åker på 0,75 bar nu... det är redan lite uppställt tror jag. men ja har mekaniskt insprut och ska ställa upp soppatrycket nu och följer efter med laddtrycket. ska se hur mycket det går att klämma ur innan spikningar eller nedsurningar...
Körde med 1.0 bar med mekaniska sprutet i min 240t. Som sagt bara att skruva på wg armen. Du skruvar så stången blir kortare. Men en ic vore på sin plats om du inte redan har det. Pysventil funkar det med. Väldigt simpelt att montera men kan ge en liten laddpeak
Kom på att du kan också gnista det mekaniska sprutet för att få mer soppa. Då kan du också ladda mer. Men att gnista sprutet är svårt och inte många som kan= dyrt. Körde min på uppåt 1.2 ibland med ognistat och det funkade.
Kom på att du kan också gnista det mekaniska sprutet för att få mer soppa. Då kan du också ladda mer. Men att gnista sprutet är svårt och inte många som kan= dyrt. Körde min på uppåt 1.2 ibland med ognistat och det funkade.
Tack som fan för svaret ska testa... tror det är gnistat för han som hade den innan kunde ställa sprutet så då är det väl de tror jag? och han kunde köra på 1,2bar i ladd utan problem. och ja intercooler finns hyffsat stor med så han borde på kylning som han ska Tack Tack