3715
Sök

Turbokonverterad honda crx med problem

238 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#1
tjena alla..

jag har ett sånt himla problem, den går för sakta ..Nä,skoja lite.


rexen går bra Men i varje växling så låter den som att den får för mycke bensin.



6kilo bränsletryck linjär btr
0.4 laddtryck
intercoller.

650kilo totall vikt.

jag under vad som händer om jag skaffar en progressiv btr

helt ny på turbo fronten:D

och är helamatör när det gäller snurrisar:|

740tic agg.
hemmagjort grenrör.
hur mycket går det att ladda med original stakar och kolvar ja hela skiten basic..smile


jag vill ha laddtryck vid 2000 varv och inte 5000varv som nu..big_smile
Senast redigerat av 101CRX (12 november 2008)

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
12 november 2008
#2
Du får nog mer hjälp här:

http://www.hondaklubben.com/


650Kg totalvikt ? shit.... big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

1 062 Inlägg
12 november 2008
#3
det där med laddet du måste ju ha en läcka ngnstans som gör att den int laddar föräns då

lr att din turbo e sopslut så att typ avgashuset e sprucket typ

konstigt annars att du inte får ladd förräns 5k

Team Björkeryd

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 november 2008
#4
Ditt bränsletryck är tokhögt. Kör du på original ecu?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

238 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#5
tackar..

men har känt på axeln till turbo ej glapp längsled men lite glapp i sido 1.5mm..

kan det vara det ? att det blir sent´laddtryck?

tror inte att turbo är slut ,dåden går som en skollad råtta när laddet kommer..

180km på 4 växel och då ökar det bara finns inga tendeser på trötthet när turbon jobbar,men ack så trist närladdet kommer så sent..
bilen är ej komp sänkt ..kan det vara nåt ?


tack allihopa..

vad är normalt bränsle tryck 3.5? ,..

tror att jag löser det med en progessiv btr ,eller har jag fel ?
Senast redigerat av 101CRX (13 november 2008)

1 062 Inlägg
12 november 2008
#6
ok men isf skulle jag provtrycka systemet o kolla om det finns ngn läcka lr om din wg  funkar som den ska

mvh

Team Björkeryd

10 287 Inlägg
12 november 2008
#7
Typ liksom ja....roll

/Göran

caromania skrev:
Ditt bränsletryck är tokhögt.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Avstängd
653 Inlägg
12 november 2008
#8
Ja fyfan, till det låga laddtrycket så är det så in i helvete massa soppa yikes den blir ju dränkt ?

Jag har rätt i vad jag än säger.

16 Inlägg
13 november 2008
#9
den behöver inte dränkas för de ja kör 5 bars tryck med 191cc spridare sitter 130cc orginal med 2.5bars tryck går hur rent och fint som helst men vid växlingarna har då nån lmm och isåfall har du återcirk eller öppen dump för med öppen får den mindre luft änn vad den har mätt upp var gång bilen dumpar så då fettar den ju och sen med laddet så kan där ju vara mycket mottryck i avgassystemet eller som redan sagt en vakumläcka


238 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#10
wildboy_87_ skrev:
ok men isf skulle jag provtrycka systemet o kolla om det finns ngn läcka lr om din wg  funkar som den ska

mvh

ok. tackar..

mhv crx turbo berta!tonguebig_smile

238 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#11
Illegal_racer skrev:
den behöver inte dränkas för de ja kör 5 bars tryck med 191cc spridare sitter 130cc orginal med 2.5bars tryck går hur rent och fint som helst men vid växlingarna har då nån lmm och isåfall har du återcirk eller öppen dump för med öppen får den mindre luft änn vad den har mätt upp var gång bilen dumpar så då fettar den ju och sen med laddet så kan där ju vara mycket mottryck i avgassystemet eller som redan sagt en vakumläcka

audi s2 dump ej öppen:)

238 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#12
airflow skrev:
Ja fyfan, till det låga laddtrycket så är det så in i helvete massa soppa yikes den blir ju dränkt ?

ok..


mvh

238 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#13
caromania skrev:
Ditt bränsletryck är tokhögt. Kör du på original ecu?

ecu hmmm?

va fan är det tongue?


du menar pgm fi original ? vet ej

1 062 Inlägg
13 november 2008
#14
kolla katten om den e tät min va det plockade bort den och vipps snabbare ladd samt att det ökade med över 1bar mad cool

Team Björkeryd

238 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#15
wildboy_87_ skrev:
kolla katten om den e tät min va det plockade bort den och vipps snabbare ladd samt att det ökade med över 1bar mad cool

finns ingen kisse kat big_smile


det är en 85:a crx 1.5 12ventiler.

men man får tacke iallefall..

16 Inlägg
15 november 2008
#16
men vad för avgassystem sitter på bilen nu?


Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 november 2008
#17
Super liten motor och ingen direkt vass turbo kan ge seg spool-up annars kan ju tryckrören läcka..

angående växlar:
det är därför man inte ska göra dessa snik konverteringar det får vissa bi-effekter att den går antingen snålt eller fett antar att du inte har BB/EGT inkopplat heller så du kan se vad som sker?


238 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#18
Illegal_racer skrev:
men vad för avgassystem sitter på bilen nu?

2.5tum.. hela vägen:)

238 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#19
MeloveGolf skrev:
Super liten motor och ingen direkt vass turbo kan ge seg spool-up annars kan ju tryckrören läcka..

angående växlar:
det är därför man inte ska göra dessa snik konverteringar det får vissa bi-effekter att den går antingen snålt eller fett antar att du inte har BB/EGT inkopplat heller så du kan se vad som sker?

hmm.ok..

hittade ett par fel..

wastegate staget hade åkt ur.
ny btr .

betydligt bättre.
går som ett litet rövhål:D.

kanske ej 100procent rent.

hmm snik å snik ja du det kommer att bli seriöst

mega squirt
msd tändbox
olje kylare
d15 strokad
ny turbo typ saab 9000.
bränsle pump
match portad top.
1bar ladd tryck
eagle stakar
cp kolvar
arp toppackning
arp vevstaks bultar
nya lager + packboxar.
tändstift och kablar..
intercooler liten

siktar på ca 230hästar i  650kilo bil:D

ja allt finns på ebay

238 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#20
101CRX skrev:
MeloveGolf skrev:
Super liten motor och ingen direkt vass turbo kan ge seg spool-up annars kan ju tryckrören läcka..

angående växlar:
det är därför man inte ska göra dessa snik konverteringar det får vissa bi-effekter att den går antingen snålt eller fett antar att du inte har BB/EGT inkopplat heller så du kan se vad som sker?

hmm.ok..

hittade ett par fel..

wastegate staget hade åkt ur.
ny btr .

betydligt bättre.
går som ett litet rövhål:D.

kanske ej 100procent rent.

hmm snik å snik ja du det kommer att bli seriöst

mega squirt
msd tändbox
olje kylare
d15 strokad
ny turbo typ saab 9000.
bränsle pump
match portad top.
1bar ladd tryck
eagle stakar
cp kolvar
arp toppackning
arp vevstaks bultar
nya lager + packboxar.
tändstift och kablar..
intercooler liten

siktar på ca 230hästar i  650kilo bil:D

ja allt finns på ebay

vadär spool-up ?


Sök