3027
Sök

100watt eller Xenon till helljus

146 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tja, funderar på att sätta starkare lampor till helljusen på min v40, 100 watt alltså.
Jag har 4st H7 lampor vilket innebär att helljus lamporna har en egen lampa, får man sätta 100watt i helljusen LAGLIGT? Xenon får man vad jag läst tidigare dock inte till halvljus.

Och vad händer om jag skulle sätta dit 100watt? Kan reflektorn brännas eller nått?

Vilket rekomenderar ni? 100watt eller xenon? 100watt hade ju vatt roligast för alla dessa nötter som inte hittar spaken till att stänga av helljusen med! cool om dessa nu lyser bättre.

Mvh
Senast redigerat av kingen85 (16 oktober 2008)

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

7 Inlägg
16 oktober 2008
#2
Jag skulle rekommendera Xenon. Vad jag har förstått så är varken 100W eller Xenon lagligt i helljuset heller men det är ju inget som syns om man inte struntar i att blända av.

Jag har själv 6000K Xenon i helljuset och det lyser bra starkt, problemet är ju att xenonlampor fungerar som ett lysrör vilket innebär att det tar några sekunder innan de lyser med sin fulla styrka! När de väl gör de så har de en mycket bättre styrka än vad vanliga halogenlampor har.

1 418 Inlägg
16 oktober 2008
#3
xenon alla dagar i veckan

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

769 Inlägg
16 oktober 2008
#4
vad du än gör så stoppa inte i 100w lampor du kommer att bränna sönder reflektorerna på nolltid, scenariot värre är att du bränner sönder kontaktstycket till lamporna och även sladdarna ( lärt av eget misstag ) tryck i xenon istället på 6000k sen innan besiktning så stoppar du i vanliga h7 och efter besiktning så kopplar du på xenon lysena igen.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

2 982 Inlägg
16 oktober 2008
#5
vvme.com ...
under 600:- för ett kit...
du är dumsnål om du satsar på 100w lampor... konsekvenserna efter 100W lampor kan bli ruggigt dyra.


Fetast i stan !!
991 Inlägg
17 oktober 2008
#6
Skulle satsat på xenon ljus smile Mycket bättre ljus än vanliga halgogenlampor !   
Xenon ljus är visst lagligt i helljus och i dimljus men inte i halvljus  om man inte har det orginal monterat från fabrik med automatiskt nivåreglering !
Senast redigerat av Klorin_Elvis (17 oktober 2008)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

146 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#7
hehe jo de verkar lättast och bäst att stoppa i xenon! Anledningen att jag fråga var att jag hade lite o göra på jobb så jag satt o bläddra i en biltema katalog o såg 100w lamporna. Tänkte iaf att man kan kolla vad gemenskapet säger. tongue Xenon har vatt i tankarna hela tiden.. smile

Tack iaf för ert tycke!

Mvh

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

The one and only
1 091 Inlägg
17 oktober 2008
#8
50w xenon is the shit!!!

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

47 Inlägg
17 oktober 2008
#9
Residence skrev:
vvme.com ...
under 600:- för ett kit...
du är dumsnål om du satsar på 100w lampor... konsekvenserna efter 100W lampor kan bli ruggigt dyra.

Är de bra grejjer eller?
Har du beställt där ifrån så man vet att de är något att lita på?

13 Inlägg
17 oktober 2008
#10
50W Xenon är det enda rätta. Gärna i extraljus å.

Skogskonsult
214 Inlägg
19 oktober 2008
#11
Köpte 50W xenon i sim ljus på billjus.se kosta lite mer men de har ingen som helst fördröjning på starten utan går igång på nolltid. sedan syns de inte att det är dyra lampor när sims extralysen kostar 300kr st wink

332 Inlägg
19 oktober 2008
#12
xenon xenon o åter xenon.
och angående de där med att det skulle vara bättre o blända tillbaka på bilar med en 100wattare så stämmer det inte, xenonet lyser fortfarande betydligt starkare! smile 
Xenon 4300k på helljuset skulle ja rekomendera


689 Inlägg
19 oktober 2008
#13
xenon o du behöver inget helljus längre;)

Fotograf
1 319 Inlägg
19 oktober 2008
#14
ang xenon på helljuset så är det ingra problem åkte då igenom bilprovningen med det i ming och inga problem alls. sen håller jag med alla andra xenon alla dagar alla lampor:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

61 Inlägg
25 oktober 2008
#15
Residence skrev:
vvme.com ...
under 600:- för ett kit...
du är dumsnål om du satsar på 100w lampor... konsekvenserna efter 100W lampor kan bli ruggigt dyra.

Passar detta att sätta i min Peugeot 405 SRi-89?

Mvh
Henrik

Skogskonsult
214 Inlägg
25 oktober 2008
#16
HenrikWalfridsson skrev:
Residence skrev:
vvme.com ...
under 600:- för ett kit...
du är dumsnål om du satsar på 100w lampor... konsekvenserna efter 100W lampor kan bli ruggigt dyra.

Passar detta att sätta i min Peugeot 405 SRi-89?

Mvh
Henrik

Ska du konvertera helljuset så måste man veta vilken sockel du har tex H1 H7 eller H4.
Vissa bilar har samma lampa till hel och halv, då behöver man Bi-xenon, vilket e lite krångligare och installera och vissa lamp modeller funkar dåligt. Men har du delat hel och halv tar det bara en timme och passa in. eller så köper du extraljus och konverterar.

61 Inlägg
25 oktober 2008
#17
Aleck skrev:
HenrikWalfridsson skrev:
Residence skrev:
vvme.com ...
under 600:- för ett kit...
du är dumsnål om du satsar på 100w lampor... konsekvenserna efter 100W lampor kan bli ruggigt dyra.

Passar detta att sätta i min Peugeot 405 SRi-89?

Mvh
Henrik

Ska du konvertera helljuset så måste man veta vilken sockel du har tex H1 H7 eller H4.
Vissa bilar har samma lampa till hel och halv, då behöver man Bi-xenon, vilket e lite krångligare och installera och vissa lamp modeller funkar dåligt. Men har du delat hel och halv tar det bara en timme och passa in. eller så köper du extraljus och konverterar.

Har H4, dvs både hel och halvljus i samma lampa. Vet du något kit som funkar bra med BI-XENON då?


Sök