SupraJonas skrev:
Äger min andra supra nu, kan bara säga underbar bil !
ska du försäkra så kan jag rekomendera Folksams Toyota försäkring bästa priset jag hittat iaf!
det jobbigaste med högerstyrt är väll att man blandar ihop "Torkarspaken" med "blinkersspaken"
tog 2 veckor sen hade jag lärt mig köra iaf,
tänk bara på att handla en bil med orginal effekten i.
även BPU kan vara svårt å tygla om man inte är van.
av egen erfarenhet så kan jag säga att suprans motor är som en stridsvagn!
hur många bilar med orginal motor skrämmer du upp i 700-800 Hk utan att byta stakar kolvar ?
Tveka inte KÖP EN SUPRA! du kommer inte ångra dig
Mvh Jonas
Haha precis! Oroa dig inte för växla å sånt, det är torkar/blinkersspaken som är ett HELVETE!
Lite smålurigt å köra om ibland, men i dom bilarna så går det såpass fort att det går bra ändå.
Under varmare delen av året kör jag skitvolvo till jobbet å sen högerstyrd övrigt. Så det blir i stort sätt varannan gång = omöjligt å tar rätt! Tar man inte fel så måste man tänka efter en stund innan, en stund man ibland inte har!
Är helt seriös nu! För det första så kanske man möter nån styling/racingpolare eller bara en grym bil. Man ska blinka till å heja lite snabbt, å passar på att njuta lite av att man tillhör den allra coolaste utav kulturer, och är precis där man drömt om att vara sedan barnsben!
Mmm drar på spolarvätskan å helt plötsligt är man inte så cool!
Eller ännu värre... Det är mörkt, kör med helljus möter en som har helljus. Han bländar av, hans halvljus är bländande för man sitter så jävla lågt, så man ser ändå inte ett skit.
Detta förbättras INTE sekunden efter då man själv ska blända av å matar på på spolarvätska som bryter hans ljus, och gör det mötande fordonets ljus till ett discoinferno.
Och slutligen så blir ju mötande snubben förbannad (för du har fortfarande inte bländat av) å drar igång helljusen som dödsstöt.
Allt detta sker inom loppet av 5 sekunder, men det är inte så jävla kul!!!!