pattilatti2 skrev:
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:
haha du verkar kunna din skit;)
testa o dela ett par högtalare som inte är anpassade o delas i tex 63hz.vilket oftast inte finns me i pios delningar av front...
de blir bas i 80hz så de räcker o blir över om du kan din skit ska du se inte så man delar på 40-60hzdelning på framsystem:P LOL
Det finns dem som kör odelat fram. Allt hänger ju på vad du har för element, vad du har för amplitud på konutslagen och/eller hur du hanterar volymratten...
/Jonas
jo visst finns de de,finns folk för allt
oavsett så är ju inte 5.25" de ultimata bas verktyget:P
om dom inte delar de på nå så måste de ju ändå delas på nå
Nej, 5.25 har sina begränsningar, runt 70Hz brukar det vara stopp generellt sett. I min bil kör jag mina ned till 70Hz, sen tar subbasen vid (som sitter där handskfacket normalt sett sitter, och det funkar). Jag kan för "eget bruk" ställa upp 5.25orna till 125Hz typ, och köra subben dit, och det funkar fint för eget bruk. Och då jäklar i min låda spelar det på bra. Men det går inte för tävlingsbruk.
Men 6.5or tex, min kollega Erik tävlar med 6.5or i sin bil, och de som lyssnar i den tror att det sitter subbasar i dörrarna.....de går rakt ned till 35Hz...Självklart så kan de inte prestera samma ljudtryck med bibehållen THD nivå som ett element med större konyta och slaglängd kan, men det är en annan diskussion.
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!