3199
Sök

Projekt saab 900. Ombyggnad av front

360 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/95562/488951_0usuuc.jpg

Nu är torkarna borta smile. Och ögonlocken är klara på måndag.

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

243 Inlägg
24 oktober 2008
Ser bra ut wink lycka till med ögonlocken

430 Inlägg
24 oktober 2008
kommer bli fint det dära. smile Skulle vilja ha någon plastdetalj man kan trycka i hålet som blir där torkarna satt. Finns ju till munstyckena på 9-5...

360 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
megaman_k skrev:
kommer bli fint det dära. smile Skulle vilja ha någon plastdetalj man kan trycka i hålet som blir där torkarna satt. Finns ju till munstyckena på 9-5...

Silvertejp wink
Skämt å sidor, det borde väl inte vara så svårt att tillverka något eget med lite spackel smile.
Annars spackla igen hålen helt, men det har väl sina nackdelar. Vet inte om det är ett måste med torkarna på lyktorna på besiktningen?

765 Inlägg
24 oktober 2008
de lär inte va krav på torkare.. jag har kört igenom min bil utan torkare och min bror har med kört igenom ett par bilar utan torkare på lyserna så de ska nog inte va några problem!smile bara att lägga igen dom:P

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

430 Inlägg
24 oktober 2008
bara xenon som måste ha system som spolar rent har jag för mig. Men ja, spackla själv på kjolen rakt av är nog svårt att få snyggt. Om man ändå ska byta så är det ju bara att gasa på. smile

360 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Min ögonlock är ännu mer försenade. Ringde dom i fredags då dom sa att dom kunde vara klara med lite tur, annars senast måndags. Då fick jag höra att dom blir klara på måndag. Ringde i måndags då sa dom att dom inte var klara och att jag skulle ringa dagen efter. Så jag ringde dom nyss, dom var inte klara men grundlackerade "wow vilken fart". Det gick inte att bränntorka dom eller någe sånt sa dom så jag skulle höra av mig på torsdag eftermiddag. Jag blir bara så irriterade på förseningar, det kan väl inte vara så svårt att lackera ett par ögonlock på 35cm?

360 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Ögonlocken ännu mer försenade. Ska tydligen vara klara imorgon, dom hade tydligen glömt bort dom. Alltså, vad är det för jävla stil. Jag håller på och går upp i taket här hemma, så förbannad är jag. Man kan väl inte bara glömma bort en kund sådär. På så sett utvecklar man inte företaget , snarare tvärtom. Kund som kund, spelar väl ingen roll om man lämnar in ett par ögonlock för lackering eller en hel bil. Det är fortfarande lika dåligt av dom.

430 Inlägg
30 oktober 2008
Jo det är riktigt illa, pinsamt faktiskt. Skulle nästan hävda och be om en prissänkning eftersom dom sagt att dom skulle vara klara i måndags...

218 Inlägg
30 oktober 2008
Fritzeen skrev:
Ögonlocken ännu mer försenade. Ska tydligen vara klara imorgon, dom hade tydligen glömt bort dom. Alltså, vad är det för jävla stil. Jag håller på och går upp i taket här hemma, så förbannad är jag. Man kan väl inte bara glömma bort en kund sådär. På så sett utvecklar man inte företaget , snarare tvärtom. Kund som kund, spelar väl ingen roll om man lämnar in ett par ögonlock för lackering eller en hel bil. Det är fortfarande lika dåligt av dom.

skulle lacka lite detaljer jag med, men dom sega ner som bara fan på det:/

blir riktigt förbannad på sånt där.. Jag har gjort egna ögonlock från grunden på min bil:) checka in om du har lust:D

Annars så blir fronten på bilen mycket snyggare än original, lycka till!smile

360 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Ögonlocken är på plats!
Kommer att ladda upp bilder inom kort

360 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Här är några nya bilder på bilen med ögonlocken på.
Ursäkta fördröjningen men hade inte tillgång till några fräsha batterier till kameran.
Idag har jag beställt hem ett par sportstolar (fast rygg) samt laddtrycks och oljetemp mätare smile
Bättre bilder kommer att läggas in sen då jag får en tillgång till en bättre kamera. (fotat med mobil)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95562/495739_5zhkqr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95562/495740_057cau.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95562/495741_7cfwzt.jpg
Senast redigerat av Fritzeen (4 november 2008)

430 Inlägg
4 november 2008
Stiligt stiligt. Blev riktigt bra det dära. Värt väntan kanske? Skönt att slippa strul när du ska ta väck blinkers för att skruva av allt ju. smile

360 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
megaman_k skrev:
Stiligt stiligt. Blev riktigt bra det dära. Värt väntan kanske? Skönt att slippa strul när du ska ta väck blinkers för att skruva av allt ju. smile

Hehe jaa det var nog värt det. Fick rabatt för det, betalade endast 200kr för båda ögonlocken.
Nu sitter jag här i väntan på mer godis till bilen big_smile

430 Inlägg
4 november 2008
Ah, trevlans. Vars ska du sätta mätarna, i a-stolpen? färg på belysningen?

360 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
megaman_k skrev:
Ah, trevlans. Vars ska du sätta mätarna, i a-stolpen? färg på belysningen?

Dom kommer att sitta i en kolfiberbehållare i A-stolpen.
http://www.ridetech.se/Shop/Application … =52707.jpg
där är en av mätarna jag har beställt. Oljetemp mätaren är av samma fabrikat så den ser likadan ut
Senast redigerat av Fritzeen (4 november 2008)

360 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Nu är ena framstolen bortplockad för ersättning av glasfiberstolar (fast rygg) fick grejjerna idag ( sportstolar, laddtrycksmätare, olje temp mätare och så slängde dom med ett par bälteskuddar) Så idag har jag monterat på glidskenor till de nya stolarna och tagit bort en org stol. Jag måste skaffa nya skruvar till glidskenan eftersom org skruvarna inte passade. Bälteskuddarna som jag fick med satte jag på baksätet. Så imorgon blir det montering av de nya stolarna. Jag får ta och ändra rubriken också till någe mer passande "såfort jag kommit på hur man gör"

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95562/497265_xbbmlr.jpg

1 270 Inlägg
6 november 2008
ser bra ut smile  kanske snor nån idé av dig om det är okej?(a) hehe tongue

360 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Google-Johan skrev:
ser bra ut smile  kanske snor nån idé av dig om det är okej?(a) hehe tongue

Hehe jaa det är klart du får.
Själv tycker jag att det är grymt mkt roligare att ta fram en egen design. Typ såsom jag har gjort med ögonlocken och grillen.
Lycka till!
/Victor

360 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Glidskenorna till stolarna passar inte som jag fick med. Så jag får ta och jaga ett par nya. Mätarna har jag inte hållare till just nu. Men det kommer väl sen.

Sök