2392
Sök

Lyssna på polisradio

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
hitta en sida för er som inte visste om att de fanns...

fan va kul de e  big_smile

http://polisradio.net/lyssnalive.htm

Inspiration comes standard

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
förresten ja har lyssnar på växjö i drygt en time nu o dom gör ju fan inte ett skit

Häst
1 099 Inlägg
28 oktober 2008
Edvinoo skrev:
förresten ja har lyssnar på växjö i drygt en time nu o dom gör ju fan inte ett skit

De sänder kanske inte på just de frekvenserna eftersom de vet att folk lyssnar där. smile

Än är inte den sista idioten född..

8 883 Inlägg
28 oktober 2008
Det var mera drag när sthlm var med på listan över kanalerna

Fotograf på tierpidag.se

Häst
1 099 Inlägg
28 oktober 2008
Hamilton skrev:
Det var mera drag när sthlm var med på listan över kanalerna

Hehe. Kan tänka mig det.
"Lite" skillnad på Växjö och Sthlm. smile

Än är inte den sista idioten född..

3 059 Inlägg
28 oktober 2008
Får man in så värst mycket på polisradio nu för tiden sen dom bytade system?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 oktober 2008
Lite kul o lyssna på Göteborgs radio smile Vad skulle man behöva för utrustning för å lyssna på detta i bilen då? Hade vart kul (nej inte för att göra kriminella grejer), kan ju få höra nåt ballt å åka dit tongue

Avstängd
962 Inlägg
28 oktober 2008
Mortalis skrev:
Lite kul o lyssna på Göteborgs radio smile Vad skulle man behöva för utrustning för å lyssna på detta i bilen då? Hade vart kul (nej inte för att göra kriminella grejer), kan ju få höra nåt ballt å åka dit tongue

En polisscanner behöver du, det följde med min bil och den åkte ut lika snabbt som basen och slutsteget... tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 oktober 2008
Jo en scanner vet ja, men om de va ngn särskild modell som fungerade bra för ändamålet tongue Den de använder på hemsidan kanske inte e den bästa "in motion"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 oktober 2008
funkar äns scanner nu mera de sägs ju att de skulle bli totalt tyst när de bytte system fast de kankse de inte gjort än?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
ja tror att de ska funka... den sidan använder sig ju av scanner...

gruvarbetare
152 Inlägg
30 oktober 2008
volvo_dude skrev:
funkar äns scanner nu mera de sägs ju att de skulle bli totalt tyst när de bytte system fast de kankse de inte gjort än?

vissa distrikt har gått över till nya systemet "rakel" men där jag bor funkar det ännu ;-)

560 Inlägg
15 april 2011
Någon som vet nån sida man kan lyssna via nuförtiden (som fungerar) ?

Mvh

1 758 Inlägg
15 april 2011
Vet inte om det går längre... Var ju en jäkla massa krångel med RAKEL som gjorde att det tog mycket längre tid än planerat, men jag har för mig att de sista distrikten skulle byta i december 2010.
Så troligen funkar det inte att avlyssna (lagligt) längre.

Supraman
2 300 Inlägg
15 april 2011
Det finns utrustning som går att köpa för att lyssna på rakel men man måste ha polisens koder för att avkoda så de går att lyssna

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 758 Inlägg
15 april 2011
Exakt. Har för mig att kodningen redan är knäckt, men det är ju en massa bök och dessutom olagligt. Radio som sänds öppet (som det var förut) får man ju alltid lyssna på, men nu när det är krypterat så är det ju olagligt att kringgå detta.

70 Inlägg
15 april 2011
polis skanner fungerar på deras GAMMLA system då det nya går över gsm nätet det vill säja mobil nätet och kan inte lyssnas av om du inte har high tec grejer....

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
22 april 2011
ADEL skrev:
polis skanner fungerar på deras GAMMLA system då det nya går över gsm nätet det vill säja mobil nätet och kan inte lyssnas av om du inte har high tec grejer....

Inte bara Hitech grejer. även rätt koder.

Att bryta sig in i deras när kräven en jävligt skillad hacker alternativt att få den från en polis (vilket inte kommer hända om man inte har en del pengar och en smutsig polis)

Sök