3144
Sök

Högt tryck i Motor?- BMW 318 E36-92

54 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Tjenare!

Har högt tryck som fan i motorn. Har jag öppet expansionkärl, sprutar det bara vatten ur det. Stängt- Rycker nån slang, varje gång (i tomngång). Tagit bort termostaten- samma sak. Får ingen värme som helst i kupén.
Har inga större vattenmängder från avgaserna--> pissar inte ut, droppar bara lite som de vanligtvis gör.
Oljan ser normal ut, inga bubblor eller konstig färg. Vad e de för fel!!!???? Finns de luftningsnipplar till denna motorn, M40 tror jag de e.

Brainstorma som bara den. Är helt slut på Idéer. Antar att de e topplocket/packning men vill utesluta allt annat innan jag börjar klydda med det.

Tack som fan/ Johan

68 Inlägg
8 november 2008
Har för mig att m40:n är ganska känslig på luftningen, hur har du gått tillväga hittills för att lufta den? Finns ju flera varianter att ställa den i backe osv osv...
Har du kollat vattenpumpen(brukar vara ganska känsliga, plastskit)?

Har du luftat rätt och vattenpumpen går är det nog tyvärr topplockspackningen....
Senast redigerat av bmw_mannen (8 november 2008)

54 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Nej, har inte luftat den. Finns de nipplar i toppen? Hur många är de? o var e dem?

54 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Föresten så var det vattenpumpen det första som jag drog bort o kollade. Den e BMW orginal. Vet inte vilket tryck den ska hålla men den pumpar. Har aldrig haft BMW innan så har ingen aning hur de e o lufta en sån. Men har tidigare luftat med luftningsnipplar. Spec. till till BMW?

68 Inlägg
8 november 2008
Du luftar den genom att skruva en plastskruv på expansionkärlet som är nummer 7 i den bifogade bilden
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … &fg=05
Senast redigerat av bmw_mannen (8 november 2008)

Sök