2539
Sök

Byta från automat till manuell

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
#1
Har en liten fråga, kanske skall byta min bil mot en 740 TIC automat.
Vad behöver man byta mer än själva lådan för att få den manuell?
Frågan låter ganska dum men jag kunde inte formulera den på annat sätt.

Tack på förhand!


757 Inlägg
6 november 2008
#2
pedalerna smile

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
#3
Lanjin skrev:
pedalerna smile

Haha aa jo, kan vara bra! tongue


1 585 Inlägg
6 november 2008
#5
Tror det är ganska mycket jobb med att göra en automat bil till manuell, Bättre att köpa en manuell direkt från början istället:D

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
#6
Jolle87 skrev:
Tror det är ganska mycket jobb med att göra en automat bil till manuell, Bättre att köpa en manuell direkt från början istället:D

Okej, jo bra mycket lättare.
Tänkte bara kolla som sagt smile

Tack för svaren! ;D


Håltagare
239 Inlägg
7 november 2008
#7
Du Behöver:
Pedalställ, Vajjer.
Växellåda, Spakställ, Växellådsbalk.
Kardan.
Svänghjul, Koppling, Tryckplatta.
Senast redigerat av Coffen (7 november 2008)

19 Inlägg
17 januari 2009
#8
Tror man ska behöva byta bakaxel också?.. Sen på 90an iaf måste man ha till givare till svänghjulet om jag inte har fel?


832 Inlägg
17 januari 2009
#9
Inte så mycket jobb om man har grejerna. Klart på cirkus en dag.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

70 Inlägg
4 april 2011
#10
Bilen går väl endast att starta i "p" läge på automatlådan vad jag vet? hur gör man då för att dra runt motorn med manuell lådan då det inte finns något som säger att den är i "Parkerings" läget?


Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 april 2011
#11
Kevster skrev:
Bilen går väl endast att starta i "p" läge på automatlådan vad jag vet? hur gör man då för att dra runt motorn med manuell lådan då det inte finns något som säger att den är i "Parkerings" läget?

Lämpligtvis så byglar man kabeln till den givaren...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

70 Inlägg
4 april 2011
#12
henke_99 skrev:
Kevster skrev:
Bilen går väl endast att starta i "p" läge på automatlådan vad jag vet? hur gör man då för att dra runt motorn med manuell lådan då det inte finns något som säger att den är i "Parkerings" läget?

Lämpligtvis så byglar man kabeln till den givaren...

Okej, är det någon kabel man kan komma åt att bara lyfta bort mittenpanelen inifrån eller måste man ner med lådan för att göra det. jag ska byta till en m46 och skita i OD:n då jag inte behöver "5:e" växeln.

Mvh Kevin



Sök