Turbo_virus skrev:
Har inte läst allt på tråden...har fullt upp med att hålla mig vaken,å då är det inte lätt att läsa så mycket.
det har du nog rätt i att om man dricker på stan så tar dom beslag på sakerna eller heller ut dom....men vad som sen vet jag inte, om det blir penning böter eller vad som sker ( vuxen). men om det är mindreåringar så e d nog soc som gäller ganska omg. och föräldrar. rätta mig om jag har fel!!
MVH janne
Är du vuxen så blir det antingen böter eller cellen (beror väl kanske på hur man uppför sig), eller
om man har otur så blir det bägge två.
Jag, när jag var minderårig (16) drack dum som jag var mig medvetslös mitt i samhället.
Då kom ambulansen, väl inne på akuten fanns polisen sen.
De tog mina personuppgifter och sedan veckor senare fick jag ett samtal från Socialen.
Jo, gratis taxi hem fick jag oxå sen från akuten.
De blev inget möte eller så, bara via telefon där han frågade var jag fått tag på spriten.
Jag uppgav inte min langare (som det så fint heter) och han var nöjd med det.
Polisen försökte få tag på min far, men han var inte hemma så då bad de mig göra det själv dagen efter, vilket jag gjorde.
Jag bodde förövrigt ensam i en lägenhet, 9mil "hemifrån" farsan.
Så det var inget mer med det, förutom att man fick en "stämpel" hos socialen som varade i två år.
Sen avskrevs den "varningen" eller vad man ska kalla det. Prick i protokollet, som farsan sa kanske?
Mvh Tommy