2639
Sök

Nu kommer snön !! PÅ MED VINTERDÄCKEN GOTT FOLK

Administratör
2 980 Inlägg
30 oktober 2008
Isgata här idag så dubbdäcken åkte på. Fi fan vad dom dönar så jag funderar på att rycka ur alla dubben och åka dubbfritt.... Michelin X-ice har ju samma mönster odubbat som dubbat i princip. Givetvis la jag dom bästa däcken fram......"jag tycker att det är bättre"

En kopp av den svarta såsen...

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
klart man har bästa däcken fram de ska ju sänga

"bara en mor kan älska en sån son"

4 001 Inlägg
30 oktober 2008
volvokrille12 skrev:
de är fint med kina däck.. bara farbror blå är nöjd så

Kolla så dom har rätt märkning, en del Kina däck har M+S utan snöflinga eller bergstopp å då är det MUD + SAND som det står för inte MUD + SNOW

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 586 Inlägg
30 oktober 2008
agentchaos skrev:
jorre83 skrev:
bra att det kommer lite snö men blir väl bara slask som vanligt

Får se hur åretrunt däcken fungerar då. Saltbilen var ute för 2 dagar sen här

finns inga åretrunt däck , bara däck som har gummiblandning anpassat för  vinter/kyla dvs under +5

-sommar däck allt över 5+

finns ingen gummiblandning som mår bra av både minus 20 och plus 20 tex / som är säkert att köra med
han som sagt du har åretrunt däck vet inget om bildäck . vart stora diskussioner om detta i tv och tidningar

sant vet ingen om bildäck det ska däckgrosisten hålla koll på

741 Inlägg
30 oktober 2008
Lincoln skrev:
Att köpa kina däck är det sämsta man kan göra, köpte två sommarsulor till min gamla Ford i somras och det var inget fäste ute när det regnade så att ha kina däck som vinter sulor kan inte vara mkt bättre.hmm

Hehe jo det kan nog stämma smile men jag la iaf en beställning nyss på 4 st nya dubbFRIA däck då jag inte pallar med oljudet från dubbarna och sedan så slits dom bort efter några full gas acc..

Någon som vet om dessa är bra? tongue

4 x WT NF3 195/65 &#39R 15 T/H (WINTERT48) = 1552Kr

Dom har inget namn men billigt som fan iaf haha big_smile Vinterklippet med 2 års garanti var det iaf på Nordendack.se..

Fredda_king: Det är ju olagligt att blanda odubbade och dubbade däck!
Senast redigerat av Joo (30 oktober 2008)

7 100 Inlägg
30 oktober 2008
den dagen ja åker ner i diket,då kanske ja borde fundera på att byta tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 oktober 2008
snö? vafan det har man ju redan varit ut och sladdat på i år wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 982 Inlägg
30 oktober 2008
bytte för 2 veckor sedan.

Bilrecondare
99 Inlägg
30 oktober 2008
Tack för omtanken, dom lova idag här nere i skåne snöbalndat regn och jag som  har sommarsulorna på än..sad

Puts på bilen ? Nja jag är inte nöjd med den

Bilrecondare
99 Inlägg
30 oktober 2008
bmx skrev:

haha de låter ju bra det ju tongue

Puts på bilen ? Nja jag är inte nöjd med den

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 oktober 2008
Hur man kan välja att sänka säkerheten på bilen med typ 80% genom att spara 2-3000kr e ganska lustigt...inte bara för sig själv utan för alla runtomkring...och inget "ja kan fan häva sladd" snack för när du kanar, då kanar du bara åt helvete, vrid bäst du vill på ratten..

741 Inlägg
30 oktober 2008
bmx skrev:

Eller frontat med en långtradare wink

\m/(><)\m/
742 Inlägg
30 oktober 2008
FLindgren skrev:
*oj, kom det snö i år igen, jag har ju bara haft en månad på mig att säta på vinterdäcken* Skyll er själva som står där med sommardäck då XD

några väl valda ord från en som garanterat måste jobba på en gummiverkstad.. brukar säga detsamma tongue
Senast redigerat av isso (30 oktober 2008)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Intresseklubben
673 Inlägg
30 oktober 2008
kom bara snö, kom bara smile jag väntar med sommardäcken

/Mvh Andreas

741 Inlägg
30 oktober 2008
IMPRAZERN skrev:
kom bara snö, kom bara smile jag väntar med sommardäcken

Samma här haha, jag ska åka 28 mil på söndag från småland upp till katrineholm med sommardäck, får inte vinterdäcken förräns nästa vecka.. Om det snöar som satan på söndag och ni är tvungen att ha med bilen upp för att ni ska flytta hem igen till småland på fredagen, vad hade ni gjort? lämnat bilen och tagit tåget dit på söndagen och sedan ta tåget hem på fredagen och sedan ta bilen upp igen för att hämta lite små grejer som datorn och sen hem?? yikes
Senast redigerat av Joo (30 oktober 2008)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
30 oktober 2008
Igår var det is på gatorna i enköping, perfekt när jag precis fått ihop sierran. smile Jag byter till vinterdäck när sommardäcken är slut.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Muttley
30 oktober 2008
Lincoln skrev:
Joo skrev:
TurbOla skrev:

Antingen får du ge fan i att köra när det snöar eller är minusgrader, då du riskerar andras liv i trafiken pga din försumlighet i och med att inte vara beredd med vinterdäck, förutom att det är olagligt.

Men så länge vinterväglag ej råder kan du glatt köra på med dina sommardäck!
Men vintertid rekommenderas 3mm mönsterdjup, så gissa, gosse, vad vattenplaning innebär för dig.
Ställ av bilen, min rekommendation, tills du har råd med däck...

Jo du har såklart rätt! funderar på och och beställa de billigaste däcken man kan hitta.. Men det värsta är att jag måste köpa odubbat och jag har 2 friska dubbade hemma.. Men köper jag dubbat så är dubben borta efter 1 månad mad

azid skrev:
köp några beggade på blocket eller nått... dåliga sommadäck på vintern är inte kul..

jo jag tänkte så eller så köper jag några nya skit kina däck smile

Att köpa kina däck är det sämsta man kan göra, köpte två sommarsulor till min gamla Ford i somras och det var inget fäste ute när det regnade så att ha kina däck som vinter sulor kan inte vara mkt bättre.hmm

sen körde jag med billigt kinaskit när jag hade celican och de var underbrt med grepp på de däcken.

Avstängd
93 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
ALLA SMÅ UNGAR som leker med sin egen och min säkerhet i trafiken med sommardäck nu när det blir halt  är icke lämpade för körkort ! passa er noga om ni kör in i min bil med sommardäck på halt väglag

Häst
1 099 Inlägg
30 oktober 2008
Idag snöade det här. smile

Än är inte den sista idioten född..

93 Inlägg
30 oktober 2008
agentchaos skrev:
Nu har ni ca 24h på er att byta däcken! 

man kan räkna med fem centimeter snö inom ett två dygn till Småland, Östergötland och upp mot Södermanland.

Blir det halka på vägarna?
– Ja, man får nog räkna med att det kan bli halt.

Snö och regn i Stockholm
På fredagsmorgonen kommer området med snö och snöblandat regn söderifrån och rör sig in över Stockholmsområdet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3652416.ab

man har ju sett många bilar krocka under första snö kaoset , att folk inte lär sig !

här har ni massor med svar på era frågor ang vinterdäck
http://www.dackinfo.nu
se till att vara rädda om er

bra däck och bra bromsar är nr1 på bilar

Se till att VINTER RUSTA BILEN med  snöborste iskrapor med mera , läs mer om detta här:

http://www.testfakta.se/Article.aspx?a= … p;ac=21616

övr att rekommendera:
1:byta olja och filter inför vintern  (bra skydd mot kallstarter med mera)
2:kolla klygolen
3:låsolja

läs på er på länkarna nu och kör försiktigt !

du de stavas  GLYKOL inte klygol tongue
Senast redigerat av Ack3 (30 oktober 2008)

Turbo is the shit =)

Sök