2501
Sök

Vart kan man köpa lunch control?

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
16 oktober 2008
Det är smidigt till nästan alla bilar men tar väl sin tid att ställa in för att få det perfekta startvarvet.

Själv har jag beställt en såndär MTR Varvtalsregulator typ-2 med launch.
tänkte bygga så budget som möjligt till audin.

Kommer tillbaka med resultat när jag fått den och provat den.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 oktober 2008
Shady_killen skrev:
Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie

det hjälper dig att få bättre start m.m

Inte ett skit

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

119 Inlägg
16 oktober 2008
Jag har redan launch control på min orginal... Eller snarare, en varvtalsregulator. Står man still och varvar går det inte komma över 4500rpm, antar att det inte är bra att torrvarva på V-tec området, så därför har väl Honda gjort så här. smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 oktober 2008
Finessen med Launch på en FWD turbobil är när killarna i Mercedes arrangerar flygfältsevent. Rullande start från 50km/h.  en S40 med 450hk har inte laddtryck vid 3750rpm i synnerhet inte när man bara glider i 50km/h.  Justerar jag Launchen till 3750rpm, backar tändningen 25grader så har jag 1.2bar laddtryck och bilen är låst till 50km/h precis som en F1 med pit-lane knappen intryckt...  när jag släpper knappen brakar helvetet löst och även bilar med roliga namn hamnar på efterkälken.   Tyvärr vet slipskillarna detta och svarta S40:s är ej välkomna på flygfältseventen.

En Launch control på turbobil som inte ändrar tändläget är meningslös.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök