3037
Sök

Fyllecell, tappa körkort?

Sleeper
3 084 Inlägg
9 november 2008
Sokrates skrev:
Förnekelse är vanligt förekommande bland alkoholister, att inte inse att man har problem,,,
Inte för att jag påstår att just du har det.

/Tommy.

Förnekelse brukar även vara vanligt förekommande hos icke alkoholister.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Blivande mekaniker
16 Inlägg
9 november 2008
Det beror väll lite på hur länge han har haft körkortet med?

Joo dah!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 november 2008
hasselgren skrev:
Det beror väll lite på hur länge han har haft körkortet med?

Nej.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Blivande mekaniker
16 Inlägg
9 november 2008
Man har väll en viss provtid (2 år ) som det är lättare att bli av med det?

Joo dah!

355 Inlägg
10 november 2008
jag va på sånt mötet o dom frågar efter ens alkohol vanor etc o jag sa bara att jag typ dricker 2-3 ggr om året osv o sen fick jag hem papepr ett tag efter som de stog att ajg fick behåla lämpet..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 november 2008
MeloveGolf skrev:
CivicHatchback skrev:
Har hamnat i fyllecell 2 gånger i mitt liv, tyvärr ganska tätt intill varandra.
....-.....-.....-....
nu, har jag fått ett nytt om att jag ska komma för att de ska avgöra om jag får behålla körkortet osv..

förmodligen prata med dig om dina alkoholvanor se så att du inte är "alkis" farligt när man åker fast för fylla tex 2 helger på raken...

ja shit, man är ju värsta alkisen om man festar typ varje helg lol gör väll nästan alla av dagens ungdommar tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
10 november 2008
hasselgren skrev:
Man har väll en viss provtid (2 år ) som det är lättare att bli av med det?

Njä lättare att bli av med det är det väl inte men däremot blir konsekvenserna större om du sumpar kortet under provtiden?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 november 2008
_Glenne_ skrev:
MeloveGolf skrev:
CivicHatchback skrev:
Har hamnat i fyllecell 2 gånger i mitt liv, tyvärr ganska tätt intill varandra.
....-.....-.....-....
nu, har jag fått ett nytt om att jag ska komma för att de ska avgöra om jag får behålla körkortet osv..

förmodligen prata med dig om dina alkoholvanor se så att du inte är "alkis" farligt när man åker fast för fylla tex 2 helger på raken...

ja shit, man är ju värsta alkisen om man festar typ varje helg lol gör väll nästan alla av dagens ungdommar tongue

Blir man tagen 2 gånger på raken så är det väll inte konstigt att dom öppnar ögonen? man hamnar i fyllecell om man är oförmögen att ta hand om sig själv, visst det finns undantag men allt länsstyrelsen ser är en snubbe som 2 gånger på raken inom kort tid är så berusad att han måste omhändertas ser inget konstigt i att man granskas då men din attityd verkar vara "ähh alla hamnar i fyllecell" men tro mig så är det inte, hamnar man i fyllecellen tycker jag det verkar som man har dålig koll på spriten...

och i mitt inlägg kallar jag inte någon/några för alkis/alkisar för att man blir tagen 2 helger i rad...
Senast redigerat av MeloveGolf (10 november 2008)

182 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Herregud. Första gången tog dom in mig för att jag vagrade gå från en krog efter att jag hamnat i disskusion med en fyllekärring som vart sur efter en match i tummbrottning och då puttade ner mig på marken bakifrån. Jag fick hela skulden i det och vägrade finna mig i det och då sa dom att om jag inte går så tar dom in mig och då gjorde jag inte det för att polisen gjorde fel. Han sa även i bilen att det inte var för att jag var för full utan för att jag inte hade lyssnat.

Andra gången klagade jag på att dom hade tagit mig gången innan o då åkte jag in dit igen. Så den gången var det riktigt klantigt av mig att vara så naiv men man tänker ju inte alltid efter före.

Och jag kunde hur som helst ta mig hem själv och anser att de gjorde fel. Sen får ni säga att jag "förnekar" osv men jag vet ju hur som helst bäst själv hur det ligger till. Det enda jag ville ha var ett svar, "anderssonboy" gav mig ett bra iaf smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 november 2008
MeloveGolf skrev:
_Glenne_ skrev:
MeloveGolf skrev:

Blir man tagen 2 gånger på raken så är det väll inte konstigt att dom öppnar ögonen? man hamnar i fyllecell om man är oförmögen att ta hand om sig själv, visst det finns undantag men allt länsstyrelsen ser är en snubbe som 2 gånger på raken inom kort tid är så berusad att han måste omhändertas ser inget konstigt i att man granskas då men din attityd verkar vara "ähh alla hamnar i fyllecell" men tro mig så är det inte, hamnar man i fyllecellen tycker jag det verkar som man har dålig koll på spriten...

och i mitt inlägg kallar jag inte någon/några för alkis/alkisar för att man blir tagen 2 helger i rad...

Okej.. orkar inte diskutera smile

MEN alla hamnar inte i fyllecell, jag har alldrig hamnat i fyllecell... sen så är det inte alls ovanligt att polisen slänger in folk som inte är speciellt full i fyllecellen heller... inte här i sundsvall iaf... till exempel, har en polare som hade druckit 1-2 öl (vem fan blir änns dragen på det?!) så han var ju inte änns lullig och han påpekade att polisen hade gjort fel (dom hade gjort fel också!) och då tyckte dom att han var uppkäftig och slängde han i fyllecellen även fast han inte änns var lullig.... så nja, man verkar inte behöva va direkt berusad för att hamna i fyllecell smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

96 Inlägg
10 november 2008
te_wik skrev:
Beror helt på hur tätt du hamnat där.

Inget brottslig? Du har ju hamnat i cell,, då är det ju brottsligt.

Anser dom att du har problem med alkoholen så kan dom ta kortet av dig.

Mvh Tommy

fel, fel, fel....Lagen heter, lagen för omhändertagande av berusade personer( lob) är så konstigt det än låter är det en vård ag dvs. kan du inte ta hand om dig själv, fara för dig eller någon annan så blir det ett omhändertagande. Eftersom personen ifråga hamnat där 2 ggr på kort tid pga. pesonen inte kunde hantera alkohol,  så vill dom på soc kolla upp om personen är lämplig att framföra en bil....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
Turbo_virus skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

fel, fel, fel....Lagen heter, lagen för omhändertagande av berusade personer( lob) är så konstigt det än låter är det en vård ag dvs. kan du inte ta hand om dig själv, fara för dig eller någon annan så blir det ett omhändertagande. Eftersom personen ifråga hamnat där 2 ggr på kort tid pga. pesonen inte kunde hantera alkohol,  så vill dom på soc kolla upp om personen är lämplig att framföra en bil....

Vilket av det jag skrev är fel då?

SOC är det jag menar med "dom"

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

184 Inlägg
10 november 2008
Har du tur slipper du undan, lr så får du behålla kortet på ett krav. Att du lämnar blodprov. Vet inte hur ofta lr hur länge. Men det är för att du ska kunna bevisa att du inte är alkis. Ser dom att du druckit lr att du inte lämnar prov så blir ditt kort ogiltigt.

96 Inlägg
10 november 2008
te_wik skrev:
Turbo_virus skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Mvh Tommy

Sorry...va jag som inte var tydlig. du hade bara fel på ena punkten vad det gäller cellen. Den andra punkten håller jag med dig om att dom ska kolla upp honom..
Senast redigerat av Turbo_virus (10 november 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
Turbo_virus skrev:
te_wik skrev:
Turbo_virus skrev:

Mvh Tommy

Sorry...va jag som inte var tydlig. du hade bara fel på ena punkten vad det gäller cellen. Den andra punkten håller jag med dig om att dom ska kolla upp honom..

Ahaa, okay. Men läste du resten av tråden?

Där skrev jag att hamna i cellen är inte brottsligt i sig, men däremot om man är ute på stan eller så och dricker på öppen plats, det är brottsligt och det är oftast då man blir hinkad i cellen.

Mvh Tommy

96 Inlägg
10 november 2008
te_wik skrev:
Turbo_virus skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Ahaa, okay. Men läste du resten av tråden?

Där skrev jag att hamna i cellen är inte brottsligt i sig, men däremot om man är ute på stan eller så och dricker på öppen plats, det är brottsligt och det är oftast då man blir hinkad i cellen.

Mvh Tommy

Har inte läst allt på tråden...har fullt upp med att hålla mig vaken,å då är det inte lätt att läsa så mycket.

det har du nog rätt i att om man dricker på stan så tar dom beslag på sakerna eller heller ut dom....men vad som sen vet jag inte, om det blir penning böter eller vad som sker ( vuxen). men om det är mindreåringar så e d nog soc som gäller ganska omg. och föräldrar. rätta mig om jag har fel!!

MVH janne

12 086 Inlägg
10 november 2008
Jag känner en som kallade stans hårdaste snut för fet och äcklig när han va dyngrak.. haha
Men ist för att sätta böter på honom gjorde han några härliga grepp på honom och kastade honom i fyllecellen. Det va väl roligare för snuten tongue

För att va lite topic så va de hans tredje gång, och han fick som du brev om möte men som han avstod ifrån.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
Turbo_virus skrev:
Har inte läst allt på tråden...har fullt upp med att hålla mig vaken,å då är det inte lätt att läsa så mycket.

det har du nog rätt i att om man dricker på stan så tar dom beslag på sakerna eller heller ut dom....men vad som sen vet jag inte, om det blir penning böter eller vad som sker ( vuxen). men om det är mindreåringar så e d nog soc som gäller ganska omg. och föräldrar. rätta mig om jag har fel!!

MVH janne

Är du vuxen så blir det antingen böter eller cellen (beror väl kanske på hur man uppför sig), eller
om man har otur så blir det bägge två.

Jag, när jag var minderårig (16) drack dum som jag var mig medvetslös mitt i samhället.

Då kom ambulansen, väl inne på akuten fanns polisen sen.
De tog mina personuppgifter och sedan  veckor senare fick jag ett samtal från Socialen.

Jo, gratis taxi hem fick jag oxå sen från akuten.

De blev inget möte eller så, bara via telefon där han frågade var jag fått tag på spriten.
Jag uppgav inte min langare (som det så fint heter) och han var nöjd med det.

Polisen försökte få tag på min far, men han var inte hemma så då bad de mig göra det själv dagen efter, vilket jag gjorde.
Jag bodde förövrigt ensam i en lägenhet, 9mil "hemifrån" farsan.

Så det var inget mer med det, förutom att man fick en "stämpel" hos socialen som varade i två år.
Sen avskrevs den "varningen" eller vad man ska kalla det. Prick i protokollet, som farsan sa kanske? wink

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 november 2008)

96 Inlägg
10 november 2008
te_wik skrev:
Turbo_virus skrev:

MVH janne

Är du vuxen så blir det antingen böter eller cellen (beror väl kanske på hur man uppför sig), eller
om man har otur så blir det bägge två.

Jag, när jag var minderårig (16) drack dum som jag var mig medvetslös mitt i samhället.

Då kom ambulansen, väl inne på akuten fanns polisen sen.
De tog mina personuppgifter och sedan  veckor senare fick jag ett samtal från Socialen.

Jo, gratis taxi hem fick jag oxå sen från akuten.

De blev inget möte eller så, bara via telefon där han frågade var jag fått tag på spriten.
Jag uppgav inte min langare (som det så fint heter) och han var nöjd med det.

Polisen försökte få tag på min far, men han var inte hemma så då bad de mig göra det själv dagen efter, vilket jag gjorde.
Jag bodde förövrigt ensam i en lägenhet, 9mil "hemifrån" farsan.

Så det var inget mer med det, förutom att man fick en "stämpel" hos socialen som varade i två år.
Sen avskrevs den "varningen" eller vad man ska kalla det. Prick i protokollet, som farsan sa kanske? wink

Mvh Tommy

Visst är man ut och festar ibland...men eftersom jag jobbar på securitas och är på arresten ibland, så skulle nog inte polisen eller jobbet uppskatta om jag hamnar i fyllecellen, även min ordningsvakts bricka skulle bli indragen. Så skulle man nu ha druckit lite för mycket någon gång, då ser man till att ta en taxi hem ganska omg. istället för att vingla genom stan. Jg är jävligt försiktigt med vad det gäller att dricka för mycket.
Senast redigerat av Turbo_virus (10 november 2008)

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
10 november 2008
har hållt på och hamnat i fyllecellen spik nykter smile inte så svårt räcker med att man säger i mot en polis smile

dock ska man akta sig för att hamna i fyllecellen då man faktist riskerar körkortet
inte pga man gjort något olagligt för att vara för full är inte olagligt så länge man inte kör bil eller något annat motordrivet fordon
men i avsendet om hurvida man är lämplig som förare pga man uppvisat dåligt omdöme
och att det finns en risk att man kanske kan sätta sig full bakom ratten

finns nog en massa folk som blivit av med körkortet pga att man hamnat i fyllecellen för många gånger

så gå till mötet är nog bästa tipset

och ett annat tips upge inte vem ni är och ha inget id kort med er när ni är apfulla smile
inte olagligt att inte säga vem man är för en sån sak

Kör fort så hinner inget hända...

Sök