Har strax över 40 000kr i månaden + eventuell övertid, 24500kr efter "normalskatt" men hoppas på att man kommer hamna under sjömansskatt. Jobbar på borrnings fartyg. O idag får man åka hem efter första trippen skönt
Sjömansskatten är borttagen för några år sen Men bodde man i en kommun där skatten var låg så var ju sjömansskatten bara negativt...
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Jag hade 14dagarslön på förra jobbet.. Ganska skönt men det blir ju en omställning efter att ha gått på månadslön. Dock var det lättare att gå tillbaka till månadslön igen efter att man haft 14-dagarslön
För att hålla mig till tråden så blir jag snart arbetslös och får stämpla dvs jag kommer få 685kr/dag eller vad det är som max.ersättning är
Det första som jag jobbar 7-16 varje dag är som traditionell vvs montör. Rätt sunkig lön./ kollektivavtal-
Men ska bli skönt med yrkesbevis om 3 år.
Vårdare för folk med psykiska problem, Så fick jag lönespec igår på 52372 kr för allt arbete som jag jobba i december månad Bodde i princip där. Men dubbelt betalt mellan 22 dec - 1 jan. . Jag är timvikarie där.. Brukar hamna på 17000- 20000 tusen varje månad.
Kör en buss fram och tillbaka varje onsdags kväll 1700 till ca 21 30 , Får 1000 kr per gång.
Så januari är för mig alltid årets bästa månad. Och allt prat om att man inte har pengar man får väl prioritera. Jag jobbar ofta 7.00 till 15.30 åker till nästa jobb 16.00 -> 8.00. och åker till mitt rörkrökeri jobb.
Minst 2 gångar i veckan plus att jag jobbar helg/ er.
Det första som jag jobbar 7-16 varje dag är som traditionell vvs montör. Rätt sunkig lön./ kollektivavtal-
Men ska bli skönt med yrkesbevis om 3 år.
Vårdare för folk med psykiska problem, Så fick jag lönespec igår på 52372 kr för allt arbete som jag jobba i december månad Bodde i princip där. Men dubbelt betalt mellan 22 dec - 1 jan. . Jag är timvikarie där.. Brukar hamna på 17000- 20000 tusen varje månad.
Kör en buss fram och tillbaka varje onsdags kväll 1700 till ca 21 30 , Får 1000 kr per gång.
Så januari är för mig alltid årets bästa månad. Och allt prat om att man inte har pengar man får väl prioritera. Jag jobbar ofta 7.00 till 15.30 åker till nästa jobb 16.00 -> 8.00. och åker till mitt rörkrökeri jobb.
Minst 2 gångar i veckan plus att jag jobbar helg/ er.
Har strax över 40 000kr i månaden + eventuell övertid, 24500kr efter "normalskatt" men hoppas på att man kommer hamna under sjömansskatt. Jobbar på borrnings fartyg. O idag får man åka hem efter första trippen skönt
Sjömansskatten är borttagen för några år sen Men bodde man i en kommun där skatten var låg så var ju sjömansskatten bara negativt...
Det finns iaf po skatteverket.se
Nat i stil me jobba po fartyg i utlandet.
- Det som galler aer att fartyget aer EU flaggat, - du spenderar under 1ar 183dagar utanfoer sverige, - Fartyget maste spendera 75% av sin tid pa oceanfarled (utanfor EU)
Uppfyller du detta so for du en kraftig skatte reduktion, goera du inte det galler allmana skatte regler.
Har inte tid att att fixa lanken nu, ska fo aka hem nu. Cheers!
Det finns iaf po skatteverket.se
Nat i stil me jobba po fartyg i utlandet.
- Det som galler aer att fartyget aer EU flaggat, - du spenderar under 1ar 183dagar utanfoer sverige, - Fartyget maste spendera 75% av sin tid pa oceanfarled (utanfor EU)
Uppfyller du detta so for du en kraftig skatte reduktion, goera du inte det galler allmana skatte regler.
Har inte tid att att fixa lanken nu, ska fo aka hem nu. Cheers!
Det är luddiga regler de där... ja vet folk som trott de där ha gällt, för dom varit borta 200 dar/år och seglat jorden runt. Och sen fått en kvarskatt på en halv förmögenhet.. Så kolla upp de där De kan ju gälla..
Men "sjömanskatten" är en annan sak. Den tog dom bort för några år sen. De var en skatt som var ett snitt av alla kommuners skatt. Så de skulle inte spelat nån roll vart i sverige man bott. Men den är borttagen.
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
scb kan ju ta sig någonstanms med deras lönundersökningar eller så ljuger 98% här om sin lön fan va alla tjänar fläsk.. själv ligger man på 22k innan skatt som service elektriker med gratis bil och telefon