3191
Sök

Toyota supra MKIV högerstyrd - Kommentarer?

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2008
iofs ja köpte min första bil Volvo S60 T5 innan ja hade körkort men jag vela nog inte lika mkt som denna grabb tongue  & 2 blev halvdrömmen r33 gts-t som gick i graven efter 25h & 3 bilen blev drömbilen Nissan Skyline R33 GTR big_smile efter att ha haft körkortet i halvår ca tongue

Men nu e jag 27 & inte 18 big_smile

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 december 2008
Ett tips!
Behöver man bry sig om nån tusenlapp hit eller dit på försäkringen, eller påverkas av bensinpriset/förbrukning någon krona hit eller dit per mil, så har man inte råd att äga bilarna du pratar om.

Detta säger jag för att hjälpa till!

Sky´s the limit...

449 Inlägg
28 december 2008
Jag köpte min Evo 8 nästan tre månader innan jag fyllde 18 och tog körkort!tongue
På ett sätt kanske det kan vara bra med att köra en sån kraftig bil med sina föräldrar innan körkort. För de flesta föräldrarna vet på ungefär vad gränserna går om man tar kurvan för snabbt eller liknande.
Sen när du har ditt körkort så har du lite mer kött på benen ang. hur du ska hantera bilen.

T.ex. Du har kört runt i en slö bil, och så tar du ditt körkort och går direkt och köper en t.ex. Evo 8 eller Supra och du har aldrig hanterat en sån kraftig bil. Hur bra kan det vara? Du kommer inte vara beredd på krafterna i bilen! Alltså det jag försöker komma fram till är att det kan vara smart att köpa en bil innan du har körkortet så du kan kan lära dig hantera den hyffsat bra iaf!smile

Det blev lite luddigt men jag tror jag fick fram mitt budskap;)
Senast redigerat av Evo_Alex (28 december 2008)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 december 2008
SupraJonas skrev:
Äger min andra supra nu, kan bara säga underbar bil !
ska du försäkra så kan jag rekomendera Folksams Toyota försäkring bästa priset jag hittat iaf!
det jobbigaste med högerstyrt är väll att man blandar ihop "Torkarspaken" med "blinkersspaken" smile
tog 2 veckor sen hade jag lärt mig köra iaf,
tänk bara på att handla en bil med orginal effekten i.
även BPU kan vara svårt å tygla om man inte är van.
av egen erfarenhet så kan jag säga att suprans motor är som en stridsvagn!
hur många bilar med orginal motor skrämmer du upp i 700-800 Hk utan att byta stakar kolvar ? smile

Tveka inte KÖP EN SUPRA! du kommer inte ångra dig smile

Mvh Jonas

Haha precis! Oroa dig inte för växla å sånt, det är torkar/blinkersspaken som är ett HELVETE!
Lite smålurigt å köra om ibland, men i dom bilarna så går det såpass fort att det går bra ändå.

Under varmare delen av året kör jag skitvolvo till jobbet å sen högerstyrd övrigt. Så det blir i stort sätt varannan gång = omöjligt å tar rätt! Tar man inte fel så måste man tänka efter en stund innan, en stund man ibland inte har!

Är helt seriös nu! För det första så kanske man möter nån styling/racingpolare eller bara en grym bil. Man ska blinka till å heja lite snabbt, å passar på att njuta lite av att man tillhör den allra coolaste utav kulturer, och är precis där man drömt om att vara sedan barnsben!
Mmm drar på spolarvätskan å helt plötsligt är man inte så cool!

Eller ännu värre... Det är mörkt, kör med helljus möter en som har helljus. Han bländar av, hans halvljus är bländande för man sitter så jävla lågt, så man ser ändå inte ett skit.
Detta förbättras INTE sekunden efter då man själv ska blända av å matar på på spolarvätska som bryter hans ljus, och gör det mötande fordonets ljus till ett discoinferno.
Och slutligen så blir ju mötande snubben förbannad (för du har fortfarande inte bländat av) å drar igång helljusen som dödsstöt.

Allt detta sker inom loppet av 5 sekunder, men det är inte så jävla kul!!!!

Sky´s the limit...

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 december 2008
Rushman skrev:
Haha precis! Oroa dig inte för växla å sånt, det är torkar/blinkersspaken som är ett HELVETE!
Lite smålurigt å köra om ibland, men i dom bilarna så går det såpass fort att det går bra ändå.

Under varmare delen av året kör jag skitvolvo till jobbet å sen högerstyrd övrigt. Så det blir i stort sätt varannan gång = omöjligt å tar rätt! Tar man inte fel så måste man tänka efter en stund innan, en stund man ibland inte har!

Är helt seriös nu! För det första så kanske man möter nån styling/racingpolare eller bara en grym bil. Man ska blinka till å heja lite snabbt, å passar på att njuta lite av att man tillhör den allra coolaste utav kulturer, och är precis där man drömt om att vara sedan barnsben!

Eller ännu värre... Det är mörkt, kör med helljus möter en som har helljus. Han bländar av, hans halvljus är bländande för man sitter så jävla lågt, så man ser ändå inte ett skit.
Detta förbättras INTE sekunden efter då man själv ska blända av å matar på på spolarvätska som bryter hans ljus, och gör det mötande fordonets ljus till ett discoinferno.
Och slutligen så blir ju mötande snubben förbannad (för du har fortfarande inte bländat av) å drar igång helljusen som dödsstöt.

Haha, även om det kanske inte är så roligt att uppleva, så är det fan en av dom roligaste sakerna jag har läst på garaget på länge. Just det där med discoinfernot var ju priceless alltså. smile

On topic så varför inte kolla Tyskland eller USA efter en Eurospec?
Går att hitta för rätt pengar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

371 Inlägg
28 december 2008
Föskäkringen e ju billig på supra smile 650kr helförsäkring folksam big_smile KÖP SUPRA ;D Lär inte ångra dig smile

Life is a bitch, then u die

You name it
34 Inlägg
28 december 2008
Rushman skrev:
SupraJonas skrev:
Äger min andra supra nu, kan bara säga underbar bil !
ska du försäkra så kan jag rekomendera Folksams Toyota försäkring bästa priset jag hittat iaf!
det jobbigaste med högerstyrt är väll att man blandar ihop "Torkarspaken" med "blinkersspaken" smile
tog 2 veckor sen hade jag lärt mig köra iaf,
tänk bara på att handla en bil med orginal effekten i.
även BPU kan vara svårt å tygla om man inte är van.
av egen erfarenhet så kan jag säga att suprans motor är som en stridsvagn!
hur många bilar med orginal motor skrämmer du upp i 700-800 Hk utan att byta stakar kolvar ? smile

Tveka inte KÖP EN SUPRA! du kommer inte ångra dig smile

Mvh Jonas

Haha, ja vad ska man säga?! big_smile Har väl hänt en och en annan gång att man torkat av rutan när det egentligen inte behövs wink Speciellt när man har någon kompis med och ska svänga någon stans och man råkar vifta till med torkarna och man känner blickar från passageraren bredvid!! Men då får man bara hålla god ton, spola lite och intala sig själv att "coola" folk inte behöver blinka tongue

653 Inlägg
28 december 2008
zander skrev:
Föskäkringen e ju billig på supra smile 650kr helförsäkring folksam big_smile KÖP SUPRA ;D Lär inte ångra dig smile

650kr är ju ingenting, beror väll på om detta e sant också men tongue bara lite lite mer än vad jag betalar för 200an tongue betalar 6k helår/helförsäkring, dock står bilen på pappa big_smile
Senast redigerat av Aronsson_Kil (28 december 2008)

Avstängd
962 Inlägg
28 december 2008
Evo_Alex skrev:
Jag köpte min Evo 8 nästan tre månader innan jag fyllde 18 och tog körkort!tongue
På ett sätt kanske det kan vara bra med att köra en sån kraftig bil med sina föräldrar innan körkort. För de flesta föräldrarna vet på ungefär vad gränserna går om man tar kurvan för snabbt eller liknande.
Sen när du har ditt körkort så har du lite mer kött på benen ang. hur du ska hantera bilen.

Jag köpte också min innan jag tog körkort, och jag håller helt klart med Alex här! Det är en stor fördel att övningsköra en snabb bil så man inte sätter sig i den själv det första man gör, då hade iallafall inte jag haft något körkort kvar och bilen hade säkert varit skrotad... I början vill man ge full gas hela tiden och överallt, men efter ett tag lär man sig att man inte kan hålla på så. smile

Nackdelen i det hela var att lådan blev sallad innan jag hann ta körkort så jag har aldrig kört med bilen själv än lol
Senast redigerat av prodrive (28 december 2008)

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Kollar runt lite på olika EVO´s   / supra / s4  och s2or.

Evosarna är riktigt lockande, fast hade för sinnets skull velat ha lite mer motor wink

mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

OEM <3
6 957 Inlägg
28 december 2008
Aronsson_Kil skrev:
zander skrev:

650kr är ju ingenting, beror väll på om detta e sant också men tongue bara lite lite mer än vad jag betalar för 200an tongue betalar 6k helår/helförsäkring, dock står bilen på pappa big_smile

Vrf har du inte din egna bil på dig sj?

OEM <3

Avstängd
962 Inlägg
28 december 2008
Dawe_A skrev:
Evosarna är riktigt lockande, fast hade för sinnets skull velat ha lite mer motor wink

Du skiter i byxan när du kör en Evo ivf.

820 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:

Körde runt i en Saab 93 aero med 205hk idag och måste säga att jag underskattat effekt & bilar.. Tyckte den gick riktigt friskt!

Får se vad det blir för bil, tipsa gärna.

*turbo
*Snygg?
*lätt trimmad
*ca 100.000;-

MVH

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
www.B2-audio.com

Avstängd
962 Inlägg
28 december 2008
Dawe_A skrev:
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:

Körde runt i en Saab 93 aero med 205hk idag och måste säga att jag underskattat effekt & bilar.. Tyckte den gick riktigt friskt!

Grattis att du har insett det, en gammelevo väger väll 1200-1300kg också vilket är bra mycket mindre än en Snaabel eller V70n du har övningskört med... Fast du tänkte ju tynga ner bilen med basar och skit så då pajar man ju den fördelen...

1 002 Inlägg
28 december 2008
Dawe_A skrev:
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:

MVH

Det va inte en dag för tidigt som du insåg de du..

...

820 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:
prodrive skrev:

Grattis att du har insett det, en gammelevo väger väll 1200-1300kg också vilket är bra mycket mindre än en Snaabel eller V70n du har övningskört med... Fast du tänkte ju tynga ner bilen med basar och skit så då pajar man ju den fördelen...

Mjo precis..

Men en gammal volvo blir det ej, blir någon nyare lite finare bil.. men vrål trimmad är ju inget direkt plus längre.. Tycker nog det är bättre att arbeta sig uppåt istället..

Mvh

www.B2-audio.com

OEM <3
6 957 Inlägg
29 december 2008
Dawe_A skrev:
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:
Evosarna är riktigt lockande, fast hade för sinnets skull velat ha lite mer motor ;)

*turbo
*Snygg?
*lätt trimmad
*ca 100.000;-

MVH

haft en sån å dom går riktigt fint, men om du nu skulle köpt Supra så borde du ju ha råd med en nyare Saab så titta på 9-3 SS 04-05or isf
Kostar lite mer än OG men är en aning bättre oxå.
Senast redigerat av Bjork (29 december 2008)

OEM <3

820 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Dawe_A skrev:
prodrive skrev:

*turbo
*Snygg?
*lätt trimmad
*ca 100.000;-

MVH

haft en sån å dom går riktigt fint, men om du nu skulle köpt Supra så borde du ju ha råd med en nyare Saab så titta på 9-3 SS 04-05or isf

Jo har kollat lite på SAAB 9-3SS i smyg wink  Det är klart att det känns bra att köpa en nyare bil... Dock känns dem inte rikitgt lika sportiga / mitt stuk..  Men mycket fina och jag hade nog trivts..

www.B2-audio.com

OEM <3
6 957 Inlägg
29 december 2008
Dawe_A skrev:
Bjork skrev:
Dawe_A skrev:

*turbo
*Snygg?
*lätt trimmad
*ca 100.000;-

MVH

Jo har kollat lite på SAAB 9-3SS i smyg wink  Det är klart att det känns bra att köpa en nyare bil... Dock känns dem inte rikitgt lika sportiga / mitt stuk..  Men mycket fina och jag hade nog trivts..

Allting går att fixa! Men ska du titta på Saab så ska du ju kika på SS ! talar av lite erfarenhet.

Men om du nu inte ska lägga såna summor längre så vrf inte en Nissan 200SX S14?
Eller en BMW 325 E46?

OEM <3

1 827 Inlägg
29 december 2008
Dawe_A skrev:
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:

*turbo
*Snygg?
*lätt trimmad
*ca 100.000;-

MVH

Man är inte lite naiv om man tror att man måste ha 500hk för att ha skoj...

Särskilt om man inte ens har körkort ännu.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök