för mig är Audis 6 liters V12 TDi cool

DET är en dröm! wink

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)


Sök