3461
Sök

Nu är det bestämt vilken bil det blir, frågan är bara om man ska ha 3d eller 5d?

172 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Hej.

Har nu bestämt mig att jag ska köpa en Audi A3 1.8T eller TS Quattro efter min provkörning idag. Hade gärna valt en S3, men saken är den att jag inte hittar några fräscha på blocket för min budget sen så vill jag inte han någon långmilare. Årsmodellen som jag ska ha på bilen är 00-02

Men det största problemet här är att jag inte vet om jag ska satsa på en 3d eller en 5d. Har varken några djur eller barn. Den som kommer åka mest i bilen är jag och bruden. Men tänker hur det är om man ska skjussa polare, lär ju vara riktigt osmidigt med en 3d? Har alltid haft 5d bilar därför känns det lite ostabilt.

Saken är självklar att en 3d A3 är snyggare än vad än 5d är, men 5d är betydligt smidigare än vad en 3d är. Vad skulle ni ha valt i mitt läge? Så jävla svårt att avgöra för mig sad

1 833 Inlägg
23 oktober 2008
Beror på hur ofta du kör polare. Grejen är ju att det stör inte dig, polarna får hoppa in på passagera sidan. Så vart det när jag hade 3dörrars-

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
23 oktober 2008
3 dörrars , jag tycker då att det ser mycket bättre ut smile

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

729 Inlägg
23 oktober 2008
5-dörrars... utseendemässigt tycker jag skillnaden är väldigt liten och det är MYCKET mer praktiskt med 5 dörrar...

172 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Kan inte säga att jag kör direkt ofta så big_smile men tänker ändå på smidigheten med en 3d och 5d det är ganska stor skillnad, ja hoppar inte ut om ja skulle skaffa mig en 3d smile

Squadron skrev:
Beror på hur ofta du kör polare. Grejen är ju att det stör inte dig, polarna får hoppa in på passagera sidan. Så vart det när jag hade 3dörrars-

172 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Jo jag håller med dig att 5dörrars är betydligt mer praktiskt än vad 3d är, men 3d är lite snyggare typ wink

ts85 skrev:
5-dörrars... utseendemässigt tycker jag skillnaden är väldigt liten och det är MYCKET mer praktiskt med 5 dörrar...

172 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Håller med dig att det ser mycket bättre ut, men jag har planer att ha bilen i några år så därför är det viktigt att välja rätt big_smile

_Norrland_ skrev:
3 dörrars , jag tycker då att det ser mycket bättre ut smile

MVH Chrille

19 Inlägg
23 oktober 2008
Sen kanske man ska tillägga att det är jävligt mycket smidigare på parkeringsplatser och liknande med 5 dörrar. Med 3 dörrar blir dörrarna längre och det blir alltså lite knepigare att ta sig ur bilen om det är trångt... Men det är snyggare med 3 dörrar :-)

det är mycket nu...

SLK
610 Inlägg
23 oktober 2008
Så länge du har plats för 4 passagerare ska du ha 5 dörrars.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
23 oktober 2008
Skulle aldrig få för mig att skaffa en 3-dörrarsbil, såvida det inte var en renodlad sportbil och jag hade en annan till vardags.
5-dörrar gör livet mycket lättare och en sån stor utséendeskillnad gör det inte.
Är inte bilen reggad för endast 2 personer så e det bara onödigt att snåla med dörrarna!

249 Inlägg
23 oktober 2008
min gamla c70 var 3 dörrars, kunde vara riktigt jobbigt ibland när folk skulle in och ut, men det är ju snyggare, men med tanke på att du skulle ha den några år så är det nog bättre med 5 dörrars, kanske får en liten klodd eller nåt;)

// genetorp

3 354 Inlägg
23 oktober 2008
nu ska en inte vara petig men c70 e väl 2dr?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

172 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Tackar för alla svar och åsiker folk smile
Kanske borde ta och fundera om 3d verkligen skulle passa mig. Det är ju ingen sportbil jag köper så kanske lika bra att hitta en fräsch med 5d, kommer säkert bara ångra mig om jag väljer en 3d pga att det är så osmidigt osv big_smile

Mästare
2 947 Inlägg
24 oktober 2008
Seth skrev:
nu ska en inte vara petig men c70 e väl 2dr?

Ja, sluta peta.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
24 oktober 2008
jobbigt om någon polare ska spy när han/hon sitter i baksätet med 3-d... lite halv jobbigt sådär, då blir det jävligt stressigt..
eller inte bara om dom ska spy.. om det händer nått annat..
men jag tycker att 3-d är mycket snyggare. men just om det händer nått, så går det fortare att ta sig ut med 5-d .

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
24 oktober 2008
Femdörrars A3or ser ju inte kloka ut. Kör på tredörrars, funkar alldeles utmärkt för mig iaf att skjutsa folk i den om det skulle vara så.

Whine whine!

274 Inlägg
24 oktober 2008
Tar tid med 3 dörrar oftast trångt att komma in är det också. Nee säger jag köper aldrig en 3 dörrars om det inte är en sportbil. Tex en s3a passerar kravet för 3 dörrar alla andra a3or är standard oavsett motorer.

Enkelt: Bil reggad för 2 pers = 3 Dörrar. 4 Pers = 5 Dörrar.
Hur många dörrar hadde den du provkörde? vad tyckte du om den. Dra sätet långt bak och prova att sätta dig bak i en 3 dörrars bil sad
Senast redigerat av Bossni (24 oktober 2008)

2 665 Inlägg
24 oktober 2008
2Dörrars absolut.

På familjebilen ska det vara 4dörrar o kombi. Och ballongdäck så man vågar låta frugan köra.
Så är det för mig.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök