3436
Sök

Opel calibra? Skit eller inte?

678 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!
har kollat lite på Eclipse och calibra vilket ska man välja?
Skulle vilja ha lite info på Calibran eftersom jag inte är så haj på opel. Vad finns för neg på bilen och Pos?

1 963 Inlägg
10 november 2008
#2
eclipse, calibran är så jäkla ful.. men de är ju min åsikt, vilken som är bäst på vise versa har ja ingen aning om.

Men are not born - Men are made

76 Inlägg
10 november 2008
#3
svårt val, de e nog ganska olika från bil till bil va de gäller skick o så;P  kan ju bara hänvisa till min wink


Yrkeschaufför
168 Inlägg
10 november 2008
#4
Tyvärr rostar ju Opel modellerna, skärmkanter bak och fjädersätet bak.
Motor alt. 8v,16v, 16v 4X4 Turbo är slitstarka och tåliga liksom lådorna.
Annars är väl Calibra en bra bil. 8v och 16v motorn är samma som i Kadett,Astra F, vectra A(89-95)
och Omega A. Rolig bil och snygg om man vill styla.

1 237 Inlägg
10 november 2008
#5
polaren har en calibra, han har betalat lika mycket för reparationer på den som vad han köpte bilen för.. i regnväder samt övrigt dåligt väder så är det 50/50 om den ens startar big_smile skitbil säger jag bara..

4 682 Inlägg
10 november 2008
#6
8 ventilers motorn e grymt slitstark , å de e de du ska satsa på om du vill ha driftsäkerhet.
men om du vill ha prestanda får du punga ut me lite mer cash å köpa en med en c20let motor.

392 Inlägg
10 november 2008
#7
Som tidigare sagt, rost är ju ganska vanligt på calibrorna tyvär.
Men en väldigt style-vänlig bil.

Men är en hyffsat rolig bil för pengarna

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

678 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#8
tacck för allt svar ni gör det inte lättare tongue

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
10 november 2008
#9
om de vore skit, varför finns de så många såna å så mkt styling/tillbehör?? wink


har ägt en själv, en V6. trevlig å skön bil att köra. å för de andra hade min inte en endaste rostfläck.

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

12 086 Inlägg
10 november 2008
#10
1 till röst på skit

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
678 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#12
bensin förbrukningen va ligger den på?

Teddan
2 495 Inlägg
11 november 2008
#13
jag hadde i ungdommen wink en calibra turbo 4x4 och det som inte gick sönder på den går inte att nämna

Allt rasa, motor, turbo, wäxellåda, fyrhjulsdriften, bromsar osv..... sen körde man iof som en idiot.

inget jag kan rekomendera någon annan, men kul var den när den funka.
Min var iofs chippad, annan turbo/grenrör, andra kammar, och bättre intercooler detta kan ju ha påverkat hållbarheten något tongue

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 november 2008
#14
r-ted skrev:
jag hadde i ungdommen wink en calibra turbo 4x4 och det som inte gick sönder på den går inte att nämna

Allt rasa, motor, turbo, wäxellåda, fyrhjulsdriften, bromsar osv..... sen körde man iof som en idiot.

inget jag kan rekomendera någon annan, men kul var den när den funka.
Min var iofs chippad, annan turbo/grenrör, andra kammar, och bättre intercooler detta kan ju ha påverkat hållbarheten något tongue

haha:P ibland är det inte bilen de är fel på tonguetongue


Körv
3 535 Inlägg
11 november 2008
#15
Alla calibror som är riktigt fina ligger det många timmars rostlagning bakom wink

Truckdriving Man

Teddan
2 495 Inlägg
11 november 2008
#16
pattilatti2 skrev:
r-ted skrev:
jag hadde i ungdommen wink en calibra turbo 4x4 och det som inte gick sönder på den går inte att nämna

Allt rasa, motor, turbo, wäxellåda, fyrhjulsdriften, bromsar osv..... sen körde man iof som en idiot.

inget jag kan rekomendera någon annan, men kul var den när den funka.
Min var iofs chippad, annan turbo/grenrör, andra kammar, och bättre intercooler detta kan ju ha påverkat hållbarheten något tongue

haha:P ibland är det inte bilen de är fel på tonguetongue

men det är enklare att skylla på bilen tongue

idag kostar dom ju inte många kronor, dock är väll många av dom precis lika slutkörda som min var .
men vill man ha en billig snabb bil och inte är rädd för att skruvaså e ju en calibra tturbo en perfekt bil

men en calibra vars regnr börjar på SMZ skall du inte inhandla, dock återställde jag den helt innan den såldes (bara ett chip och bbs fälgar på den då den såldes)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

796 Inlägg
11 november 2008
#17
vill du ha en billig/ snygg/ slitstark/ rolig och framförallt bränslesnål bil, köp en Calibra 8v.

Kolla först efter rost under, sen vibrationer mm.
Hittar du ett exemplar utan allt för mycket rost, slå till.

vill du åka fortare, köp en 16v/ turbo mm..

En 8v ventilare duger mycket bra i en calibra och får du bara på en sänkningssats blir det en riktig vägslickare.

Otroligt vridstark motor för antalet hästkrafter.
Dricker skitoingenting
Billigare i försäkring/skatt
Går kamremmen av, släng på en ny.

Min erfarenhet av den motorn har varit positiv hittills (har en vectra 8v).

Det första jag tänkte innan jag köpte bilen var att den var slö som faan och att den knappast skulle orka att  köra om på motorvägen..

Varmkörde lite och gasade lite, för att känna lite på den (som man gör när man köpt bil)..
Skickade i trean i 100 och när nålen var lite över 200, ändrade jag min uppfattning.

Har kört som helvete med min bil i ungefär 2000mil nu och jag har nästan aldrig varit snäll mot den (varvat ur den kall osv..).

Oljan ser fortfarande ut som ny och har bara bytt generator..


MEN som sagt kolla rosten innan du slår till! Även på trösklar (under plastkjolarna) mm.
Senast redigerat av Hasselstrom (11 november 2008)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 november 2008
#18
Hasselstrom skrev:
vill du ha en billig/ snygg/ slitstark/ rolig och framförallt bränslesnål bil, köp en Calibra 8v.

Kolla först efter rost under, sen vibrationer mm.
Hittar du ett exemplar utan allt för mycket rost, slå till.

vill du åka fortare, köp en 16v/ turbo mm..

En 8v ventilare duger mycket bra i en calibra och får du bara på en sänkningssats blir det en riktig vägslickare.

Otroligt vridstark motor för antalet hästkrafter.
Dricker skitoingenting
Billigare i försäkring/skatt
Går kamremmen av, släng på en ny.

Min erfarenhet av den motorn har varit positiv hittills (har en vectra 8v).

Det första jag tänkte innan jag köpte bilen var att den var slö som faan och att den knappast skulle orka att  köra om på motorvägen..

Varmkörde lite och gasade lite, för att känna lite på den (som man gör när man köpt bil)..
Skickade i trean i 100 och när nålen var lite över 200, ändrade jag min uppfattning.

Har kört som helvete med min bil i ungefär 2000mil nu och jag har nästan aldrig varit snäll mot den (varvat ur den kall osv..).

Oljan ser fortfarande ut som ny och har bara bytt generator..


MEN som sagt kolla rosten innan du slår till! Även på trösklar (under plastkjolarna) mm.

kan inte annat än hålla med:)
o då är min chippad.
o ja tror vingen o solfilmen gav en 50hk me,
satan va de går.smile


1 503 Inlägg
11 november 2008
#19
Calibran får min röst. Men kolla som sagt efter rost!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
11 november 2008
#20
kan inte så jätte mycke om calibran, men ja vet en sak du inte ska välja.
ta inte nån calibra 4x4!!! vet inte om de finns nån calibra idag mä 4x4 där drivningen funkar.
om de finns de så e dom väldigt lätträknade.

en polare kollade va de skulle kosta att laga sin calibra 4x4, de va typ som när man e å kollar nya kläder å hittar ett par byxor, jacka lr nåt som man blir blixt förälskad i å byxorna/jackan sitter som jutet.
sen så tittar man på prislappen, OJ!!!! dom va nog inte lika snygga längre.

så lyssna på dom som kan opel så slipper du allt strul.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se


Sök