2305
Sök

Papperskorgen borta!! Hjälp mig hitta den!!!

Refined
1 770 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Som Topic
Sitter just nu vid min flickväns bärbara data, och försöker leta upp Papperskorgen, som hon har delitat(!)
Hur skall jag bära mig åt för att få fram den igen?
Det är Windows Vista som operativsystem, eller vad det heter.
Snälla, HJÄLP!!

1 854 Inlägg
31 oktober 2008
tryck på start sen sök

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
31 oktober 2008
gör en system återställning då

Refined
1 770 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
På sökfunktionen fungerar det inte, hittar inget.
Systemåterställning? vad gör man då och är det massa annan skit som kommer ändra sig samtidigt?

Tacksam för svar igen

Knegare
718 Inlägg
31 oktober 2008
Prova "egenskaper" sen skrivbordsinställningar, därefter "visa skrivbordsikoner".

Annars kan du ha något i kontrollpanelen, vet dock inte under vilken kategori.

William 2009-02-20

Mästare
2 947 Inlägg
1 november 2008
Har du testat Start>Kontrollpanelen>Mappalternativ>Återställ alla värden ?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Mästare
2 947 Inlägg
1 november 2008
URC skrev:
Gå till kontrollpanelen, välj klassisk vy till vänster, sedan anpassning, sedan "byt ikoner på skrivbordet" till vänster .

Finns ingen sån på min? yikes

Edit: aaah, du kör med Vista ju?
Senast redigerat av KimVsWorld (1 november 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Refined
1 770 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen alla, doch särskiljt tack till URS som såg till att jag fick tillbaka mappen smile
TACK TACK TACK

Konstruktör
1 053 Inlägg
1 november 2008
Du har möjligtvis inte tänkt på google?

Då hade du löst det för länge sen kan jag säga.
Du är inte den första som råkar ta bort den ikonen big_smile

Hemmasittare
241 Inlägg
1 november 2008
Papperkorgen är den mest onödiga funktionen i windows. Jag använder aldrig den! Det är av misstag jag kan råka slänga några grejer i den tongue Självklart tar jag bort filer men då kör jag bara "shift + del" så försvinner filen för gott istället. Dessutom slipper man alla förbannade varningar "vill du verkligen flytta denna filen till papperskorgen" osv..
Senast redigerat av C-Douglas (1 november 2008)

Sleeper
3 084 Inlägg
1 november 2008
C-Douglas skrev:
Papperkorgen är den mest onödiga funktionen i windows. Jag använder aldrig den! Det är av misstag jag kan råka slänga några grejer i den tongue Självklart tar jag bort filer men då kör jag bara "shift + del" så försvinner filen för gott istället. Dessutom slipper man alla förbannade varningar "vill du verkligen flytta denna filen till papperskorgen" osv..

Vill inte göra dig ledsen men det gör den inte alls. Men den sätter ett tecken framför filen som betyder att den kan skrivas över, annars är den lika kvar som förut smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 963 Inlägg
2 november 2008
HAhahah erkänn trådskaparen att du har slängt p-rullar ur datorn big_smile men av misstag hamna dom i papperskorgen !! klockrent smile

Men are not born - Men are made

Hemmasittare
241 Inlägg
12 november 2008
Sushikocken skrev:
C-Douglas skrev:

Vill inte göra dig ledsen men det gör den inte alls. Men den sätter ett tecken framför filen som betyder att den kan skrivas över, annars är den lika kvar som förut smile

Ok, det visste jag faktiskt inte. Men den känns lika borta för det. Men vadå om jag lägger en fil i papperkorgen och sedan rensar den, försvinner filen för gott i så fall eller blir det samma sak, att den bara är överskrivbar?

Sleeper
3 084 Inlägg
12 november 2008
C-Douglas skrev:
Sushikocken skrev:
C-Douglas skrev:

Ok, det visste jag faktiskt inte. Men den känns lika borta för det. Men vadå om jag lägger en fil i papperkorgen och sedan rensar den, försvinner filen för gott i så fall eller blir det samma sak, att den bara är överskrivbar?

Den är bara överskrivbar och den går att återskapa ja! Finns några program för att återställa borttagna filer. Filen tar ingen plats när du tömt papperskorgen. Fyller du HDD:n så blir filen såklart överskriven och går nog inte att återskapa med programmen man hittar på internet.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök