Bilstereon i min 206 gti brusar hela tiden!

Niklas12
11 november 2008 · 128 Inlägg

Jag köpte nyligen en peugeot 206 gti men har problem med ljudet på stereon. Om man snabbsöker efter radiokanaler så hittar den aldrig dem, man måste ställa in manuellt. Och när jag gjort det och startar kanalen så brusar de hela tiden på alla olika kanaler, vissa fungerar inte ens. Någon som vet vad felet är?

sebbeh83
11 november 2008 · 76 Inlägg

låter som antenn fel

Niklas12
11 november 2008 · 128 Inlägg

sebbeh83 skrev:
låter som antenn fel

hur fixar jag det då?   (kan ingenting om bilar)

Phaetoon
11 november 2008 · 8 156 Inlägg

Kolla kablaget från antennen till stereon.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
PushedRay Sir Real
11 november 2008 · 390 Inlägg

antennförstärkare löste det på min 206'a

ExEr0x
11 november 2008 · 17 Inlägg

på min 206a hade det ärjat i antenn hållaren på taket, bara skruva av antenn och göra rent antenn och hållaren gärna kladda på lite kontakt fett också. min antenn hade gått av på mitten också och den kostade 69:- hos peugeot verkstad

Niklas12
12 november 2008 · 128 Inlägg

ExEr0x skrev:
på min 206a hade det ärjat i antenn hållaren på taket, bara skruva av antenn och göra rent antenn och hållaren gärna kladda på lite kontakt fett också. min antenn hade gått av på mitten också och den kostade 69:- hos peugeot verkstad

ska jag bara ta av antennen och rengöra där? eller ska jag ta av den "gummi-grejen" som antennen sitter i med? isåfall hur får jag av den?

ExEr0x
12 november 2008 · 17 Inlägg

du tar bara tag i antenn och gängar ur  den som en vanlig skruv.

zetec
12 november 2008 · 603 Inlägg

Det är dålig antenn i min med. Är det orginalstereo eller en eftermonterad? Kanske är antennförstärkaren inte ens ikopplad. Det fallet har jag upptäckt på många kompisars bilar.

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Niklas12
12 november 2008 · 128 Inlägg

Casanovan skrev:
Det är dålig antenn i min med. Är det orginalstereo eller en eftermonterad? Kanske är antennförstärkaren inte ens ikopplad. Det fallet har jag upptäckt på många kompisars bilar.

Det är en eftermonterad stereo, vad är antennförstärkaren för något då? och var sitter den?

Niklas12
12 november 2008 · 128 Inlägg

ExEr0x skrev:
du tar bara tag i antenn och gängar ur  den som en vanlig skruv.

Ja men antennen får jag ju av, men så är där en sån "gummigrej" kvar som antennen sitter på ju. Ska den också av?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang