2653
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

2 337 Inlägg
30 oktober 2011
24000 kr plus tillägg. Plutonchef i Försvarsmakten.

Likbärgare
375 Inlägg
30 oktober 2011
martinn skrev:
ActWrong skrev:
55k som maskinförare.

55k i månaden?

det va rejält betalt yikes

Förmodligen egen maskin, 55k Ska täcka driftskostnader ochså.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
30 oktober 2011
mexikansk knark-kartell
omsätter ca 700 miljoner dollar (5,6 miljarder kronor)

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

96 Inlägg
30 oktober 2011
Tvattekorg skrev:
martinn skrev:
ActWrong skrev:
55k som maskinförare.

55k i månaden?

Nej ingen egen maskin, är anställd maskinförare.

Likbärgare
375 Inlägg
30 oktober 2011
ActWrong skrev:
Tvattekorg skrev:
martinn skrev:

55k i månaden?

Får man du fråga vad du kör för något? för du kan omöjligen plocka ut 55k om du kör något annat än tunnelborr med en massa övertid..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

96 Inlägg
30 oktober 2011
Tvattekorg skrev:
ActWrong skrev:
Tvattekorg skrev:

Får man du fråga vad du kör för något? för du kan omöjligen plocka ut 55k om du kör något annat än tunnelborr med en massa övertid..

Grävmaskinist, lägger ner fiber rör och el i något villaområde mån-lör.

huh?
10 427 Inlägg
30 oktober 2011
Sarge skrev:

Löjtnant dvs? Eller har du gått och blivit kapten på äldre dagar? tongue

Fisketokig
2 997 Inlägg
31 oktober 2011
Ellertz skrev:
Martin 9-3 skrev:
Säljande lagerarbetare på Sveriges bästa bygghandel. Säsongen är på nergång så ligger nu på ca 80% men ligger på rätt sida 20-sträcket iaf. Har ingen större koll på vad snittlönen ligger på än, varierar någon tusenlapp hittills.

Gick från provanställning till fast/tillsvidare just idag och kommer gå internutbildning och få mer ansvarsområden och förhoppningsvis bli värd lite mer smile

Trivs som f*n och sätter inte sån stor vikt på lönen. Huvudsaken man kan leva gott, unna sig det man vill och stoppa undan lite varje månad utöver.  Tack vare att kåken, bilen, båten, hojen mm är i bra skick och till fullo betald och inte tickar pengar varje månad så har jag ingen panik till häftigare jobb & lön än.

Känner ingen ångest än över situationen. Finns ju även många 26'åringar som knappt kommit ut på arbetsmarknaden och käkar nudlar i en 2a smile

Hoppas verkligen inte du jobbar på BYGG MAX, för då har du skjutit dej själv i foten rejält!

Jo självklart.
Du är välkommen ner och kolla vår anläggning om du bara har Sundsvallsbutiken som referens.
Butiken har vi inget att skämmas över, bra ordning och lämpliga lokaler, personalen är har blivit lagom varm i kläderna efter öppningen i maj.

Konceptet som sådant tycker jag är klockrent, dvs hålla ner antal artiklar och sälja stora mängder av det som folk verkligen köper.
Grejorna vi säljer kan vi sälja med ryggen fri då vi har bra leverantörer, ofta samma som andra bygghandlare, enda skillnaden att vi köper in samma sortiment till 85 butiker samtidigt och får ner priserna lägst i Sverige. På många produkter får vi inte avslöja den rätta tillverkaren då de kommer i ett annat namn och lägre pris ut till kund än vad konkurrenter har till inköpspris smile

Så jag tycker inte att man skjutit sig i foten. Jag har provat på en hel del, bla kört egen firma från 18 år med bra resultat. Haft turen med bra arbetsgivare och lite tur med att få/hitta jobb.
På detta jobb skickade jag in en ansökan för att det verkade skoj, av 600 ansökningar hade jag turen att få jobbet. Så länge allt känns bra så kör jag på. Har även tackat nej till 2 andra jobb till förmån till detta.

Då låter det mer oharmoniskt att köra Audi Q7 och dagligen sitta ner och övertala kunderna att KIA är den bästa bilen. Du kan väl ge dig själv ett bra pris på en Kia Picanto 1.0 så behöver du inte lägga så mycket emellan för att få en asiatisk lyx.

(förlåt offtopic men svar på tal var befogat wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
31 oktober 2011
ActWrong skrev:
Tvattekorg skrev:
ActWrong skrev:

Grävmaskinist, lägger ner fiber rör och el i något villaområde mån-lör.

16 timmar om dagen eller?

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

420 Inlägg
31 oktober 2011
Gaturenhållare, 22k brutto exkl. ob
Senast redigerat av Jimmylainen (2 november 2011)

2 337 Inlägg
31 oktober 2011
steifan skrev:
Sarge skrev:

Löjtnant dvs? Eller har du gått och blivit kapten på äldre dagar? tongue

Löjtnant stämmer bra smile Men jag sitter på en kaptensbefattning, så förhoppningsvis får jag en stjärna till relativt snabbt (1-2 år) och ännu lite mer lön.

12 086 Inlägg
31 oktober 2011
dirtmas skrev:
mexikansk knark-kartell
omsätter ca 700 miljoner dollar (5,6 miljarder kronor)

Bättre att handla med människor, jag ca 1 biljard i veckan.. minst

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
31 oktober 2011
nu är ni tramsiga!
Men som sagt över till tråden, president i mustalainen MC, vi omsätter ca 3 triljoner om dagen

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

12 086 Inlägg
31 oktober 2011
volvo740mannen skrev:
nu är ni tramsiga!
Men som sagt över till tråden, president i mustalainen MC, vi omsätter ca 3 triljoner om dagen

Hahaha vafan Leifi i egen hög person alltså smile Ärad

Svetsare
3 150 Inlägg
31 oktober 2011
Håller på med ett litet projekt, vi bygger en autobahn runt jorden som sen delar filer till Mars, Jupiter, Månen osv.
Omsätter ca 0,7 Googol i timmen.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
1 november 2011
ZonaX skrev:
Håller på med ett litet projekt, vi bygger en autobahn runt jorden som sen delar filer till Mars, Jupiter, Månen osv.
Omsätter ca 0,7 Googol i timmen.

Dåligt du wink

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

188 Inlägg
1 november 2011
Martin 9-3 skrev:
Säljande lagerarbetare på Sveriges bästa bygghandel. Säsongen är på nergång så ligger nu på ca 80% men ligger på rätt sida 20-sträcket iaf. Har ingen större koll på vad snittlönen ligger på än, varierar någon tusenlapp hittills.

Gick från provanställning till fast/tillsvidare just idag och kommer gå internutbildning och få mer ansvarsområden och förhoppningsvis bli värd lite mer smile

Trivs som f*n och sätter inte sån stor vikt på lönen. Huvudsaken man kan leva gott, unna sig det man vill och stoppa undan lite varje månad utöver.  Tack vare att kåken, bilen, båten, hojen mm är i bra skick och till fullo betald och inte tickar pengar varje månad så har jag ingen panik till häftigare jobb & lön än.

Känner ingen ångest än över situationen. Finns ju även många 26'åringar som knappt kommit ut på arbetsmarknaden och käkar nudlar i en 2a smile

Inte för att jag tillhör någon av dom 26åringarna men du ska alltid förnedra alltid o tro att du är så högvärdig , vad är det med dig egentligen? du ska alltid salta till det, vad är "med mera" för något efter hojen? ist bara för att skriva alla mina lån är betalda eller jag har inga lån så ska du alltid skriva vad du har för saker, jag har sett detta ett par gånger och tycker det är irriterande, jag tjänar dubbelt så mycket som du gör men jag skryter inte som du. herregud, ta det inte persoligt det är ju trots allt internet men stör mig ändå

551 Inlägg
2 november 2011
Rapide skrev:
Martin 9-3 skrev:

Inte för att jag tillhör någon av dom 26åringarna men du ska alltid förnedra alltid o tro att du är så högvärdig , vad är det med dig egentligen? du ska alltid salta till det, vad är "med mera" för något efter hojen? ist bara för att skriva alla mina lån är betalda eller jag har inga lån så ska du alltid skriva vad du har för saker, jag har sett detta ett par gånger och tycker det är irriterande, jag tjänar dubbelt så mycket som du gör men jag skryter inte som du. herregud, ta det inte persoligt det är ju trots allt internet men stör mig ändå

kan ju vara ett tecken av osäkerhet från hans sida, har man inte tryggheten i ryggen är det så att man måste salta på för att ge sig själv högre status. Egentligen vill han ha högre lön och är lite avundsjuk på sånna som har just dubbla sin egen lön. Detta är ju självklart ett vanligt mänskligt beteende då människan strävar efter att bli accepterad i sin grupp. detta gäller även dom som överdriver sin lön i tråden, lägger in ob och övertid utan att det framgår. självklart inget fel med det, det är mänskligt. jag tror att du själv har tillämpat detta någon gång.

själv lever jag på CSN-lån och studerar så jag har tyvärr inget att skryta med.

Haters gonna hate.

188 Inlägg
2 november 2011
p12 skrev:
Rapide skrev:
Martin 9-3 skrev:

kan ju vara ett tecken av osäkerhet från hans sida, har man inte tryggheten i ryggen är det så att man måste salta på för att ge sig själv högre status. Egentligen vill han ha högre lön och är lite avundsjuk på sånna som har just dubbla sin egen lön. Detta är ju självklart ett vanligt mänskligt beteende då människan strävar efter att bli accepterad i sin grupp. detta gäller även dom som överdriver sin lön i tråden, lägger in ob och övertid utan att det framgår. självklart inget fel med det, det är mänskligt. jag tror att du själv har tillämpat detta någon gång.

själv lever jag på CSN-lån och studerar så jag har tyvärr inget att skryta med.

Ja precis men varje gång så han alltid jämföra med studenter eller såna som knappt kommit ut på arbetsmarknaden, och det har stört mig såpass mycket att jag var tvungen o skriva detta.

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 november 2011
Martin 9-3 skrev:
Ellertz skrev:
Martin 9-3 skrev:

Hoppas verkligen inte du jobbar på BYGG MAX, för då har du skjutit dej själv i foten rejält!

Jo självklart.
Du är välkommen ner och kolla vår anläggning om du bara har Sundsvallsbutiken som referens.
Butiken har vi inget att skämmas över, bra ordning och lämpliga lokaler, personalen är har blivit lagom varm i kläderna efter öppningen i maj.

Konceptet som sådant tycker jag är klockrent, dvs hålla ner antal artiklar och sälja stora mängder av det som folk verkligen köper.
Grejorna vi säljer kan vi sälja med ryggen fri då vi har bra leverantörer, ofta samma som andra bygghandlare, enda skillnaden att vi köper in samma sortiment till 85 butiker samtidigt och får ner priserna lägst i Sverige. På många produkter får vi inte avslöja den rätta tillverkaren då de kommer i ett annat namn och lägre pris ut till kund än vad konkurrenter har till inköpspris smile

Så jag tycker inte att man skjutit sig i foten. Jag har provat på en hel del, bla kört egen firma från 18 år med bra resultat. Haft turen med bra arbetsgivare och lite tur med att få/hitta jobb.
På detta jobb skickade jag in en ansökan för att det verkade skoj, av 600 ansökningar hade jag turen att få jobbet. Så länge allt känns bra så kör jag på. Har även tackat nej till 2 andra jobb till förmån till detta.

Då låter det mer oharmoniskt att köra Audi Q7 och dagligen sitta ner och övertala kunderna att KIA är den bästa bilen. Du kan väl ge dig själv ett bra pris på en Kia Picanto 1.0 så behöver du inte lägga så mycket emellan för att få en asiatisk lyx.

(förlåt offtopic men svar på tal var befogat wink

Kvalitén på erat virke är det sämsta jag nånsin varit med om. På 4 meterslängder så var dom 12 mm skev... Känns seriöst att sälja sånt till kunder! Kan tillägas att det inträffade vid flera tillfällen månader imellan. Så skylla på "dålig sändning" osv var bara lågt.

Tycker mitt liv är ganska harmoniskt för tillfället! Jag är 22 år, har mitt drömjobb och får jobba med ett av mina största intressen i livet...  Skulle det inte varit för att ja har lite för varmt på mitt kontor så vore livet 100%:igt smile Angående Q7:an så är den till salu för förmån för tjänstebil. Du kanske är sugen på den? Det verkar ju gå ganska bra för dig tänkte ja..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök