Vill du minska din bränsle förbrukning?? Få mer hästkrafter och newtonmeter??? Då är TM chiptuning något som du söker. Chip i bilen minskar nämligen bränsleförbrukning ca 10-25% beroende på vilken sort bil du har. Ökar newtonmeter och ger mer hästkrafter, som gör att bilen reagerar fortare när du gasar och körningen blir betydlig bättre.
Om ni är interesserade kontakta mig för mer info och pris.
Vill du minska din bränsle förbrukning?? Få mer hästkrafter och newtonmeter??? Då är TM chiptuning något som du söker. Chip i bilen minskar nämligen bränsleförbrukning ca 10-25% beroende på vilken sort bil du har. Ökar newtonmeter och ger mer hästkrafter, som gör att bilen reagerar fortare när du gasar och körningen blir betydlig bättre.
Om ni är interesserade kontakta mig för mer info och pris.
Kör försiktigt!
Låter bra, men borde inte detta ligga under Köp och sälj?
Det här med att den minskar bränsleförbrukningen har jag aldrig märkt, har chippat tre bilar tidigare, men alla bilar gick iaf bättre och det var den viktigaste för mig
Förbrukning: Utfästelser om sänkt bränsleförbrukning! Vissa trimfabrikat och leverantörer utlovar en markant sänkt bränsleförbrukning i sin marknadsföring - ibland kallat "ekotrimning" Bakom dessa vidlyftiga utfästelser och "säljvänliga" argument döljs oftast en miljöbomb med motsatt inverkan på miljö och hållbarhet.
Bilfabrikanterna lägger mycket utveckling för att begränsa bränsleförbrukning som är en mycket viktig del i deras marknadsföring. Samtidigt har man hårda krav på att uppfylla de avgaskrav som gäller.
En motor behöver en viss mängd bränsle för kylning. Rent tekniskt är det dock inga direkta svårigheter att reducera mängden bränsle i en bränslemapp utan att motorns "prestanda" förändras. Konsekvensen blir dock att avgastemperaturen ökar och detta ger en kraftig höjning av kväveoxider. (NOx Se bl.a FAQ om avgaser) Riskerna för motorskador speciellt vid hård belastning ökar också dramatiskt.
Kunskaperna hos vissa trimleverantörer är därför inte alltid i paritet med utfästelserna. Miljöansvar är en viktig del och kan främst nås genom att kunder och myndigheter ställer högre krav på den som utför arbetet och levererar produkten.
§9 Marknadsföring och försäljning Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.