4346
Sök

Vart kan man köpa lunch control?

S40 T4
584 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#1
vill ha lunch control för en s40 t4 från 1998. vart kan man köpa det?


1 004 Inlägg
15 oktober 2008
#2
restauranger och pizzerior smile smile
Senast redigerat av 262turbo (15 oktober 2008)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

S40 T4
584 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#3
262turbo skrev:
resturanger och pizzerior smile smile

man brukar inte få riktiga svar. alla måste skoja hela tiden. hmm


956 Inlägg
15 oktober 2008
#4
Fråga torpis här på forumet, han vet nog.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

S40 T4
584 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#5
luunggan skrev:
Fråga torpis här på forumet, han vet nog.

okej tack big_smile


730 Inlägg
15 oktober 2008
#6
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

1 004 Inlägg
15 oktober 2008
#7
launch controll är inget man "bara köper och sätter i" det är en funktion som oftast finns i lite bättre sprut... tror inte att volvo anpassade sina bilar till strippen redan från fabrik... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Med lem
1 127 Inlägg
15 oktober 2008
#8
Sök på google, men finns ingen mening med launch control på en S40 T4 med gatdäck. Spinner redan bort sig i starten redan utan det.. Köp dragradialer innan du skaffar launch control, ananrs är det värdelöst. tongue


S40 T4
584 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#9
Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie

det hjälper dig att få bättre start m.m


Med lem
1 127 Inlägg
15 oktober 2008
#10
Shady_killen skrev:
Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie

det hjälper dig att få bättre start m.m

Se mitt förra inlägg, kommer endast bli sämre. Du kommer spinna ännu mer än du säkert gör redan nu.


* Klåpare
1 718 Inlägg
15 oktober 2008
#11
Shady_killen skrev:
man brukar inte få riktiga svar. alla måste skoja hela tiden. hmm

http://www.cs.chalmers.se/Cs/Grundutb/K … hMate.html

Ja, men ta inte illa upp. Det är inget illa ment. smile Lägger nån upp en lobb så vill man spontant smasha. wink

Lycka till med din launch control i alla fall.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

1 926 Inlägg
15 oktober 2008
#12
Det antänder oförbrända avgaser i grenröret, så att det byggs upp laddtryck utan att belasta motorn. Dock inte så nyttigt smile

Rätta mig om jag har fel

Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie

5 089 Inlägg
15 oktober 2008
#13
Det är bara att köpa ett nytt sprut från t.ex. Nira+3 (15 000 utan installering). Finns ju även vems os.v.

Sedan får bilen mappas om från scratch ( typ 9000 på autotech ) och mappa lanch controllen samtidigt.... Och sen om grejjerna kommer hålla för en lanchkontroll på en orginalbil vågar jag inte svara på.

\Lindgren

262 Inlägg
15 oktober 2008
#14
Här är en varvtalsregulator med lanchkontroll. dock vet jag inte hur bra den är.

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=370

Lycka till

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

1 010 Inlägg
15 oktober 2008
#15
Gulmun skrev:
Shady_killen skrev:
man brukar inte få riktiga svar. alla måste skoja hela tiden. hmm

http://www.cs.chalmers.se/Cs/Grundutb/K … hMate.html

Ja, men ta inte illa upp. Det är inget illa ment. smile Lägger nån upp en lobb så vill man spontant smasha. wink

Lycka till med din launch control i alla fall.

haha underbart!  tongue

nää men seriöst...tror inte du har så mkt användning av det dock...


12 086 Inlägg
15 oktober 2008
#16
Spelis skrev:
Det antänder oförbrända avgaser i grenröret, så att det byggs upp laddtryck utan att belasta motorn. Dock inte så nyttigt smile

Rätta mig om jag har fel

Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie


Du har fel, det kallas respons.

Launchcontroll är helt enkelt en varvtalsbegränsare som gör att man kan hålla fullgas vid start utan att varva mer än förinställt varv, för att optimera starter/minska hjulspinn.

Mästare
2 947 Inlägg
15 oktober 2008
#17
Ett anti-lag system kan man säga.



262turbo skrev:
restauranger och pizzerior smile smile

Viktväktarna har kanske nåt lol
Senast redigerat av KimVsWorld (15 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

435 Inlägg
15 oktober 2008
#18
KimVsWorld skrev:
262turbo skrev:
restauranger och pizzerior smile smile

Viktväktarna har kanske nåt lol

hahahaa lol

No risk, No reward

FreddeK
16 oktober 2008
#19
Hej du kanske undrar varför dom hånar dig, det beror på att det heter launch och inte lunch.
men svaret på din fråga, det har jag icke.

1 291 Inlägg
16 oktober 2008
#20
JapMax skrev:
Spelis skrev:
Det antänder oförbrända avgaser i grenröret, så att det byggs upp laddtryck utan att belasta motorn. Dock inte så nyttigt smile

Rätta mig om jag har fel

Shallie skrev:
Har tyvärr inget svar då jag har den största frågan.. har hört talas om Lunch control men aldrig förstått vad detta är ?
kan någon berätta vad detta är ? smile)

mvh // Charlie


Du har fel, det kallas respons.

Launchcontroll är helt enkelt en varvtalsbegränsare som gör att man kan hålla fullgas vid start utan att varva mer än förinställt varv, för att optimera starter/minska hjulspinn.

Där har du bara delvis rätt. launchcontrol på en sugmotor funkar sådar, dvs enbart förinställt varvtal för jämnare starter.
Däremot på en turbobil så funkar det i princip på samma sätt som ett responssystem. Alla vet ju att när man varvar en turbomotor utan belastning så får man inget vidare laddtryck. därför flyttar man förbränningen ut i grenröret för att få snurr på turbon och ett önskat laddtryck, man ställer helt enkelt in att man tex vill ha 4000rpm och 1bar laddtryck vid start.

till trådskaparen, är nog inget att satsa på i en original FWD bil men de låter ju skitfränt iaf:D



Sök