2251
Sök

Mögel i leverans från Ridetech

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Fick en förkylningsschock när jag öppnade min leverans från RIDETECH..
Mögel överallt.. stank satan om skiten.

Vad skulle ni gjort..känns ju inte så fräscht direkt :nasty:

Ska nog fan kräva ersättning.

Lite bilder:

http://forumbilder.se/images/98302008832013b8c.jpg
http://forumbilder.se/images/2b30200883259a9c9.jpg
http://forumbilder.se/images/6930200883402d808.jpg

998 Inlägg
31 oktober 2008
Fy fan va äckligt. Vad var det i lådan?
Säg att du är mögelallergiker eller känslig mot mögel, ska ju inte vara så där.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
31 oktober 2008
Jävligt äckligt. Så ska det ju inte gå till.

Och jag tror och hoppas verkligen att du ska behöva ljuga och säga att du är mögel allergiker.

Ring dem och fråga vad fasen det är frågan om..

I do it my way

12 086 Inlägg
31 oktober 2008
Och shit jag som trodde Ridetech va skitbra??

Man får börja skylla sig själv om man beställer därifrån efter all denna jävla kritik dom fått.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
31 oktober 2008
HAHA!? Skicka tillbaka direkt, fyfan va äckligt...
Tänk om jag hade öppnat de där som är mögelallergiker och fått allergiproblem. Då hade dom suttit i skiten tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Avstängd
962 Inlägg
31 oktober 2008
Kan det inte ha uppstått vid frakten då?

1 703 Inlägg
31 oktober 2008
Hur såg lådan ut på utsidan?
Lådan har ju garanterat sett ut sådär sedan den lämnade kina. Ridetech öpnnar säkerligen inte varenda kartong de får.

Jag gissar på att det är en kines som tappat halva sin lunch vid packningsprocessen smile

Naturligtvis ska du få en ny mätare.

Administratör
11 911 Inlägg
31 oktober 2008
Säkert fuktskador i transporten och därmed mögel. Det där blir inte så på en kvart...

Man kan väl knappast anklaga Ridetech för det dock. Kontakta de så får du säkert en ny.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Avstängd
93 Inlägg
31 oktober 2008
aj satan , har dom tappa containern i sjön vid leverans från asien och fått upp de igen?

det här är i alla fall icke RIDETECHS fel , utan leverantörens eller frakt boysens
kasta kartongen åt helvete , tvätta prylen du fick med t-röd och hushållspapper ( lägg t röd papper me mögel sen med kartong i en sluten sop påse till kemiska avfall på station) 

tvätta händer noga efteråt!  upplys ridetech via mail med foto , så dom kan se över övriga liknande saker i sin lager att det inte är så med andra grejjor ,  av gentelmanna anda kräver du inget själv, utan se om dom själva vill erkätta dig som tack eller så ! det är ju där man vet sen om man ska handla vidare. ett värde check på 500kr vid nästa order våre hyggligt av dom åt dig , samt se över sin lager med produkter från samma sändning som denna vara dom fått ! kallas seriös företagsamhet!

FreddeK
31 oktober 2008
vadå inte ridetechs fel? klart som korvspad att det är det då dom sålt en vara till honom. Dåligt embalerad så fukt och skit har krypit sig in eller läckage på någon lagerhylla så grejerna fåtts stå och gosa till sig=)

8 883 Inlägg
31 oktober 2008
Är det fel på varan du beställt så är det ju bara att skicka tillbaka den och begära en ny.
Är varan felfri så kan du ju alltid be om att få en ny kartong.....

Fotograf på tierpidag.se

12 086 Inlägg
31 oktober 2008
agentchaos skrev:
aj satan , har dom tappa containern i sjön vid leverans från asien och fått upp de igen?

det här är i alla fall icke RIDETECHS fel , utan leverantörens eller frakt boysens
kasta kartongen åt helvete , tvätta prylen du fick med t-röd och hushållspapper ( lägg t röd papper me mögel sen med kartong i en sluten sop påse till kemiska avfall på station) 

tvätta händer noga efteråt!  upplys ridetech via mail med foto , så dom kan se över övriga liknande saker i sin lager att det inte är så med andra grejjor ,  av gentelmanna anda kräver du inget själv, utan se om dom själva vill erkätta dig som tack eller så ! det är ju där man vet sen om man ska handla vidare. ett värde check på 500kr vid nästa order våre hyggligt av dom åt dig , samt se över sin lager med produkter
från samma sändning som denna vara dom fått ! kallas seriös företagsamhet!

Frågan är ju vart du kommer ifrån?
Varit registrerad i ett par dagar och härjar som fan.

Vet du änns något om ridetech för de första?
Typ sveriges mest omtalade företag när de gäller fuffens och dålig service.

Det luktar gammal avstängd användare här, alt någon 15 åring utan bil.

"av gentelmanna anda kräver du inget själv, utan se om dom själva vill erkätta dig som tack eller så"
Du har ju varit med länge hör jag

Avstängd
93 Inlägg
31 oktober 2008
JapMax skrev:
agentchaos skrev:

tvätta händer noga efteråt!  upplys ridetech via mail med foto , så dom kan se över övriga liknande saker i sin lager att det inte är så med andra grejjor ,  av gentelmanna anda kräver du inget själv, utan se om dom själva vill erkätta dig som tack eller så ! det är ju där man vet sen om man ska handla vidare. ett värde check på 500kr vid nästa order våre hyggligt av dom åt dig , samt se över sin lager med produkter
från samma sändning som denna vara dom fått ! kallas seriös företagsamhet!

Frågan är ju vart du kommer ifrån?
Varit registrerad i ett par dagar och härjar som fan.

Vet du änns något om ridetech för de första?
Typ sveriges mest omtalade företag när de gäller fuffens och dålig service.

Det luktar gammal avstängd användare här, alt någon 15 åring utan bil.

"av gentelmanna anda kräver du inget själv, utan se om dom själva vill erkätta dig som tack eller så"
Du har ju varit med länge hör jag

dont go personal . tråden handlar om mögel paket bara ! lugna ner dig

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Som sagt..behöver inte ljuga, jag är överkänslig mot mögel och upplevelsen att få öppna ett paket på julafton med en allergireaktion som följd var ingen höjdare.. tror jag ringt dom 23 ggr idag och lämnat meddelande om att bli uppringd, men utan feedback.

Säker legat bortglömd på nån fuktig plats. det positiva var den snabba leveransen

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Lådan har ju garanterat sett ut sådär sedan den lämnade kina. Ridetech öpnnar säkerligen inte varenda kartong de får.

Jag gissar på att det är en kines som tappat halva sin lunch vid packningsprocessen smile

Syntes bara lite på utsidan.. men det spelar ingen roll..köper man en NY vara ska det inte se ut så här.

53 Inlägg
1 november 2008
Sådant händer ibland.

Finns nog värre saker att uppröras av.

Min dotters cancer t.ex.

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Slattabjornen skrev:
Sådant händer ibland.

Finns nog värre saker att uppröras av.

Min dotters cancer t.ex.

Skittrist att hon har cancer...Men nu var det ju inte det allt handlade om i denna tråd.

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
1 november 2008
fy fan hade int eens tagit i en låda som såg så ut.. ring å skäll ut dem å få en ny...

1 722 Inlägg
1 november 2008
Hoppsan , har du lyckats få en möglig vara eller är det bara kartongen ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 703 Inlägg
1 november 2008
MrBLING skrev:
henkebenke skrev:

Syntes bara lite på utsidan.. men det spelar ingen roll..köper man en NY vara ska det inte se ut så här.

Naturligtvis inte, har du ringt och snackat med dom?

Sök