jo jag har en volvo 245 glt som jag tänkte regga med turbo. har köpt en 244 tic som motor o allt ska tas ifrån. men ringde till bilprovningens huvudkvater o han var inte för att jag skulle göra det o var sur som fan. så undrar hur jag ska göra för att regga den med turbo utan att det är så krångligt.
Har för mig att 240 är godkänd för 220hk utan att göra några ändringa på bromsar och så. så det ska nog inte vara några problem att regga om den så länge du her ventilerade skivor fram!
Men man får väl ändå regga om den med turbo i en bilmodell som har turbo. Å motorn är en ft eller et så ska de väl inte va några problem om du tar bromsar från turbon
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
misstänker att det inte går eftersom b21et inte har kat. ska du byta motor måste du ta en komplett motor, med tillhörande avgasrening (katalysator) så det är bättre att regga med b230fk
jo det är frågan om dom vill det. plus att man måste ha papper om avgas krav
Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum) Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!
men det blir nog lättare att köpa en turbo från början verkar det som men skulle vilja haft turbo i den. men det finns ju r sport satser som man kan sätta på hur funkar det då?
men det blir nog lättare att köpa en turbo från början verkar det som men skulle vilja haft turbo i den. men det finns ju r sport satser som man kan sätta på hur funkar det då?
nej men om du tar en med katalysator är det lätt att regga, så skaffa en B230FK istället
men då har jag köpt fel bil. men det är inte så lätta att köpa en sån man måste ju ha all el o så typ en hel 940 eller 740 o då kan man ju lika gärna köpa en 245 tic
men då har jag köpt fel bil. men det är inte så lätta att köpa en sån man måste ju ha all el o så typ en hel 940 eller 740 o då kan man ju lika gärna köpa en 245 tic
brukar va enklare å billigare att köpa en färdig... :-)