3287
Sök

Har snuten rätt att provköra ens bil???

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Has skrev:
blacklin3 skrev:
Ne men det kan ju jag eftersom att min är 89:a^^

Ja då kan du ju det wink

Japp å det blir inte billigt

How does dust taste sucker??

155 Inlägg
10 november 2008
Epitaph skrev:
Jag tror de får de OM de har särskilda skäl. De provkör ju moppar osv osv...

------------------------------------------
Dom får inte prov köra någons bil utan att ha papper på det ifrån åklagaren .....
Be att få se det innan dom sätter sig i bilen nästa gång ....

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

155 Inlägg
10 november 2008
Vad är det för jävla svammel om böter då  ???
Hittar dom inget fel & du inte är otrevlig ger dom dig FAN inga böter heller ...
Är det bara massa småbarn här inne nu för tiden eller   ??????

Har någon lagt betong i eran sand låda ??????

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Spindeln_Gbg skrev:
Vad är det för jävla svammel om böter då  ???
Hittar dom inget fel & du inte är otrevlig ger dom dig FAN inga böter heller ...
Är det bara massa småbarn här inne nu för tiden eller   ??????

Har någon lagt betong i eran sand låda ??????

vi fick aldrig leka i sandlåda. dom släppte ut oss på cross banan istället^^

7 100 Inlägg
10 november 2008
klart dom får testa bilen,om bara man får testa deras big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

424 Inlägg
10 november 2008
Papper från åklagaren för att få köra? roll Det är inte USA vi lever i. OM det är en vanlig utryckningspolis behövs ett tillstånd om husransakan i bil. Det är inget fysiskt tillstånd (alltså inget papper) och det ges inte ut av någon åklagare. I en flygande besiktning av trafikpolis/kontrollant får dom kolla var dom vill i bilen och även provköra utan något tillstånd.

Vad är det för snack i topic "Har snuten rätt......". Kallar man en Polis för "snut" så visar man ingen respekt. Är det någon som förväntar sig att man ska bli trevligt bemött då!? roll
Senast redigerat av C70 (10 november 2008)

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
bmx skrev:
klart dom får testa bilen,om bara man får testa deras big_smile

haha om de ändå vore så väl:D

106 Inlägg
10 november 2008
Är det en polis med besiktningsförordnande (oftast trafikpoliser) så får han provköra bilen ( samma sak som besikta bilen på BP) om polisen misstänker att det är något som är "fel" på bilen, nekar du så får du säkert åka och besikta om bilen ändå. Dumt och neka och få ombes för ingenting.

Husrannsakan heter det var än polisen går in, hus, bil, tågkupe, båt osv, beslutet finns inte på papper (bara på film), Beslutet kan tas av polismannen själv eller av ett befäl, beror på omständigheten, brottet och syftet.
Senast redigerat av bosing (10 november 2008)

MitsuNörd
880 Inlägg
10 november 2008
brk95 skrev:
hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

Följd fråga...
Vem betalar kalaset om polis krockar med bilen sin ?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:
brk95 skrev:
hej polisen har rätt att provköra din bil om du blir stannad för en kontroll , men bara om dom misstänker att den är ändrad på ett sånt sätt att den inte längre motsvarar biltilvekarens specs, tex toktrimmad . sänkt så att det påverkar vägegenskaper , att vägra dom provköra ( vilket du kan göra) brukar sluta i att dom felsöker hela bilen tills dom hittar fel att bötfälla dig för , och dom för ju bara prova ditt fordon en kortare sträcka och under ordnade former , om man vill göra sig riktigt populär kan man begära att befället ska komma och prova , inget att rekommendera,
sensmoral låt dom prova bilen , om du inte har nåt att dölja , dom får ju inte köra fortare än dig med din bil ,

Följd fråga...

Det undrar jag med:S det blir säkert ägaren. dom skyller säkert på nått fel på bilen!!

Mästare
2 947 Inlägg
10 november 2008
Evolution_6SiC6 skrev:
Följd fråga...

Du och Jag, Skattebetalarna?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
10 november 2008
haha, jag skulle fan vilja se nån form av bevis innan dom prov kör min.. + att jag tar nycklarna till deras bil så jag har nåt att hålla på om dom kör sönder nåt på min..  haha   x)

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
cfh skrev:
haha, jag skulle fan vilja se nån form av bevis innan dom prov kör min.. + att jag tar nycklarna till deras bil så jag har nåt att hålla på om dom kör sönder nåt på min..  haha   x)

haha du tror inte dom blir snea om du frågar eller?? eller så börjar dom garva ihjäl sig:P

MitsuNörd
880 Inlägg
10 november 2008
KimVsWorld skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:
Följd fråga...

Antagligen!
Men har ju hört lite historier om bilprovningen, så man undrar ju ändå.

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:
KimVsWorld skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:
Följd fråga...

Antagligen!

ahh farsan råkade ut för det med en jänkare, det var vinter en besiktnings man körde bilen rätt in i en snö vall pappa fick stå för kalaset själv!!

maskinförare
125 Inlägg
10 november 2008
audiella skrev:
blacklin3 skrev:
85an skrev:
Tror dom behöver husrannsakan för att genomsöka din bil..

Annars skulle dom åka runt och stanna varenda ferrari/porsche osv..

ja jag har fått för mig att dom behöver det med.. men tänkte det är ingen ide att säga nått för då får ja böter för nånting

dom behöver tillstånd för att gå in i din bil om dom inte misstänker att det förelägger brott som kan ge fängelse rån ett år å uppåt,det är samma som om dom ska gå in i en bostad...

de är inte svårt för dom att fixa ett tillstånd. ett samtal så har dom de. om dom nu mot förmodan inte skulle få de så får dom inte äns ha fingret innanför dörren.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
skyen skrev:
audiella skrev:
blacklin3 skrev:

ja jag har fått för mig att dom behöver det med.. men tänkte det är ingen ide att säga nått för då får ja böter för nånting

dom behöver tillstånd för att gå in i din bil om dom inte misstänker att det förelägger brott som kan ge fängelse rån ett år å uppåt,det är samma som om dom ska gå in i en bostad...

de är inte svårt för dom att fixa ett tillstånd. ett samtal så har dom de. om dom nu mot förmodan inte skulle få de så får dom inte äns ha fingret innanför dörren.

de är nog sant ja

MitsuNörd
880 Inlägg
10 november 2008
blacklin3 skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:
KimVsWorld skrev:

Antagligen!

ahh farsan råkade ut för det med en jänkare, det var vinter en besiktnings man körde bilen rätt in i en snö vall pappa fick stå för kalaset själv!!

Se där !
Så himmla orättvist !!!

Polisen får komma med ett rejält bra argument till att dom ska provköra min bil om det nu är måste...

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:
blacklin3 skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:

Antagligen!

Se där !
Så himmla orättvist !!!

Polisen får komma med ett rejält bra argument till att dom ska provköra min bil om det nu är måste...

ahh det ska man fan få.. för det blev inte billigt vill ja ju lova!

Sjölejon
80 Inlägg
10 november 2008
Klart de får provköra bilen under en flygande besiktning. Ganska avgörande för resultat.

^.^

Sök