2874
Sök

740 orkar inte mer än 2000rpm ?

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#21
volvokrille12 skrev:
Går den på alla burkar? Vad händer när du gasar? Inget? eller slår den ifrån?

Nu på senaste tiden är det SKIT svårt att starta, men när man väl fått igång den, kan man inte gasa mer än upp till 1500rpm, oavsett tomgång eller körning... Lite drygt att köra 5-10km/h sad

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
#22
kolla om du har gnista på alla stift. Tändmodul?

"bara en mor kan älska en sån son"

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#23
volvokrille12 skrev:
kolla om du har gnista på alla stift. Tändmodul?

Japp, det finns gnista

Herr
285 Inlägg
28 oktober 2008
#24
Första tanken var förgasarmembranet, det ger exakt sådana symtom som du beskriver.  Men du har insprutare?
Läst felkoderna?
Senast redigerat av Larzan (28 oktober 2008)

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#25
Larzan skrev:
Första tanken var förgasarmembranet, det ger exakt sådana symtom som du beskriver.  Men du har insprutare?
Läst felkoderna?

Jag har insprutare (B230F) och har ingen möjlighet till en felkodsavläsare =/

Herr
285 Inlägg
28 oktober 2008
#26
4ntr4x skrev:
Larzan skrev:
Första tanken var förgasarmembranet, det ger exakt sådana symtom som du beskriver.  Men du har insprutare?
Läst felkoderna?

Jag har insprutare (B230F) och har ingen möjlighet till en felkodsavläsare =/

Du har ju den lilla svarta boxen i motorutrymmet som du får ut felkoderna via blinkningar.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
28 oktober 2008
#27
Jag skulle ändå tippapå att d e katten som e kass!
Hade samma problem på en gammal 240.
Bara att rensa katten sen gick den bra igen!

519 Inlägg
28 oktober 2008
#28
Om du ställer dig framför bilen så ser du en sak på grillen... En Volvologga... Där har du felet. wink Näe men seriöst, jag fick samma fenomen på Golfen jag hade förut när topp-packningen var kass..


Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#29
Larzan skrev:
4ntr4x skrev:
Larzan skrev:
Första tanken var förgasarmembranet, det ger exakt sådana symtom som du beskriver.  Men du har insprutare?
Läst felkoderna?

Jag har insprutare (B230F) och har ingen möjlighet till en felkodsavläsare =/

Du har ju den lilla svarta boxen i motorutrymmet som du får ut felkoderna via blinkningar.

Via blinkningar? Hur går detta till?
Lust att förklara? =P

107 Inlägg
28 oktober 2008
#30
kondensatorn?

Sänk väl!

Herr
285 Inlägg
28 oktober 2008
#31
Ett test: Koppla in testkabelns kontakt i uttag 2 (diagnosboxen) och vrid på tändningen. Tryck ner knappen på diagn. 2 ggr.

Herr
285 Inlägg
28 oktober 2008
#32
Testat att köra diagnos på spridarna? Testkabel i uttag 2, tändning på, tre tryck på diagnosknapp. Nu börjar strax spridarna arbeta och sedan tomgångsventilen o.s.v.

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
#33
Har sett tabell över hur man tolkar blinkningarna på nätet nånstan..

"bara en mor kan älska en sån son"

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#34
Okej, är det någon som har fler ideer på vad felet kan vara? Hittils är det topplockspackningen jag ska kolla när det finns tid. Är det någon som har ett annat bud? Någon svart diagnosbox i motorutrymmet har jag inte. Har inte tillräckligt ny bil för det =P


Sök