2473
Sök

kan jag klara besktningen?

346 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#1
hej,
jag undrade ifall jag kan klara besiktningen med "motorfel" lampan som lyser?

16 197 Inlägg
26 oktober 2008
#2
de brukar man INTE göra iaf..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 oktober 2008
#3
nabil_akhlaque skrev:
hej,
jag undrade ifall jag kan klara besiktningen med "motorfel" lampan som lyser?

ta ur lampan wink

Jonas

262 Inlägg
26 oktober 2008
#4
Volvo__Mannen skrev:
nabil_akhlaque skrev:
hej,
jag undrade ifall jag kan klara besiktningen med "motorfel" lampan som lyser?

ta ur lampan wink

Det gjorde jag på golfen när abs lampan lös
Fick t.o.m beröm för bromsarna :p

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 oktober 2008
#5
Lalle87 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
nabil_akhlaque skrev:
hej,
jag undrade ifall jag kan klara besiktningen med "motorfel" lampan som lyser?

ta ur lampan wink

Det gjorde jag på golfen när abs lampan lös
Fick t.o.m beröm för bromsarna :p

hehe, jag gjorde en liknande sak på min gamla 740 och kopplade abs lampan till oljetrycks lampan

Jonas

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
26 oktober 2008
#6
Jag har något liknande men felet är en givare till insugsluften i intercoolern. Då lyser motorlampan över 3000varv. Inget som är fel alltså bara en givare som inte har någon direkt funktion som inte funkar :S

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Entreprenör
1 784 Inlägg
26 oktober 2008
#7
DanielFredriksson skrev:
Jag har något liknande men felet är en givare till insugsluften i intercoolern. Då lyser motorlampan över 3000varv. Inget som är fel alltså bara en givare som inte har någon direkt funktion som inte funkar :S

Klart den har en funktion..annars skulle den inte finnas.... wink

2 072 Inlägg
26 oktober 2008
#8
ta ur lampan som volvomannen sa big_smile så klarar du bes.. big_smile

Sandzoo i da house

Teddan
2 495 Inlägg
26 oktober 2008
#9
ta reda på vad felet är istället och släck lampan genom att åtgärda felet.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 oktober 2008
#10
r-ted skrev:
ta reda på vad felet är istället och släck lampan genom att åtgärda felet.

Håller med! Om bilen indikerar att något är fel så laga det istället för att ta ut lampan. För felet försvinner ju inte med lampan borttagen.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 oktober 2008
#11
Rspeter skrev:
r-ted skrev:
ta reda på vad felet är istället och släck lampan genom att åtgärda felet.

Håller med! Om bilen indikerar att något är fel så laga det istället för att ta ut lampan. För felet försvinner ju inte med lampan borttagen.

Jag håller oxå med..

Visst, man kan ju göra det till besiktningen..
Men oftast så skiter man i det utan kör vidare bara och tänker tillslut inte på att man har ett motorfel..

Nepp, man ska ta hand om sina bilar, och inte fuska sig fram!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 oktober 2008
#12
r-ted skrev:
ta reda på vad felet är istället och släck lampan genom att åtgärda felet.

Precis...

Vi som kör eftermarknadssprut har dock problemet även om bilen fungerar som den skall.  Jag löste det genom att koppla motorlampan paralellt med laddlampan, dvs lampan lyser som den skall med tändningen på med när motorn går så slocknar den.  Besiktningen kontollerar iaf på min bil att lampan lyser med tändning på och slocknar när moton går.  Skruva ur lampan funkar alltså inte på min bil.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
26 oktober 2008
#13
min lambda lampa lös. men inget fel fanns ju! värdena var normala o allting! så jag kände att det var värt att plocka ur lampan och få bilen gå igenom än att få körförbud =O

Entreprenör
1 784 Inlägg
26 oktober 2008
#14
torpis skrev:
r-ted skrev:
ta reda på vad felet är istället och släck lampan genom att åtgärda felet.

Precis...

Vi som kör eftermarknadssprut har dock problemet även om bilen fungerar som den skall.  Jag löste det genom att koppla motorlampan paralellt med laddlampan, dvs lampan lyser som den skall med tändningen på med när motorn går så slocknar den.  Besiktningen kontollerar iaf på min bil att lampan lyser med tändning på och slocknar när moton går.  Skruva ur lampan funkar alltså inte på min bil.

De funka inte på min heller..ja köpte bilen med lampan urtagen.(visste jag inte då) skulle besikta...nerslag direkt för att lampan inte lös när tändningen va påslagen...Hmmm vad göra...började mäta givare å fixa å dona böt en givare som gav olika värden...men beslöt att koppla lampan till oljelampan..in på besiktning..med ABS systemet helt urkopplat...Godkänd..för att lampan funka som den skulle... Hepp... :-) å detta är en B230 F  -89


Sök