3155
Sök

vad tjänar en lastbilschaufför och en bilmekaniker?

Thedriftking
7 november 2008
Trådstartare
som rubriken lyder, vad tjänar en lastbilschaufför och en bilmekaniker?
är intresserad vilken som tjänar mest för jag har beslutsångest om jag ska välja en utbildning så man blir yrkeschaufför eller en bilmekaniker... på yrkeschaufför linjen får man bil- och lastbils körkort.

så är det nån som vet ungefär vad dom tjänar så skriv det tack!

tack på förhand!

Thedriftking
7 november 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
beror på om du jobbar i sverige eller norge?? stort eller litet företag? mm mm

ok, men vet du ungefär vad man kan tjäna?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
7 november 2008
Thedriftking skrev:
som rubriken lyder, vad tjänar en lastbilschaufför och en bilmekaniker?
är intresserad vilken som tjänar mest för jag har beslutsångest om jag ska välja en utbildning så man blir yrkeschaufför eller en bilmekaniker... på yrkeschaufför linjen får man bil- och lastbils körkort.

så är det nån som vet ungefär vad dom tjänar så skriv det tack!

tack på förhand!

som lastbils chaffis, har du ingen fastlön, ligger alltid på traktamente eller på timlön inom transport avtalet men t.ex Coop transport(mat transporter) ligger på Handelsavtalet, vissa sånna transport företag ligger i handels, men till 99% är de transport avtalet och timtid..altså du har stort sett alltid olika månadslöner aldrig fastlön och ju bättre chaffis du blir, dvs ju mer erfarenhet du får så trappar du ju upp din tim lön, men bara för att man gått transport teknik på fordons programmet och klarat av att ta korten är du ingen världsmästare de tar ett antal år att bli riktigt duktig menmen så är de ju i allt, som bilmek ny utbildad från fordons har du typ 14000 efter skatt men även där trappar man upp sin lön, om du går nya utbildningar genom jobbet altså kurser och sånt och ju längre du jobbar där ju mer kan du diskutera din lön...

MEN låt inte alltid lönen avgöra vad du vill bli, Gör de du tycker är kul o känns bra.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
Måste säga att bilmekaniker är ofta alltid dåligt betalda jobb, med tanke på hur slutsamt det är för kroppen.

Har slutat som mekaniker och tänker ta transport som yrke, när jag nu orkar med att göra utbildningen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 252 Inlägg
7 november 2008
te_wik skrev:
Måste säga att bilmekaniker är ofta alltid dåligt betalda jobb, med tanke på hur slutsamt det är för kroppen.

Har slutat som mekaniker och tänker ta transport som yrke, när jag nu orkar med att göra utbildningen.

Mvh Tommy

är man fält mekaniker inom Maskin (skördare,grävare,skotare osv) och lastbils mek så kan du få en äckligt bra lön för att va mek cool

för man kan heller inte räkna med att få en skyhög lön som ny utbildad chaffis, då man på dom utbildningarna inte ens får lära sigg lägga på ett par snö kedjor roll syrran gick där och hon är fullständigt värdekass på köra lastbils trots de lyckades hon få korten roll ps. hon gick utbildningen i kalix wink
Senast redigerat av The_Mechanic (7 november 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
The_Mechanic skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

är man fält mekaniker inom Maskin (skördare,grävare,skotare osv) och lastbils mek så kan du få en äckligt bra lön för att va mek cool

Ja, men oftast är lönen, oavsett vad man får, inte värt hälsan.

Nu är det ju säkert inte hälsosamt för ryggen, nacken, axlar osv att sitta i en långtradare eller dylikt hela dagarna heller.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (7 november 2008)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 252 Inlägg
7 november 2008
läs inlägget igen t_wik jag redigerade det tongue

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
7 november 2008
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jobbar man svart som mekaniker borde man väl tjäna en hel del?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
The_Mechanic skrev:

hehe okay, varför gör du så mot mig? sad haha wink

Att hon gjorde utbildningen i Kalix spelar väl ingen roll wink

Kvinnor bakom ratten... hehe spelar ingen roll vart man utbildat sig. tongue

MVh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
IceEyes skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

ingen kommentar... wink

Mvh Tommy

132 Inlägg
7 november 2008
Jag tror att transports avtal ligger på 116:-/timmen som grundlön? Vad den sedan ligger på vid OB och helg vet jag dock inte. När jag hadde ett sommarvikariat i somras tjänade jag 119:- i timmen och fick väll ut en 18k som mest efter skatt. Då hadde jag givetvis en del övertid på det med.

131 Inlägg
7 november 2008
En ingångslön som bilmekaniker brukar ligga efter skatt på 11-12000kr

I drive I laugh and I Conquer

2 252 Inlägg
7 november 2008
te_wik skrev:
The_Mechanic skrev:

MVh Tommy

hehe de är fan sant, kvinnor ska inte ha med, mekniker eller körning att göra, dom klarar inte av de, dom tänker inte som en man tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
The_Mechanic skrev:
te_wik skrev:
The_Mechanic skrev:

MVh Tommy

hehe de är fan sant, kvinnor ska inte ha med, mekniker eller körning att göra, dom klarar inte av de, dom tänker inte som en man tongue

haha men ändå är kvinnliga makaniker och schaufförer så satans HOTT!!! wink

Dubbelmoral eller något annat oförklarigt fenomen? tongue

Mvh Tommy

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
7 november 2008
Jag jobbar som chaufför och har ca 9 års erfarenhet. ligger just nu på 139:- i timmen

2 252 Inlägg
7 november 2008
dieselknackare skrev:
Jag jobbar som chaufför och har ca 9 års erfarenhet. ligger just nu på 139:- i timmen

vad är de för "erfarenhet" då?, bara ligga o bränna E4an o liknande dagarna i ända?, eller är de smala mjuka,kladdiga hala skogsbilsvägar?

16 197 Inlägg
7 november 2008
dieselknackare skrev:

sadla om till sprinklermontör..big_smile  då får man mycke trevligare lönebesked.. hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Designer.
1 260 Inlägg
7 november 2008
IceEyes skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Finns många saker man tjänar mer på än meka svart... Sälja knark tex. inte direkt så man väljer den vägen bara för det roll

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Thedriftking
7 november 2008
Trådstartare
dieselknackare skrev:

ok, men hur länge kan man köra i veckan? alltså man kanske kör 8-9 timmar om dagen eller hu länge kör man?

16 197 Inlägg
7 november 2008
Speed_Advanced skrev:
En ingångslön som bilmekaniker brukar ligga efter skatt på 11-12000kr

du måste skojja???   ja skulle inte ens gå till jobbet för den lönen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök