Men jag förstår inte, hur kan folk se på skiten? Dansband är och förblir 100% junk. Det och schlager är sånt som föräldrar och pensionärer lyssnar på för dom inte förstår bättre, men när hela sverige börjar titta på skiten så blir man ju bara rädd. :\
Men jag förstår inte, hur kan folk se på skiten? Dansband är och förblir 100% junk. Det och schlager är sånt som föräldrar och pensionärer lyssnar på för dom inte förstår bättre, men när hela sverige börjar titta på skiten så blir man ju bara rädd. :\
Ja framförallt när jag trodde att det bara var feta 50+are som inte får någon annan chans att klämma på det motsatta könet som uppskattade den musiken. Men tydligen hade jag fel
Folk har väl helt enkelt intressen? Och dansa är förvånansvärt kul när man väl provar på det.
När ni gnäller på dom är det ungefär som att gnälla på vårat bilintresse. Och det med rätta egentligen, för vad kostar det inte att styla en bil om vi ska vara så.
Dansband handlar om gemenskap och musik. Inte för att jag sysslar med det något värst. Men jag har vänner som gör det och dom brinner för sin sak. Och det respekterar jag.
Jag trodde nog aldrig att jag skulle älska ett dansband men Larz-Kristerz kan man inget annat än att älska!
Gruppnamnet, kläderna, glädjeskutten när de går vidare i programmet, glädjen och det lagom dansbandstöntiga buseriet de har på scenen, det proffessionella uppträdandet. Rätta dansbandsstuket fast bättre! Dessutom är de extra unika då de är rätt unga till skillnad från andra dansband i den stilen.
När andra deltagare står i sina gråsvarta käder och tror att de är snygga och kopierar normala låtar rätt av är Larz-Kristerz istället extrema! http://www.youtube.com/watch?v=hxVcJYuw4Ck
Senast redigerat av EmilHammarlund (10 december 2008)
Jag trodde nog aldrig att jag skulle älska ett dansband men Larz-Kristerz kan man inget annat än att älska!
Gruppnamnet, kläderna, glädjeskutten när de går vidare i programmet, glädjen och det lagom dansbandstöntiga buseriet de har på scenen, det proffessionella uppträdandet. Rätta dansbandsstuket fast bättre!
När andra deltagare står i sina gråsvarta käder och tror att de är snygga och kopierar normala låtar rätt av är Larz-Kristerz istället extrema! http://www.youtube.com/watch?v=hxVcJYuw4Ck
Är möjligtvis du som är den lille killen med glasögon som sitter i juryn?
Gruppnamnet, kläderna, glädjeskutten när de går vidare i programmet, glädjen och det lagom dansbandstöntiga buseriet de har på scenen, det proffessionella uppträdandet. Rätta dansbandsstuket fast bättre!
Är möjligtvis du som är den lille killen med glasögon som sitter i juryn?
Haha! Nej, faktiskt inte! Men han är frän, mer av den killen i tv, tack!
Senast redigerat av EmilHammarlund (9 december 2008)
Håller med vissa här som tycker att det är illa med Dansbandskampen. Själv tycker jag dock att det är något av det bättre som visas på TV nu för tiden. Det är ju fan bara Idol, Lets Dance och Stjärnor på Is - Om och om igen. Hundra säsonger på raken. det är så äckligt dåligt så att jag spyr på det. Då väljer jag helt ärligt hellre Dansbandskampen, trots att jag inte gillar det heller...
Jag tycker det är bra att folket på tv äntligen har kommit med något som inte bara relaterar till pop och rock. Även om vissa av dom så kallade dansbanden kanske kan klassas mer som pop. Har alltid tyckt att mogendansband är bland det bästa man kan lyssna på så är väldigt glad nu att Larz Kristerz tagit sig så långt som dom har. Är verkligen en grupp man blir glad av att höra. Hoppas dom vinner hela skiten