vid 80% verkningsgrad ca 52,5hk per spridare, dvs på en 4cyl motor ca 210hk
ok tack, vad betyder 80% verkningsgrad?
Sorry skrev fel, menade duty cycle, dvs belastning eller snarare hur mycket av spridarens kapacitet man använder. 80% är lämpligt eftersom spridarna som regel jobbar bäst på den belastningen.
vid 80% verkningsgrad ca 52,5hk per spridare, dvs på en 4cyl motor ca 210hk
ok tack, vad betyder 80% verkningsgrad?
Sorry skrev fel, menade duty cycle, dvs belastning eller snarare hur mycket av spridarens kapacitet man använder. 80% är lämpligt eftersom spridarna som regel jobbar bäst på den belastningen.
Max effekt på dom? Bosch Serienr. 280150804 Från: Volvo B230FT, 337cm3/min vid 3bar. LJUSBLÅA
mvh
/EDIT ojsan fel ställe kan nån flytta?
Om du kör spridarna max borde de räcka för 220-240 hk och mer om du kör mer bränsletryck.
vill ha mellan 230-250 hk. får se hur långt dom hänger med.
Tänk på att om du kör på för hög DC (duty cycle) riskerar spridarna att gå varma samt risk för minskat flöde. Får du minskat flöde på grund av överbelastade spridare kan du få för tunn soppablandning med risk för spikningar...
lånar tråden lite... vad händer med min 89an 745a om ja sätter i större spridare?( har ingen vetskap i detta överhuvudtaget)
din bil går tok fett sotar igen och mår riktigt dåligt, senare försöker den även att ta sitt liv...
ok.?!
du hänger inte med? Större spridare = mer soppa såvida du inte trimmat/etanol konverterat behöver din bil inge mer än den redan får.....men om du skiter i det och slänger på större spridare iaf på orginal chip kommer din bil gå fett och döda lambdasonder,katalysatorn och sot kommer bildas i motorn, andra bieffekter är att du FÖRLORAR effekt, bilen blir sagolikt slö och din bränsleförbukning ökar...
Man kan väl i princip stoppa i tok stora spridare även i en original motor. Dock så måste både soppatrycket och motor mappen ändras då så spridarna inte går på normal fart och tok dränker motorn. Finns väl dock inga fördelar med detta då det BARA kostar..(om man inte har stora planer på trimmning)
vid 80% duty cycle ca 52,5hk per spridare, dvs på en 4cyl motor ca 210hk
utan att veta drivmedel så är det svårt :p
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
vid 80% duty cycle ca 52,5hk per spridare, dvs på en 4cyl motor ca 210hk
utan att veta drivmedel så är det svårt :p
Vatten menade han nog inte iaf
Dessa 52 eller 56 hästar det pratats om är på vanlig bensin. 95, eller 98 spelar ingen betydande roll för att beräkna storleken. Ska du köra på e85 så krävs 30%mer bränsle för att få ut samma effekt som på bensin så ta effekten multiplicerat (gånger) 0.75 så får du fram svaret. Så på en 4cyl motor får du 168hk med de spridarna på e85 och 224 på bensin. Ungefär ska tilläggas.
Vad är fördelarna med att köra på E85 utom just priset??? tänkte mappa min till våren och funderar då på E85 har hyffsat små spridare 444cc@3bar,, jag får ju mer hästar med 98 oktan