3688
Sök

Externa Hårddiskar

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Är nu i behov av en Externhårddisk,, undrar nu om ni har några tips på vad man ska kolla när man köper en sådan och om ni har något tips på en bra men ändå inte super dyr externhårddisk,,,ska ha USB 2.0.

Allt för den där jävla hatten!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
24 februari 2006
Hmm, det jag skulle rekommendera i fråga om externa hårddiskar är att du skulle satsa på en som kopplas via FireWire tongue Det är nog bättre än USB, fast det är 2.0.
Men något märke kan jag tyvärr inte rekommendera, då jag inte har haft så mycket med dem att göra neutral

56 Inlägg
24 februari 2006
lazier tillverkar dom överlägs bästa externa hårddiskarna! en 200Gb kostar en ca. 1500kr bra grejjor till bra pris!

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
jo jag har sett lazier,,, verkar vara bra grejor

Allt för den där jävla hatten!

305 Inlägg
24 februari 2006
jag har en maxtor 250gb, funkar klockrent den också. Sen om man väljer usb 2,0 eller firewire spelar ingen större roll!

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 februari 2006
Jag kan verkligen rekomendera Iomegas 250GB USB 2.0.

http://www.datorbutiken.com/se/default. … HDD250U2SI

Har haft min i ett halvår nu och kör backup på bokföring och sånt, även MP3-samling och privata dokument.

Jag har "Sync Back" som jag kör med jämna mellanrum och alla mappar jag förvalt synkroniseras och blir en exakt kopia på iomegan.

Den är tyst och efter hårt arbete så är den inte varm.

Prisvärt! Datorbutiken har dessutom gratis frakt om man handlar över 500:- ett tag till...

Edit: Iomega har väl fortfarande Hitachi's diskar i och de är testvinnare i prestanda och bra vad det gäller värme.

Lacie-diskarna som vart på tal skulle jag inte rekomendera för några månader sedan, de brukar köra med Westerns diskar och värmen har vart ett problem, idag vet jag inte vilka diskar de använder sig av.

Så Iomegas diskar eller Maxtor's egna "One Touch" serie är bra köp. Har inte haft en Maxtor extern själv men jag skulle ta iomega idag också om jag var i köp-tankar.
Senast redigerat av Martin 9-3 (24 februari 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

305 Inlägg
24 februari 2006
maxtor har funkat fint för mig, haft den i tre år, alltid igång förutom när jag tar den emd mig tongue, KLOCKREN!!!

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 februari 2006
Volvo och MB RULES skrev:
vad du än gör: Köp ingen maxtor. de funkar inte som långtidvaring och brukar paja efter 3 veckor typ. bästa köpet är en Western Digital

brukar wink hehe.

Är det du som haft dålig erfarenhet av dem eller något rykte jag missat.
Westerndiskarna är ju kända att gå varm och ljudnivån är sällan bra på dem.

Men det beror helt på hur man köper dem. Jag ska inte säga något om westerns egna externa och hur de löst kylningen men som sagt så klarar inte Lacie att kyla dem riktigt bra.
Maxtor har väl 3års garanti på både externa och vanliga diskar medan western bara har 1år på externa och 3 på vanliga... eller?

Edit 2 år har maxtorn. mitt fel.

men att dra ner från 3 till 1 år i garanti bara för de blir extern när det gäller western så har du en anledning till att undvika dem wink

kan tillägga att iomega har 2år.
Senast redigerat av Martin 9-3 (24 februari 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

385 Inlägg
24 februari 2006
Pc city öppnade idag i linköping och en pacardbell <--"lite fel stavad" hadde en 250 gb extern för 990 spänn 2,0 usb

Sök