CivicHatchback skrev:
Någon som vet något om detta? har för mig att det var tre gånger man skulle sitta sen kunde dom sno kortet men men..
ja, den gång du råkar i fyllecell så hamnar det även i ditt belastningsregister.
en natt i fyllecell kan relatera i en "prick" som det kallas beroende på vad som hänt osv.
får du tre prickar inom loppet av.. ja, vad är det.. ett, två år, är väldigt osäker på åren där!
iaf när tredje pricken träder in så kan du tappa ditt körkort.
dock så försvinner dessa prickar med tiden, dock så är jag osäker på hur lång tid de ligger kvar, jag tror det är 1 år för en prick, alltså har du två prickar så blir du först av med en å sen den andra året därpå.. ja du fattar.
det systemet fanns i bruk förut iaf, kan ju vara något nytt nu.
sen att folk hamnar i just "fyllecell" kan bero på en mängd orsaker, inte bara pga. fylla utan även pga. att man är störande för ordningen, pinkat offentligt, stött på fel polis, bla bla bla osv.
och ang. vad du har för alkoholvanor och är orelevant såvida du inte åkt dit för rattfylla å ev. ska få tillbaka ditt körkort i rätten.
så jag tycker jag gav dig ett skapligt svar på din fråga, men för att vara 100% säker.. vänd dig till polisen själv och fråga iställe för på detta forum, du har ju som inte blivit något klokare anser jag iaf av alla de svar som skrivits?
lycka till!