2707
Sök

Låtsas-civilare - Lagom barnsligt?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Menar du nationella insatsstyrkan eller var det piketen..?
Kul historia var det dock tongue

Juste så hette det, Nationella Insatsstyrkan.

1 062 Inlägg
18 oktober 2008
Påpekar att de enda som har integrerade strålkastare bak är vissa fordon SÄPO (Säk) använder sig av, o dem har annat att göra på än att jaga folk i trafiken.

En "civilare" kan i dagsläget åka det mesta, allt från Nya V70:or till äldre 940/960, samt i princip vilket bilmärke som helst. En trafikare i Stockholm är tex en risig Ford Scorpio från sent 80 tal...

"You Go, we go!"

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
18 oktober 2008
har en såndä plingelingtutleksak (:S) i min bil faktiskt.. den kan mjaua och låta som en ko och en hund o dverse andra roliga djurläten... Även som en Polisbil.. Typ iallafall.. ända gången jag använder den är typ antingen för att ge folk ett gott skratt .. typ på race och sånt.. eller oxå om det kommer en mopedjävel o ska knö sej före.. Omoget eller inte... jag tycker iallafall det är kul... Hade även ett blått LED Rör under fronten innan.. ännu roligare när det kom Mopeder som trode de var Monster Trucks wink
Senast redigerat av HyperSonica (18 oktober 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

821 Inlägg
18 oktober 2008
I Uppsala har polisen en Toyota land Cruiser tror jag den heter.
I Västerås en stylad Honda.
I sthlm en stylad saab 9000 har jag hört.

16 197 Inlägg
18 oktober 2008
sengstr skrev:

snuten åker i de mesta.. såg en gammal Ford sierra igår som va civ.bil..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

821 Inlägg
18 oktober 2008
evilaudio skrev:
sengstr skrev:

snuten åker i de mesta.. såg en gammal Ford sierra igår som va civ.bil..

ja.. tyvärr kan man inte längre vara säker i dessa tider.!
speciellt inte nu när vem som helst kan köpa "blink satser" som blinkar precis som polisen.!

Diktator
968 Inlägg
18 oktober 2008
kvarters poliser finns väl i varje kvarter? kan vara allt från gamla kärringar (mitt hood) till gubbar.

påtal om vad dom åker så kan det även vara spanare som bestämmer sig att ingripa, vet en som vart ifatt åkt av en gammal opel och två poliser i civil kläder hoppar ut och skällde ut honom, och dom sa att dom va spanare och på uppdrag annars hade det varit synd om honom

998 Inlägg
18 oktober 2008
Körde om en V70-04 på motorvägen, såg att han hade en barnstol och inga synliga saker som det finns i polis bilar, så jag körde om honom och en till. Sen körde han om den andra och låg bakom mig i 2 mil sen gasa jag på, efter 10 min så kom han ifatt igen och han satte på blåljus som satt där dimljusen sitter blev ju skit rädd tänkte fan nu åker kortet, men han körde bara om som inget hade hänt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

821 Inlägg
18 oktober 2008
jag har faktiskt sett en civil saab här runt omkring hade takbox på.. När i satt alla antenner!
De hade gjort så att kablarna låg dragna upp dit. Såg den på stan sen och kollade närmare då.

Dom är bra fula dom där.

Har även sett en volvo som hade en lite bredare "stjärtfena" till antenn.
Även det en civilare.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 oktober 2008
Vissa måste ju tydligen spela Allan på något sätt.  Mysko att det bara är fjollor med slöa skitbilar som leker polis...  tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
18 oktober 2008
FL3JM skrev:
Dom har väl knappast blå innerbelysning och åker runt i slöa Audis?

Fast i Mora var det en civilare som körde Volvo 140. wink Mitt ex kände honom så de stod och pratade på macken, sen fick polisen en uttryckning och då startade inte bilen. big_smile

/ichi

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
ichibon skrev:
FL3JM skrev:
Dom har väl knappast blå innerbelysning och åker runt i slöa Audis?

Fast i Mora var det en civilare som körde Volvo 140. wink Mitt ex kände honom så de stod och pratade på macken, sen fick polisen en uttryckning och då startade inte bilen. big_smile

Hahaha, klockrent! big_smile

1 200 Inlägg
18 oktober 2008
Jag har strobe-lampor bakom grillen, men de används självklart inte i trafiken. Jag misstänker dock att vissa skulle flytta på sig om jag slår på dessa på natten.

[video]http://www.garaget.org/video/2pyajcjzkloe[/video]

821 Inlägg
18 oktober 2008
jag skulle inte ha gjort det wink
Men visst skulle nog vissa göra det. absolut!

1 200 Inlägg
18 oktober 2008
sengstr skrev:
jag skulle inte ha gjort det wink
Men visst skulle nog vissa göra det. absolut!

Ingen motorintresserad skulle göra det, misstänker jag. Jag syftade på eventuella oldies eller för all del de ovana trafikanterna.

35 Inlägg
18 oktober 2008
sengstr skrev:
jag har faktiskt sett en civil saab här runt omkring hade takbox på.. När i satt alla antenner!
De hade gjort så att kablarna låg dragna upp dit. Såg den på stan sen och kollade närmare då.

Dom är bra fula dom där.

Även det en civilare.

Säker på att det var en polis? Man använder sådana för mätningar i mobilnätet nämligen - t.ex har tidningen Mobil en sådan när dom gör sin årliga mätning av "bästa nät".
Polisens utrustning har inga frekvenser som behöver upseendeväckande antenner utan dom går att integrera precis som vanliga radioantenner på en vanlig bil. Det är ju det normala Fm bandet man kommunicerar på.

Mästare
2 947 Inlägg
19 oktober 2008
Grishnac skrev:
sengstr skrev:

Dom är bra fula dom där.

Även det en civilare.

Säker på att det var en polis? Man använder sådana för mätningar i mobilnätet nämligen - t.ex har tidningen Mobil en sådan när dom gör sin årliga mätning av "bästa nät".
Polisens utrustning har inga frekvenser som behöver upseendeväckande antenner utan dom går att integrera precis som vanliga radioantenner på en vanlig bil. Det är ju det normala Fm bandet man kommunicerar på.

Nya RAKEL går väl på mobilnätet, så det beror väl på var i landet.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

183 Inlägg
19 oktober 2008
evilaudio skrev:
tycker de finns på tok för många snutar i trafiken.. tongue

jajamän, ja vars finns dom poliserna då? roll
det är ju bara bra att dom visar sej, fast sen å andra sidan så kan man ju anse att dom kanske angagerar sig i lite fel saker ibland men.. det är ju en annan femma.
men att säga att det finns för många snutar i trafiken är väll ändå att ta i hörru..

enligt mitt tycke så kan de gott å väl få finnas fler poliser på vägarna å mindre kameraskåp tex.
en polis går det ju att prata med såvida man inte är barnslig å tror att man vet allt så mkt bättre själv.
ett gott bemötande kan göra susen.. aja, det är ju bara vad jag tycker.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 oktober 2008
evilaudio skrev:
Rocco_ skrev:
KimVsWorld skrev:

Och det är ju inte totalt meningslöst?

Är inte det totalt meningslöst att åka runt och leka polis då ?

Finns tillräckligt med idioter i trafiken redan...

tycker de finns på tok för många snutar i trafiken.. tongue

Tycker det är sjukt förlite snutar i trafiken, dock tycker att dom som finns prioriterar helt sjukt, mer blåskontroller, mindre hastighetskontroller, mer seriösa flygande besiktningar (Vet om en hel del bilar som gått igenom sbp tackvare en bullkrans.) Mer diskusioner med bilister istället för att leka nazicop/nazicop och bara vara kaxiga.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

821 Inlägg
19 oktober 2008
Grishnac skrev:
sengstr skrev:

Dom är bra fula dom där.

Även det en civilare.

Gick fram och tittade på inredningen på bilen. Där satt en skärm, 2 st Radio mottagare samt en "dosa" i rutan. sen satte det sig 2 st poliser i bilen lite senare. Sen så har nu polisen bytt till Rakel systemet Som ovannämnd skrev. Det innebär för de som inte vet att de som har att göra med t ex " en misshandel" är de enda som kan prata med varandra.  Vilket gör att inga andra poliser t ex inte hör vad de pratar om.
Brandkåren ska visst ha samma system och ambulansen har det redan.

Sen kan inte man längre lyssna av detta system. Ska vara helt säkert.
Men många kommuner har inte råd med detta system ännu då det visst är svindyrt.!

Sök