2645
Sök

regga med turbo

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#1
jo jag har en volvo 245 glt som jag tänkte regga med turbo. har köpt en 244 tic som motor o allt ska tas ifrån. men ringde till bilprovningens huvudkvater o han var inte för att jag skulle göra det o var sur som fan. så undrar hur jag ska göra för att regga den med turbo utan att det är så krångligt.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
15 oktober 2008
#2
Har för mig att 240 är godkänd för 220hk utan att göra några ändringa på bromsar och så.
så det ska nog inte vara några problem att regga om den så länge du her ventilerade skivor fram!

956 Inlägg
15 oktober 2008
#3
Det finns en klistrad tråd i motordelen av forumet, där det står en del nyttigt. Prova läsa den så ska det nog klarna upp lite smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Försöker iaf
1 998 Inlägg
15 oktober 2008
#4
Men man får väl ändå regga om den med turbo i en bilmodell som har turbo. Å motorn är en ft eller et så ska de väl inte va några problem om du tar bromsar från turbon

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#5
men gubben sa att jag måste ha papper från volvo för att kunna regga. det är samma bromsar på turbon o glt

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
15 oktober 2008
#6
ja du måste ha ett papper på effekten i motorn! men d kan dom säker fixa till dig på närmsta volvohandlare!

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#7
jo det är frågan om dom vill det. plus att man måste ha papper om avgas krav

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 oktober 2008
#8
misstänker att det inte går eftersom b21et inte har kat.
ska du byta motor måste du ta en komplett motor, med tillhörande avgasrening (katalysator) så det är bättre att regga med b230fk

Jonas

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 oktober 2008
#9
frysen skrev:
jo det är frågan om dom vill det. plus att man måste ha papper om avgas krav

Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum)
Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#10
jo det var typ det gubben sa. men det är ju många som gjort det undrar bara hur

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 oktober 2008
#11
frysen skrev:
jo det var typ det gubben sa. men det är ju många som gjort det undrar bara hur

det var lite slappare regler och lättare att få tag på intyg förr

Jonas

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 oktober 2008
#12
frysen skrev:
jo det var typ det gubben sa. men det är ju många som gjort det undrar bara hur

Kan du nog räkna ut själv...ett litet tips....!  (besiktning)

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#13
men det blir nog lättare att köpa en turbo från början verkar det som men skulle vilja haft turbo i den. men det finns ju r sport satser som man kan sätta på hur funkar det då?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 oktober 2008
#14
frysen skrev:
men det blir nog lättare att köpa en turbo från början verkar det som men skulle vilja haft turbo i den. men det finns ju r sport satser som man kan sätta på hur funkar det då?

nej men om du tar en med katalysator är det lätt att regga, så skaffa en B230FK istället

Jonas

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#15
men då har jag köpt fel bil. men det är inte så lätta att köpa en sån man måste ju ha all el o så typ en hel 940 eller 740 o då kan man ju lika gärna köpa en 245 tic

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 oktober 2008
#16
frysen skrev:
men då har jag köpt fel bil. men det är inte så lätta att köpa en sån man måste ju ha all el o så typ en hel 940 eller 740 o då kan man ju lika gärna köpa en 245 tic

brukar va enklare å billigare att köpa en färdig...  :-)

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#17
men besiktar nog först o sätter i turbo sen så är problemet löst för tillfället

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 oktober 2008
#18
aja baja.... ;-)

24 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#19
jo men vad fan ska jag köpa en bil till det känns sådär


Sök