Stakarna är ju viktade från början, LGs nya stakar passar ju rätt i utan modifikation. Sen om man vill balansera motorn kan man ju låta någon annan göra det.
inte helt sant, de flesta h profils stakarna är långt ifrån perfekta när man köper dem, det kan vara värt mödan att lämna in dem på viktning! jag vet flera som lämnat in splitt nya å de har diffat över marginalen...''speciellt från de lite billigare ställerna som lgspeed spm mm...
Grundregel: Har man inte mätt själv så är det inte uppmätta.
Sen reflektion 2, H-profilstakar gör ingenting åt låg oljenivå i motorn. Så börja med att lösa problemen med varför vevlagren rasade innan det stoppas i h-profil och körs vidare.
Det finns mått på en vevstake som är betydligt viktigare än själva vikten
Att ha en välbalanserad & viktjusterad motor ger livslängd (även om det skiljer 50gram så kommer du inte & märka det förrän efter 20.000mil) men även om du gör dessa saker och inte kollar så du har rätt spel i kolvbult & runt lager så riskerar du ras ändå
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Som redan nämnts, det har inget med orginal snurran att göra. Pröva att rycka bort Westgate slangen helt och hållet och ut och kör (försiktigt med gasfoten och håll koll på laddet hela tiden) Laddar den på ordentligt då så kan du väl bara sätta dit en slang med ett T kors och pysa upp laddet.
Du kan ju även pröva med en annan styrenhet från någon annan chippad T5:a det KAN ju faktiskt vara fel på chipet
gör han de frestar han toppen så den kan gå om han ska pysa upp laddet med ett t-kors,bättre o göra de ordentligt istället för och fuska.
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Som redan nämnts, det har inget med orginal snurran att göra. Pröva att rycka bort Westgate slangen helt och hållet och ut och kör (försiktigt med gasfoten och håll koll på laddet hela tiden) Laddar den på ordentligt då så kan du väl bara sätta dit en slang med ett T kors och pysa upp laddet.
Du kan ju även pröva med en annan styrenhet från någon annan chippad T5:a det KAN ju faktiskt vara fel på chipet
gör han de frestar han toppen så den kan gå om han ska pysa upp laddet med ett t-kors,bättre o göra de ordentligt istället för och fuska.
toppen och topplockspackningen på T5 motorn pallar en bra bit över 2bar så de ska inte vara några probem. hade ett par stora sprickor i avgashuset dessa kan ha hjälpt till att få dålig ladd men skitsamma den turbon är kastad nu iaf.
I går kväll så plockade jag isär den motorn som satt i bilen när jag köpte den. en 2,5 GLT. Mestadels för att för att få en uppfattning om hur allting satt och sen så va jag riktigt sugen på att se va de var som gjorde att den rasade. Efter att ha plockat ur 3:ans vevstake så förtog jag varför de lät så illa från motorn...
fick en smärre chock när lyfte av tråget från T5:an i middags. Pickup:en var fylld med stora bitar av något, såg ut och kändes som plast. 4:ans vevstaks överfall hade lytfs från staken med ca 10mm och böjt båda bultarna. detta medförde att det blev 2 grova märken i blocket precis under cylinderloppet. lagrena hade gått runt och låg i varandra.
ska demontera allt i morgon. nu va jag bara nyfiken
Tänkte bara informera att det finns en BTCC 850 o BTCC S40 show bilar med bur , centrumbult , bodykit , rensade osv osv utan drivlinor som har bud på dryga 20 000 kr styck i england.