När jag ser bilderna så ser jag byte och justering av framvagn, nya spindelleder, styrleder - kanske hela stången måste bytas, bärarm, krängningshämmare, drivknutar. Däcket och fjäderbenet har nog klarat sig men fästena måste riktas om.
Det ser ut som SIPS och Airbag inte har löst ut, sidokrocksensorerna sitter ju i dörrstolparna - har monterat ett antal sådana på XC90 (på bandet).
Jag gissar att det borde inte överstiga 20-30 000.
Sedan har vi det här med karosseri vilket kan bli dyrt det med. Att lacka metallic har aldrig varit billigt. Själva lackeringen lär väl gå på 10-15 000. Att rikta plåten och köpa nya karossdelar får du nog punga ut ytterligare 10 000 för tror jag.
Frågan är hur bilen kommer att vara efter att detta är gjort. Det är förmodligen många sekundära detaljer som kan ge upphov till följdfel längre fram i tiden. Nån pump går plötsligt sönder, nån spännrulle går plötsligt av och kamremmen hoppar ur, konstiga elfel, oljeläckage. Sådana fel kan vara väldigt svåra att förebygga och upptäcka vid en inspektion. En bil skall ju tåla lite stryk men har man otur så kan saker och ting börja hända.
Jag har även hört folk säga att om ramen blir skev så är det bara att köra bilen till skroten.
Det blir nog vatten o bröd och en hel del övertid i några månader som gäller för din del.
Senast redigerat av g00ey (29 oktober 2008)