3251
Sök

Dymeks 850 får för hoppnigs vis mer hK under huven.

393 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#61
High-Octane skrev:
Dymek skrev:
Vist händer de nogot å nu har jag slutat att räna på krogen... de är den ekonomiska biten som har satt stopp för de hella.. men nu verkar de som om de tar löst sej till vis del..

I dag var jag i väg å mätte cylinderloppen å de va ju inte de bästa resultatet.. så de verkar som ja får leta mej ett nytt block..

bygga bil kostar massor av flis:S
skall du köra oförstärkt block?

jo jag vet sad

ja jag hade tänkt de eller va tycker du att ja ska göra??

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
4 januari 2009
#62
Dymek skrev:
High-Octane skrev:
Dymek skrev:
Vist händer de nogot å nu har jag slutat att räna på krogen... de är den ekonomiska biten som har satt stopp för de hella.. men nu verkar de som om de tar löst sej till vis del..

I dag var jag i väg å mätte cylinderloppen å de va ju inte de bästa resultatet.. så de verkar som ja får leta mej ett nytt block..

bygga bil kostar massor av flis:S
skall du köra oförstärkt block?

jo jag vet sad

ja jag hade tänkt de eller va tycker du att ja ska göra??

jo de tycker ja låter bra! om du inte har ett effekt mål över 450-500hk? men förstärkt e ju klart bäst:)
själv skall ja köra icke förstärkt å hoppas på de bästa:)
snart kommer säkert Jip å skryter om sitt feta block,wink

393 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#63
jip skrev:
Dymek skrev:
Vist händer de nogot å nu har jag slutat att räna på krogen... de är den ekonomiska biten som har satt stopp för de hella.. men nu verkar de som om de tar löst sej till vis del..

I dag var jag i väg å mätte cylinderloppen å de va ju inte de bästa resultatet.. så de verkar som ja får leta mej ett nytt block..

Hur mkt var de tvungna att borra om de skulle få bort vändkanterna?

de vet ja inte har inte räknat på det än.. ska kolla upp de i morgon..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

272 Inlägg
4 januari 2009
#64
Hur vet du att det inte var lönt att borra utan köpa nytt block direkt?

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

574 Inlägg
4 januari 2009
#65
Dymek skrev:
Vist händer de nogot å nu har jag slutat att räna på krogen... de är den ekonomiska biten som har satt stopp för de hella.. men nu verkar de som om de tar löst sej till vis del..

I dag var jag i väg å mätte cylinderloppen å de va ju inte de bästa resultatet.. så de verkar som ja får leta mej ett nytt block..

haha bra=)


www.maniacracing.se
494 Inlägg
5 januari 2009
#66
Bra nu kommer bilen inte lukta som ett reningsvärk... Kanske man kan åka bakom dig igen Andreas

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

188 Inlägg
5 januari 2009
#67
Kul att se att du ska trimma lite oxå.Hoppas att allt flyter på för dig och att bilen kommer röra på sig lite mer sen wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 januari 2009
#68
High-Octane skrev:
Dymek skrev:
Vist händer de nogot å nu har jag slutat att räna på krogen... de är den ekonomiska biten som har satt stopp för de hella.. men nu verkar de som om de tar löst sej till vis del..

I dag var jag i väg å mätte cylinderloppen å de va ju inte de bästa resultatet.. så de verkar som ja får leta mej ett nytt block..

bygga bil kostar massor av flis:S
skall du köra oförstärkt block?

Han behöver inte förstärka det förrän han ska köra över 600hk, då får han nog byta kolvar, men om han siktar på 1000hk som Leif Hermansson får han nog använda ett D5-block. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

393 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#69
jip skrev:
Hur vet du att det inte var lönt att borra utan köpa nytt block direkt?

De lutar nog att köpa ett nytt block.. ja tänkte att de gick å säta i nya kolvar utan att borra för ja vet inte va toleransen är för att inte behöva borra. mina cylinderlopp va 81,15 på de sämsta stället..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

393 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#70
ja vill inte ha mer än 400 hk för ja vill att de ska gå å åka i bilen mä utan att de spiner hela tiden men de kommer de vell göra en då..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

393 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#71
ToBe skrev:
Bra nu kommer bilen inte lukta som ett reningsvärk... Kanske man kan åka bakom dig igen Andreas

Haha ja de hoppas ja mä.. de va inte bara en kolvring som hade gåt sönder ja ska lägga upp en bild sen så får ni se...

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

393 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#72
Jensa_H skrev:
Kul att se att du ska trimma lite oxå.Hoppas att allt flyter på för dig och att bilen kommer röra på sig lite mer sen wink

ja jag hoppas det ja mä!

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 januari 2009
#73
Dymek skrev:
ja vill inte ha mer än 400 hk för ja vill att de ska gå å åka i bilen mä utan att de spiner hela tiden men de kommer de vell göra en då..

Ska du ha i en quaife i växellådan då? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

393 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#74
https://www1.garaget.org/gallery/archive/8656/542688_6dxyyb.jpg
tråkigt men sant så såg treans kolv ut...  sad

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

Reservdansk
6 271 Inlägg
13 januari 2009
#75
Bara att byta! tongue

Ett tips är att du skaffar S/V70-kolvar, de tål högre varv än 850-kolvarna p.g.a. de har smalare kolvringar. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

393 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#76
TurbOla skrev:
Bara att byta! tongue

Ett tips är att du skaffar S/V70-kolvar, de tål högre varv än 850-kolvarna p.g.a. de har smalare kolvringar. wink

Tack för tipset ska säja det till dom som ska borra blocket för ja köper kolvarna av dom fast de kanske dom vet..
Senast redigerat av Dymek (13 januari 2009)

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

Reservdansk
6 271 Inlägg
13 januari 2009
#77
Be att dom kollar bottendelen också, så att block och mellangördel och gärna topp med, är raka, så du slipper samma problem som jag... även om du inte hade problem med ras som jag, så kan det spänna och dra, och då äts lagerna upp på nolltid, vilket jag märkte.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

782 Inlägg
13 januari 2009
#78
Faan länge sen vi sågs nu dymek kul att du trimmar!!! säg till om jag kan hjälpa på något sätt.. Blir det inget nytt stereobygge för dig heller??

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

393 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#79
bushmyra skrev:
Faan länge sen vi sågs nu dymek kul att du trimmar!!! säg till om jag kan hjälpa på något sätt.. Blir det inget nytt stereobygge för dig heller??

Nej de har jag inte råd med .. ok Tack de lär ja behöva.. smile

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

393 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#80
TurbOla skrev:
Be att dom kollar bottendelen också, så att block och mellangördel och gärna topp med, är raka, så du slipper samma problem som jag... även om du inte hade problem med ras som jag, så kan det spänna och dra, och då äts lagerna upp på nolltid, vilket jag märkte.

ok de ska ja göra.. Tack för hjälpen..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/


Sök