3964
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

195 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Topic startaren svarar igen, har 14.900kr som fast lön, 7 timmars pass 10ggr i månaden, Ut, runt 11k

Sen i hamnen blir det 2 veckorslönersintervall och de brukar bli 5k ut minst varje gång(SJUKLIGT ÖVERBETALT OB)

Sen har jag ett stöjobb som ger mig mellan 7-10k ut varje månad

Summa av kardemumma blir i runda slängar mellan 28-32ut varje månad(kan vara mer)

21år nu

1 072 Inlägg
22 oktober 2011
Arbetar nu på varv ca 48800:- i lön + trakt och tillägg.

Meldem
917 Inlägg
22 oktober 2011
Martin 9-3 skrev:
Marticus skrev:
MeloveGolf skrev:

Vi pratar löner, Nytt blod etc är bra men att du kan det i teorin spelar ingen roll man lär sig av dom mer erfarna jag tyckte inte jag lärde mig ett skit i skolan och det jag lärde mig där användes aldrig i verkliga livet, att man börjar lågt är för mig inget konstigt jag hade också "lärlingslön".

Många blir lite väl malliga och tror att dom kan allt när dom studerat halva livet, men man lär sig först när man börjar jobba det är dom 50+ du pratar om som lär det nya blodet hur det går till inget konstigt att dom har högre lön oavsett utbildning?

Jag är helt övertygad om att jag inte kommer använda ens 10% av det jag kommer lära mig under högskoletiden, vilket är jävligt tråkigt för det är inte speciellt motiverande att plugga då, det enda som håller mig motiverad är tanken av hög lön som kommer leda till avbetalt CSN-lån och en riktigt fin Toyota Supra.

Sedan självklart ger erfarenheten mer lön, trodde nämligen att ni även pratade om vem man skulle anställa (nyexaminerade eller den erfarne) och inte enbart löner.

Du pluggar länge för att ha som mål att bli skuldfri hos CSN och äga en Toyota wink

En hyffsad Supra går väl lös på 300 och är det viktigt med bil och detta prioriteras klarar du det lätt på mc-donalds-lön.

Flertalet man känner till har hämtat ut nya bilar allt från 200 till 400 papp på lärlingslöner eller ingångslöner och betalar av duktigt på lånen.

Jo självklart handlar det om prioriteringar. Men att plugga högskola och jobba 16 timmar på helgen skulle inte funka för mig.. inte i nuläget iaf. Sen så är den enes vardag en annans dröm och jag kommer få jobba hårt och länge för att nå min. Så ska jag bli ingenjör så ska jag fanemej ha en supra som belöning i slutänden!!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

340 Inlägg
24 oktober 2011
p12 skrev:
newBadboy skrev:
Nick666 skrev:

men lol

vad är "ingenjör" för jobb?

vad kräver det för nåtT`? låter som ett fjant jobb som man har för att det skall låta fin på fester "Du, jag jobbar som...."  tongue tongue tongue

min polare har ingen utbildning, jobbar på lager, har 30000 i månaden
jag har 3 års utbildning plus vidar utbildning i ett annat yrke, ,jobbade 5 år och kom upp till 15000 i månaden....slutade

jobbar nu på ett jobb som inte kräver utbildning och har 26000 i månaden

utbildning är ett skämt i sverige

Snygg kommentar, gick du färdigt förskolan ens? Och snacka jobb på fester är så jävla trist så det skulle jag aldrig få för mig. Skulle ngn fråga svarar jag och bytar ämne..

Att din polare har 30k ska han va glad åt, det har inte jag. Även om det var iof grundlön jag snakcat om hela tiden.

får jag fråga dig om du är civilingenjör eller högskole? inom vilken sektor samt stad? låter ju som att du har långt under medel.

Högskole
Telekom
Lund

huh?
10 427 Inlägg
1 072 Inlägg
24 oktober 2011
steifan skrev:
sik skrev:

I Sverige? smile

Nej, Sverige är inte alls stora när det kommer till sjöfart. Så vill man arbeta med att reparera båtar/riggar så bör man ta sig utanför gränserna.

huh?
10 427 Inlägg
24 oktober 2011
sik skrev:
steifan skrev:
sik skrev:

I Sverige? smile

Nej, Sverige är inte alls stora när det kommer till sjöfart. Så vill man arbeta med att reparera båtar/riggar så bör man ta sig utanför gränserna.

Ja då så wink Tyckte att lönen var lite hög för att vara i Sverige. Är det norska kusten som gäller dvs? wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 oktober 2011
Founder skrev:
när jag gick till privat läkare, de gjorde massor med tester och sa dom att det var relativt allvarligt och att obehandlat så kan rösten påverkas permanent så de skrev ut starka läkemedel med morfin i och sa till mig sjukskriva mig minst 1-2 veckor...

Dom skattepengarna gick ju inte mig till nytta i alla fall...

Lite off topic, men klart som fan privatläkare vill ta tester som du pröjsar och man får bonus för recepten även om alvedon hade funkat bättre för morfin botar ingenting men det kanske din läkare glömde nämna roll

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
24 oktober 2011
Är industrielektriker / båtelektriker på ett båtvarv här på min hemort. Jobbat som det i 2 och ett halvt år och tjänar 20900 brutto.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
27 oktober 2011
drar ut en 24k efter skatt som lastbilschufför/yrkeschaufför, jobbar även extra lite överallt samt driver ett eget litet företag, har en inkomst på c.a 33k i månaden

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 oktober 2011
Säljande lagerarbetare på Sveriges bästa bygghandel. Säsongen är på nergång så ligger nu på ca 80% men ligger på rätt sida 20-sträcket iaf. Har ingen större koll på vad snittlönen ligger på än, varierar någon tusenlapp hittills.

Gick från provanställning till fast/tillsvidare just idag och kommer gå internutbildning och få mer ansvarsområden och förhoppningsvis bli värd lite mer smile

Trivs som f*n och sätter inte sån stor vikt på lönen. Huvudsaken man kan leva gott, unna sig det man vill och stoppa undan lite varje månad utöver.  Tack vare att kåken, bilen, båten, hojen mm är i bra skick och till fullo betald och inte tickar pengar varje månad så har jag ingen panik till häftigare jobb & lön än.

Känner ingen ångest än över situationen. Finns ju även många 26'åringar som knappt kommit ut på arbetsmarknaden och käkar nudlar i en 2a smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
27 oktober 2011
Martin 9-3 skrev:
Säljande lagerarbetare på Sveriges bästa bygghandel. Säsongen är på nergång så ligger nu på ca 80% men ligger på rätt sida 20-sträcket iaf. Har ingen större koll på vad snittlönen ligger på än, varierar någon tusenlapp hittills.

Gick från provanställning till fast/tillsvidare just idag och kommer gå internutbildning och få mer ansvarsområden och förhoppningsvis bli värd lite mer smile

Trivs som f*n och sätter inte sån stor vikt på lönen. Huvudsaken man kan leva gott, unna sig det man vill och stoppa undan lite varje månad utöver.  Tack vare att kåken, bilen, båten, hojen mm är i bra skick och till fullo betald och inte tickar pengar varje månad så har jag ingen panik till häftigare jobb & lön än.

Känner ingen ångest än över situationen. Finns ju även många 26'åringar som knappt kommit ut på arbetsmarknaden och käkar nudlar i en 2a smile

Jävligt bra tänkt du! wink Håller med dig, förvisso fyllde jag 20 i lördags, men ändå!
Man ska va jävligt nöjd om man har ett jobb, bara det!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

4 Inlägg
28 oktober 2011
Gjuteriarbetare, ca 34000 brutto. Jobbar i snitt 30 timmar i veckan så jag är ganska nöjd! : )
Senast redigerat av Scale_RS (28 oktober 2011)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
28 oktober 2011
Martin 9-3 skrev:

måste bara fråga, är det XL-bygg du jobbar på? smile

MVH

Fisketokig
2 997 Inlägg
28 oktober 2011
FreddeLi skrev:
Martin 9-3 skrev:

måste bara fråga, är det XL-bygg du jobbar på? smile

MVH

Å nej. Hur anmäler man inlägget som stötande? wink XL Bygg har ju bara en jäkla röra överallt, massvis med personal men inte att de kan lägga snyggt och lämpligt för kunderna. Plocka från högar på backen för överpris. Jag skulle aldrig kunna jobba där med den dåliga ordningen tyvärr.

Däremot får vi dagligen höra vad rent snyggt och städat vi har det på våran anläggning av alla kunder vi tar ifrån 'XL.
Ursäkta Offtopic där smile
Senast redigerat av Martin 9-3 (28 oktober 2011)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

160 Inlägg
29 oktober 2011
cnc-operatör, 24 efter skatt. men byter ner mig till montör snart

210 Inlägg
29 oktober 2011
Busschaufför kväll/natt 27 000 - 28 000 kr och lite drygt 20 000 kr ut.
Senast redigerat av Bosse-buss (29 oktober 2011)

Norrlänning
1 453 Inlägg
30 oktober 2011
Martin 9-3 skrev:

Hoppas verkligen inte du jobbar på BYGG MAX, för då har du skjutit dej själv i foten rejält!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

96 Inlägg
30 oktober 2011
55k som maskinförare.

2 624 Inlägg
30 oktober 2011
ActWrong skrev:
55k som maskinförare.

55k i månaden?

det va rejält betalt yikes

Sök