3477
Sök

WOHO! Jag är Halvterrorist tackvare England!

234 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Som fler kanske läst så har England utnyttjat en antiterrorlag mot Island.

Orsaken till detta enligt media är att pga kriserna de Isländska bankerna har/hade så kunde de inte betala ut pengar till Engelska kunder i bankerna. Detta hade aldrig varit ett problem om inte Isländska staten tidigare gått in som ägare i bankerna. Med andra ord så kan man se det som att den Isländska staten inte betalade ut till Engelska kunderna, Väldigt illa!

Svaret på detta är att England låser Islands tillgångar i England med hjälp av lagen och jämställer Island med terrorister. VÄLDIGT VÄLDIGT ILLA!

Jag jämför det ungefär med att riva grannens hus bara för att du förstörde ena fönstret.

Det finns en sida där man kan skriva in sitt namn för att visa sitt stöd till Island och sitt misstycke till Engelska lagen.

http://www.indefence.is/

Motorcyklar <3

Klyphuggare
328 Inlägg
29 oktober 2008
Vem bryr sig om nån islänning står vid nån bankomat och drar kortet och inte får ut nå pengar?

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

DFFL
9 020 Inlägg
29 oktober 2008
Island får ta det som det är.
När man måste ta hjälp av färöarna (Som förövrigt måste ha hjälp av Danmark) så ligger man risigt till.

Jävla fiskare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

234 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Men att TERORISTFÖRKLARA dom.
det är Lite väl över gränsen!

Motorcyklar <3

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 oktober 2008
Det absolut roligaste av allt med denna engelska fadäs är att man har förklarat ett land som är med i NATO för terroriststat! Och inte nog med det, USA har ruskigt mycket soldater på ön vilket i sin tur leder till att man kan se det som att USA är ockupanter i ett terroristland. Humor!
Och inte nog med detta... Man får som terroriststämplat land inte importera något över huvudtaget, vilket i sin tur innebär att Island egentligen inte kan importera tex mediciner och andra nödvändigheter.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

2 337 Inlägg
29 oktober 2008
jonesono skrev:
Det absolut roligaste av allt med denna engelska fadäs är att man har förklarat ett land som är med i NATO för terroriststat! Och inte nog med det, USA har ruskigt mycket soldater på ön vilket i sin tur leder till att man kan se det som att USA är ockupanter i ett terroristland. Humor!
Och inte nog med detta... Man får som terroriststämplat land inte importera något över huvudtaget, vilket i sin tur innebär att Island egentligen inte kan importera tex mediciner och andra nödvändigheter.

Err, så vitt jag vet så drog USA tillbaka samtliga trupper från Island under 2006?

Master of the obvious
636 Inlägg
29 oktober 2008
har inte england radat upp sitt flygvapen mot island också (det var väll så dom fick sina pengar) rätta mig om jag har fel ?

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Knegare
718 Inlägg
29 oktober 2008
WTF!

Att terroristförklara ett land är väl lite väl över gränsen?

Som Kita sa, råkar någon förstöra tex mitt tangentbord, förstör ju inte jag hela deras dator.. :S

William 2009-02-20

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
29 oktober 2008
Hahaha, de har ja totalt missat.
Terroristförklarat, hahah !lol

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 oktober 2008
Sarge skrev:
jonesono skrev:

Err, så vitt jag vet så drog USA tillbaka samtliga trupper från Island under 2006?

Sant sant. Men det hade vart en syn det! Nåja, vi får nöja oss med att Nato har "terrorister" och att befolkningen inte får importera.
+
Terrorstämplade länders befolkning är även förhindrade att kunna lämna sitt land, inga fler affärs- eller semesterresor där inte.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Mästare
2 947 Inlägg
29 oktober 2008
Jaha? Men... nää...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 oktober 2008
Satt det islänningar bakom spakarna den elfte september eller har jag missat nått?

*ironi, läste om det på aftonbladet. Lite smålöjligt är det i alla fall...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

blacken
31 oktober 2008
Dom är nog fortfarande sura för torsk kriget. Engelsmännen är ganska så långsinta..

Ace Ventura
1 240 Inlägg
31 oktober 2008
blacken skrev:
Dom är nog fortfarande sura för torsk kriget. Engelsmännen är ganska så långsinta..

torsk kriget? tongue

249 Inlägg
31 oktober 2008
Kita skrev:

Orsaken till detta enligt media är att pga kriserna de Isländska bankerna har/hade så kunde de inte betala ut pengar till Engelska kunder i bankerna. Detta hade aldrig varit ett problem om inte Isländska staten tidigare gått in som ägare i bankerna. Med andra ord så kan man se det som att den Isländska staten inte betalade ut till Engelska kunderna, Väldigt illa!

Svaret på detta är att England låser Islands tillgångar i England med hjälp av lagen och jämställer Island med terrorister. VÄLDIGT VÄLDIGT ILLA!

Jag jämför det ungefär med att riva grannens hus bara för att du förstörde ena fönstret.

Det finns en sida där man kan skriva in sitt namn för att visa sitt stöd till Island och sitt misstycke till Engelska lagen.

Har du isländskt medborgarskap?

Dom har ju sina gejsrar så dom klarar sig nog bra ändå

234 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
85an skrev:
Kita skrev:

Japp det har jag.
Skulle egetmliegn också åka till vänner i England innan jul men känns som om jag skiter i det nu =P

Motorcyklar <3

DFFL
9 020 Inlägg
1 november 2008
Kita skrev:
85an skrev:
Kita skrev:

Japp det har jag.
Skulle egetmliegn också åka till vänner i England innan jul men känns som om jag skiter i det nu =P

Varför?
Använd det svenska passet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

234 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Kita skrev:
85an skrev:

Japp det har jag.

Varför?
Använd det svenska passet.

har inget =P

Motorcyklar <3

Sök