Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ? kan någon berätta vad detta är ? )
launch controll är inget man "bara köper och sätter i" det är en funktion som oftast finns i lite bättre sprut... tror inte att volvo anpassade sina bilar till strippen redan från fabrik... mvh jimmy
Sök på google, men finns ingen mening med launch control på en S40 T4 med gatdäck. Spinner redan bort sig i starten redan utan det.. Köp dragradialer innan du skaffar launch control, ananrs är det värdelöst.
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ? kan någon berätta vad detta är ? )
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ? kan någon berätta vad detta är ? )
mvh // Charlie
det hjälper dig att få bättre start m.m
Se mitt förra inlägg, kommer endast bli sämre. Du kommer spinna ännu mer än du säkert gör redan nu.
Det antänder oförbrända avgaser i grenröret, så att det byggs upp laddtryck utan att belasta motorn. Dock inte så nyttigt
Rätta mig om jag har fel
Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ? kan någon berätta vad detta är ? )
Det är bara att köpa ett nytt sprut från t.ex. Nira+3 (15 000 utan installering). Finns ju även vems os.v.
Sedan får bilen mappas om från scratch ( typ 9000 på autotech ) och mappa lanch controllen samtidigt.... Och sen om grejjerna kommer hålla för en lanchkontroll på en orginalbil vågar jag inte svara på.
Det antänder oförbrända avgaser i grenröret, så att det byggs upp laddtryck utan att belasta motorn. Dock inte så nyttigt
Rätta mig om jag har fel
Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ? kan någon berätta vad detta är ? )
mvh // Charlie
Du har fel, det kallas respons.
Launchcontroll är helt enkelt en varvtalsbegränsare som gör att man kan hålla fullgas vid start utan att varva mer än förinställt varv, för att optimera starter/minska hjulspinn.
Det antänder oförbrända avgaser i grenröret, så att det byggs upp laddtryck utan att belasta motorn. Dock inte så nyttigt
Rätta mig om jag har fel
Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ? kan någon berätta vad detta är ? )
mvh // Charlie
Du har fel, det kallas respons.
Launchcontroll är helt enkelt en varvtalsbegränsare som gör att man kan hålla fullgas vid start utan att varva mer än förinställt varv, för att optimera starter/minska hjulspinn.
Där har du bara delvis rätt. launchcontrol på en sugmotor funkar sådar, dvs enbart förinställt varvtal för jämnare starter. Däremot på en turbobil så funkar det i princip på samma sätt som ett responssystem. Alla vet ju att när man varvar en turbomotor utan belastning så får man inget vidare laddtryck. därför flyttar man förbränningen ut i grenröret för att få snurr på turbon och ett önskat laddtryck, man ställer helt enkelt in att man tex vill ha 4000rpm och 1bar laddtryck vid start.
till trådskaparen, är nog inget att satsa på i en original FWD bil men de låter ju skitfränt iaf:D