3446
Sök

B230F - sugmotor trim..

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, tänkte pigga upp min B230F lite.
Är en 92:a helt orginal.

Det som jag har liggandes är 531 topp med VX3 kam.. B230ET kolvar
Andra spridare...

Ger ET kolvarna någon effekt ökning eller kommer de bara sänka mitt komp?
Vad kan en 531 topp med VX3 kam ge för effekt?

Är absolut inte ute efter att den ska få 200hk till, endast bli lite piggare.

Har även Turbo samt grenrör, men är la rätt bökigt att konvertera, går la inte att köra med mitt sprut som jag har? Har sånt Bedix sprut eller vad det är.

//Carfreak

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 november 2008
#2
du har regina/rex systemet, och vet inte hur de uppför sig med turbo, men en 531a med vx3 kommer göra ganska stor skillnad

Jonas

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#3
Aha okej.. de är de systemen som endast har en luftmängdsgivare va? Sitter intryckt i ett svart plaströr med en gummigenomföring.

Okej, borde la ge lite mer om man planar toppen också samt portar den? Hur mycket kan man plana av på den? 2mm ?

//Carfreak

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 november 2008
#4
ja du har ingen lmm. du har en tempgivare istället om jag inte minns helt fel, ja du kan plana toppen, men då lär du ju lämna ifrån dej den och de som planar toppar borde veta vad som är lagom

Jonas

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#5
Okej, självklart lämnar jag iväg toppen till någon som kan smile
Vad finns det mer i sugmotortrim att göra?

//Carfreak

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#7
avgassytem har jag redan, vilka säljer xtractor rör till dessa motorer?

//Carfreak

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#9
Okej, blir nog ett extractor då, finns det något mer att göra för att få någon till hästkraft ? Sportfilter sitter redan på.

//Carfreak

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 november 2008
#10
plana, porta 531an, extraktor rör finns lite överallt att köpa smile sen vx3 kammen så kommer den bli såå mkt roligare big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#11
Mm, blir nog sköjj smile Vad ska 531:an ha för ventilspel? 0,30mm ? Mäter man när kamnocken ej ligger an mot ventiltryckarn?
Senast redigerat av MrCarfreak (9 november 2008)

//Carfreak

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 november 2008
#12
MrCarfreak skrev:
Mm, blir nog sköjj smile Vad ska 531:an ha för ventilspel? 0,30mm ? Mäter man när kamnocken ej ligger an mot ventiltryckarn?

ja du mäter när nocken är så långt ifrån tryckaren som möjligt, vet ej spelet

Jonas

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#13
Okej.. I min haynes bok står det att 530 toppen ska ha 0.30 iafall.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#15
Okej, tackar! smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#16
Var till garaget och kollade vad jag hade för kam i toppen, var en A-kam, bra eller dålig?

//Carfreak

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
#17
MrCarfreak skrev:
Var till garaget och kollade vad jag hade för kam i toppen, var en A-kam, bra eller dålig?

de är original....inte så rolig

"bara en mor kan älska en sån son"

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#18
Okej, blir en vx3 kam iafall!

Hur stor blir skillnaden med en 531 topp som är planad samt portad med vx3 kam på en B230FT ?

//Carfreak

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
#19
svårt att säga hänger ju lite på ladd osv... men de är bra grejer

"bara en mor kan älska en sån son"

106 Inlägg
9 november 2008
#20
volvokrille12 skrev:
MrCarfreak skrev:
Var till garaget och kollade vad jag hade för kam i toppen, var en A-kam, bra eller dålig?

de är original....inte så rolig

och en VX3 är inte orginal kam?

en vx3 kan är 2 kammar i en som en V på insug och som en X på avgas sen är spåret förskjutet 3 grader om ja nu inte minns helt fel kan avra tvärtom mellan insug vs avgas.

A kammen är de inge fel på heller ger bra botten drag men sen händer de inte så mycket


Sök