3360
Sök

hur installerar jag ett spotfilter i min bil?

100 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
hej. jag har precis inhandlat ett sportluftfilter (har läst alla trådar om att det kan vara skadligt för motorn, men tänkte ändå ge det en chans!)
men hur installerar jag det på det enklaste sättet?.. plockade bort luftburken idag och insåg att det kanske inte är så lätt som jag trodde?! det går nån slang från burken som försvinner ner i motorn (ser inte vart). är det nån sorts vakumslang eller något?... sen såg jag också att det går ett rör vid insuget ner till grenröret, är det bara för att suga in varmluft?..
nu till den stora frågan! kan man strunta i alla dessa slangar å bara "slänga dit" filtret i alla fall? eller måste jag bygga något slags hus sa allt passar in som innan?

ganska ny inom motorer å så! tacksam för svar smile

657 Inlägg
23 februari 2006
SwIng skrev:
hej. jag har precis inhandlat ett sportluftfilter (har läst alla trådar om att det kan vara skadligt för motorn, men tänkte ändå ge det en chans!)
men hur installerar jag det på det enklaste sättet?.. plockade bort luftburken idag och insåg att det kanske inte är så lätt som jag trodde?! det går nån slang från burken som försvinner ner i motorn (ser inte vart). är det nån sorts vakumslang eller något?... sen såg jag också att det går ett rör vid insuget ner till grenröret, är det bara för att suga in varmluft?..
nu till den stora frågan! kan man strunta i alla dessa slangar å bara "slänga dit" filtret i alla fall? eller måste jag bygga något slags hus sa allt passar in som innan?

Vad har du för bil???

Varmluft vill man INTE att motorn ska suga i sig...

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

100 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Alex_halvordsson skrev:
SwIng skrev:

Vad har du för bil???

Varmluft vill man INTE att motorn ska suga i sig...

Jag har en opel corsa - 91

Direktör
305 Inlägg
23 februari 2006
Svårt att skriva svar när man inte vet vad du har för bil och hur det ser ut, skulle kunna tänka mig att det är förvärmning till spjällhuset som du pratar om, luftmassometare..... att det är skadligt för motorn med sport luftfilter skulle inte jag kunna säga att det är....... Däremot kan man förstöra luftmassomätaren och man sätter sportluftfilter för nära då det kan uppstå högre och kraftigare luft strömmar där....... men jag har inte haft någe problem trots att mitt filter sitter brevid..........

Speed limit are only for pussy

Sök