3003
Sök

740 orkar inte mer än 2000rpm ?

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#1
Skulle åka iväg och handla idag, och märker att bilen är seg(are än vanligt).

Väl när jag varit och handlat märker jag att jag inte kan gasa upp ordentligt (ligger då i fyrans växel).
Jag växlar ner till trean och det känns som att jag har femmans växel i.

För ungefär 2 timmar sen gick jag ut och kollade till bilen för att felsöka, men hittar inga fel. Bilen startar utan problem, men när jag gasar (även på tomgång) går den inte över 2000 varv/min.

Alla vätskor finns, så det är inte det som är problemet.
Det är så ironiskt, skulle iväg imorgon och köpa bildelar för att rusta upp bilen.

Vad ska jag göra?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 oktober 2008
#2
lmm?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 237 Inlägg
24 oktober 2008
#3
köp ny bil wink

89 Inlägg
24 oktober 2008
#4
kan vara katten som är paj me!


Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#5
liquisole skrev:
köp ny bil wink

Hjälper du mig att betala då? wink

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#6
the_storm90 skrev:
kan vara katten som är paj me!

Boostrider skrev:
lmm?

Hur kollar man om detta är sönder? hmm Är inte så kunnig

89 Inlägg
24 oktober 2008
#7
lmm...kollar du genom att rycka bort kontakten och kolla om det blir nån skillnad! katten får du nog plocka ner för att kolla hmm


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
24 oktober 2008
#8
min katt gick sönder och innehållet la sig i röret och täppte igen, låter den mindre än innan? för isf gissar jag på det, annars plocka bort kontakten på LMM å kolla om det blir ngn skillnad!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Gas til de ras!!
100 Inlägg
24 oktober 2008
#9
ett annat tipps är att gå över och kolla ALLA jordpunkter som finns under huven... sitter en på va sida precis bakom framlamporna... ryck med måtta och kolla om det glappar...

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#10
båge skrev:
min katt gick sönder och innehållet la sig i röret och täppte igen, låter den mindre än innan? för isf gissar jag på det, annars plocka bort kontakten på LMM å kolla om det blir ngn skillnad!

Nej, det låter mer än innan från avgasröret, och den "puttrar" också, vilket jag tycker är konstigt..

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#11
Tulldahl skrev:
ett annat tipps är att gå över och kolla ALLA jordpunkter som finns under huven... sitter en på va sida precis bakom framlamporna... ryck med måtta och kolla om det glappar...

Okej, ska göra det imorgon när det är det är ljust ute smile Ska även kolla lmm smile

21 761 Inlägg
24 oktober 2008
#12
När det "puttrar" ur avgasröret så brukar det kunna innebära att motorn inte går riktigt på alla cylindrar.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 oktober 2008
#13
Låter den mer kan det vara innanmätet i en ljuddämpare som har lossnat och lagt igen röret. Då orkar dom ingenting... hmm Skramlar det från katalysatorn om du t.ex skakar på avgasröret? Eller stick under ett ben och sparka lite lätt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
653 Inlägg
24 oktober 2008
#14
Trodde inte man varvade en traktor mer än 2000 tongue med tanke på att dem brukar vara diesel.. höhö,

Nae men låter lite som katten är kass eller nåt liknande smile

Jag har rätt i vad jag än säger.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
24 oktober 2008
#15
vad är det för årsmodell på den ??  när farsans databox gick sönder så gick den inte att varva mer än 1400-1500 varv    men börja med att kolla lmm:en sen kan du kolla katten och de

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#16
Okej, nu har jag varit nere och kollat lite (kunde inte hålla mig)

Jag slet loss kontakten till lmm och det blev värre (vilket jag antar att det ska bli) så jag satte dit den igen.
Glömde dessvärre bort att skulle sparka/slå på avgasröret för att höra om det låg något där i.

Dock har jag tagit bort en tändkabel i taget för att se om det blir någon skillnad, men nej.

Fick även ett tips på att det skulle kunna vara kamremmen som har flyttat på sig, skulle detta kunna stämma?

OT: Detta tog ett tag att skriva, för att tänka om och räkna till 10 ett antal gånger för att ta bort alla svordomar tongue

Btw, det är en -88 årsmodell
Senast redigerat av 4ntr4x (25 oktober 2008)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 oktober 2008
#17
airflow skrev:
Trodde inte man varvade en traktor mer än 2000 tongue med tanke på att dem brukar vara diesel.. höhö,

Nae men låter lite som katten är kass eller nåt liknande smile

2500 wink


Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#18
Okej, nu har man kollat kamremmen och kollat tändföljden, men utan framgång.
Katalysatorn verkar det inte vara fel på heller, skramlar heller inte i avgasröret när jag sparkar/slår på det.

Vad i h*lvete kan det vara för fel? sad

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
#19
Går den på alla burkar? Vad händer när du gasar? Inget? eller slår den ifrån?

"bara en mor kan älska en sån son"

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
#20
har den brytar eller brytar lös tändning?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -


Sök