3319
Sök

Hur mycke behöver man göra för att koppla in sportluft filter till en 240 GL-88 ?

45 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Asså man ha funderat länge om att sätta in sportluft filter till en 240 men ha aldrig på grund av att man är osäker och nte vet så mycke... Så nu fråga jag er alla som kan och som ha en 240 mend sportluft filter, så kanske ni kan hjälpa en.

Mr White
1 072 Inlägg
29 oktober 2008
FreddeX90 skrev:
Asså man ha funderat länge om att sätta in sportluft filter till en 240 men ha aldrig på grund av att man är osäker och nte vet så mycke... Så nu fråga jag er alla som kan och som ha en 240 mend sportluft filter, så kanske ni kan hjälpa en.

Ska du ha ett öppet filter eller ett insatsfilter som du sätter org i lutburken?

Ska du ha ett öppet så är de bara sätta på de efter lmm. En plåt för luftfiltret så de inte suger luft är väll och föredra oxå isof.

45 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Asså jag ha tänkt som att ta bort orginal luftburken och sett dit ett sportluft filter istället

Mr White
1 072 Inlägg
29 oktober 2008
Ok..De är bara skruva på filtret på lmm. Eller om du ska skarva på med nå annat rör från den å sen på me filtret. Ja själv kör me filtret direkt på lmm.

45 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
okej ^^ tack så mycke , för tipset... men jag vet int riktigt vad du mena med lmm?

7 100 Inlägg
29 oktober 2008
lmm-luftmassemätarn

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

45 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
ja... smile okej då förstå jag , tackar för tipsen

537 Inlägg
29 oktober 2008
Mellan motorn och luftburken går en el-kontakt in i en liten dosa. Det är luftmassemätaren (LMM).

Ryck loss den gamla burken och skruva på det nya öppna filtret.
Sätt gärna nått form av skydd runt luftfiltret så den bara suger in ny kall fräsh luft utifrån och inte den luften som är varm under huven.

45 Inlägg
45 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
nu när man sätt dit sport luft filter , är de några saker man måste tänka på?

4 506 Inlägg
30 oktober 2008
Inte mkt mer än att ett dåligt filter kan förstöra din lufftmassemätare.
+ Läs intruktionerna som medföljer ditt filter om det är inolijat redan
eller om du måste göra det sj. Och hur offta det ska rengöras.

+ Montera det så att det får kalllufft och inte varm lufft som cirkulerar
inne under huven, Det förlorar du bara effekt på.

Kan du andas kan du dö.

Sök