opeldrifter skrev:
har gett upp tanken på att försöka få det bra med rubbing, har hållt på nu alva dagen o det går inte. verkar som jag kom skadade lacken då jag använde lacknafta sist
Så rolla eller spruta är nu frågan som gäller. rolla går ju snabbast o man slipper maskera så mycket då man har mer kontroll på var färgen ska hamna. ja jag vet inte
Då verkar det som att färgen sitter skapligt trotts allt..
Då är det tyvärr bara att matta ner all yta på bilen och lacka om..
Precis som du säger går roller bra mycket fortare och resultaten skit.
Men... Det kan vara värt att spruta bilen. Resultatet då blir bra mycket bättre, eller se ännu värre ut.
Jag lackade min golf själv och det var första bilen jag lackade och resultatet blev bra.
Köp en överliggande spruta på biltema och prova att tex. huven först som träning.
Sen är det bara att sanda ner bilen (får du göra även om du rollar), maskera (detta tar mest tid) och sen är det bara att spruta på grund och efter lack(bara kul). Välj en solid lack, det är enklast att lacka med och du slipper klarlack.
Det är inte så hiskeligt jobbigt och tar kanske en helg. Min bil tog längre tid då jag lackade om den i en annan färg (från grön till vit), då jag lackade i dörrar, mm. Och detta var det som tog lång tid att slipa och maskera,mm.
Men väljer du en svart färg igen så slipper du detta och att bara slipa och maskera utsidan är ju busenkelt.
Blir GARANTERAT bättre än med roller och du typ inte tabbar dej, glömmer hälla i härdare osv.
Men somsagt rolla och skita i att maskera ÄR mycket enklare, men då ser bilen ut som en påse skit med allt kladd på lister och ojämn yta på lacken, mm.